Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Lexus potvrđuje svoj najnoviji SUV

Mislili ste da je Nissan Juke nakaradan? E pa razmislite ponovno…

Lexus UX Concept - uskoro i u vašem gradu.
Lexus UX Concept – uskoro i u vašem gradu.
foto: Lexus

„Radimo UX – očekujte ga uskoro“. To je bio najvažniji dio predstavljanja buduće ponude Lexusa, koju je izrecitirao g. Yoshihiro Sawa (inače dopredsjednik Lexusa) na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi.
Rječit čovjek, nema što…
No što to zapravo znači?

Lexus LS, odnosno četiri generacije dosade.
Lexus LS, odnosno četiri generacije dosade.

Lexus se već godinama bori s konkurencijom unutar tzv. „premium“ segmenta na tržištu. Stoga nimalo ne čudi sva sila manje ili više poznatih modela ovog proizvođača koji na nišanu imaju BMW, Mercedes-Benz i Audi. No problem Lexusa leži u tome što su kupci „svetog trojstva“ jednostavno tvrdoglavo zaljubljeni u te marke i odstupanja su većinom apsolutno nemoguća. Uostalom, znate za onu „moć navike“ i slične floskule unutar knjiga i literature iz domene samo-pomoći, pa oko toga ne treba trošiti pretjerano puno riječi.
Usprkos tome se Lexus i dalje bori svim raspoloživim silama i pokušava na raznorazne načine pridobiti kupce u svoje salone, ali s obzirom na statistike i pokazatelje vezane uz prodaju, to baš i ne ide prema planu.
Dapače, ako se već spominju statistike, onda je bitno istaknuti jednu od njih, a ta se svodi na prosječnu starosnu dob Lexusove klijentele koja odnedavno poprilično i često premašuje brojku 50.
Dakle, Lexusovi kupci imaju status kao i Cadillacovi prije dvadesetak godina, te redove kupaca njihovih automobila najčešće popunjavaju osobe starije životne dobi, dok za mafijaše (čije su guzice često naseljavale Cadillacove modele) statistika nema, pa oko toga nema smisla nagađati.

Lexus LF-A i dalje je fenomenalan.
Lexus LF-A i dalje je fenomenalan.
foto: Lexus

U Lexusu sve to itekako dobro znaju i zato se svako toliko iz redova te tvrtke čuje neka informacija oko „mladenački-orijentiranih modela koji svojim stilom, performansama i tehnologijom uvelike nadilaze konkurenciju“. Dobrim dijelom i jest tako, jer npr. RC-F doista djeluje odlično, dok LF-A i dan-danas za mnoge tehno-frikove predstavlja materijal za višestruke orgazme. No ostatak ponude modela jednostavno nema „ono nešto“ što (očito) imaju Audi, BMW i Mercedes-Benz.

Lexus UX definitivno je "drugačiji"...
Lexus UX definitivno je “drugačiji”…
foto: Lexus

E sad…kako bi se tome doskočilo, u Lexusu su odlučili sve svoje poglede usmjeriti prema horizontu na kojem šetaju milenijalci. Samim time je logičan korak bio izaći iz konzerve i na tržište ponuditi nešto svježe, drugačije i u potpunosti moderno, a model UX (tj. konceptni uradak koji bi stvarnim modelom tek trebao postati) korača upravo u tom smjeru.
…ili se barem trudi…

Retina-scanner je opcionalan.
Retina-scanner je opcionalan.
foto: Lexus

Da podsjetimo – riječ je o mini-SUV-automobilu (odnosno CrossOveru) koji „izuzev ogromnog tehnološkog iskoraka nudi i onaj u smislu unikatnog i instantno-prepoznatljivog dizajna“. Tako barem kažu u Lexusu. No već na prvi pogled usmjeren prema fotografijama ovog (još uvijek) konceptnog automobila, čini se da su u Lexusu i opet promašili ideju.
Da, UX izgleda moderno i već u svojoj konceptualnoj fazi djeluje ekstremno tehnološki napredno. Čak bi se reklo i svemirski. Stoga nisam pretjerano siguran koliko će ovaj mini-SUV zapravo parirati unutar konkurencije u sklopu koje vladaju glorificirani Mini (odnosno BMW X1), Mercedesova izmišljotina od klase (odnosno GLA) i Audijeva dvaput umanjena fotokopija modela Q7 (odnosno model Q3).
Od dotičnog je trojca jedino Mercedes GLA moguće malčice izdvojiti i na izmišljenoj skali futurizma dati mu neku srednju poziciju, dok BMW i Audi izuzev bezličnog ispunjavanja forme na toj skali ni nemaju svoje mjesto. No Lexus UX već u ovom konceptnom izdanju tu izmišljenu SF-skalu tjera na redefiniranje, jer izgleda kao da je došao iz nekog znanstveno-fantastičnog filma, a ne iz digitalnog pera tvrtke koja postoji u ovom solarnom sustavu i proizvodi automobile koji se ne prodaju u nekoj paralelnoj vremenskoj dimenziji.

Konkurencija u sklopu koje Lexus UX traži svoje mjesto.
Konkurencija u sklopu koje Lexus UX traži svoje mjesto.

Netko će reći da je to zapravo „drugačije“ i „dobro“, no ne treba zaboraviti kako ta dva opisa ne idu nužno jedan uz drugi. Uostalom, imati glavu okrenutu naopako definitivno je „drugačije“, ali da je dobro i nisam baš pretjerano siguran, pa stoga vjerujem da Lexus s ovakvim automobilom pretjeruje i time zapravo radi najveću grešku.
Kupci koji iz godine u godinu posjećuju BMW-ove, Audijeve i Mercedesove salone nisu navikli na pretjerivanje, već ih prema kupnji modela tih marki odvlače pojmovi poput tradicije, kvalitete i statusa marke na tržištu. Pa iako svi ti pojmovi (već odavno) zapravo i nemaju neku stvarnu osnovu, modeli koje dotični proizvođači proizvode i dalje su poprilično suzdržani u svom nastupu. Samim time Lexus UX u usporedbi s npr. BMW-om X1 ili Audijem Q3 izgleda poput porno zvijezde na domjenku u organizaciji udruge „U ime obitelji“ i zbog toga je već unaprijed jasno kako Lexus ovim modelom neće baš uspješno odvlačiti potencijalne kupce „svetog trojstva“.

I ovom je stričeku Lexus super.
I ovom je stričeku Lexus super.

Iako su detalji oko samog modela poprilično šturi, ono poznato svodi se na UX200, UX250 i UX250h, odnsno varijacije na temu motora. Time vrijedi pretpostaviti kako će bazni Lexus UX na tržište doći s dvolitrenim Turbo-benzincem, dok će onaj najjači imati nešto veći motor i hibridni sustav.
Smještaj unutar game modela trebao bi biti negdje ispod modela NX, što pak ovaj novi model doslovce trpa unutar konkurencije s GLA, X1 i Q3, ali će UX najvjerojatnije u startu dolaziti s nešto manje škrtim popisom opreme. Dakle Lexus ima čime okrenuti umove tipičnog kupca europskog CrossOvera, ali onda opet dolazimo do problema izgleda ovog japanskog čudovišta na četiri kotača i ponovno kreće nezaustavljiva vrtnja u krug.
Stoga je možda najbolje jednostavno prestati s tom centrifugalnom pričom i zaključiti kako bi možda bilo najbolje da ovaj automobil doista nikada ne vidi svjetlo dana.
Iako bi takvim potezom Lexusovi kupci i dalje bili penzioneri, barem bi se svijet automobila spasio još jedne uvrnute kreature koja s pojmom „automobil“ tek u malom postotku zapravo ima veze.
Ne mislite li tako?

Lexus UX ili dokaz da se i dizajneri drogiraju.
Lexus UX kao dokaz da se i dizajneri drogiraju.
foto: Lexus