Lamborghini i podsjetnik na legendu
Povijest zorno pokazuje kako Lamborghini Miura ne samo da je bila ispred svog vremena, te da čak i u današnje vrijeme slovi kao jedan od deset najljepših automobila svih vremena, već je Miura prvi super-automobil i pradjed današnjim automobilima te klase.
Stoga itekako zaslužuje podsjetnik, no samim time se postavlja pitanje je li ovaj dovoljno dobar?
Godina je 1966. Mjesto zbivanja je Lamborghinijev izlagački prostor na salonu automobila u Ženevi. Jutro je i novinari su zajedno s publikom na iglama, kada odjednom pada paravan s konceptnog automobila s kodnim nazivom P400, tj. automobila koji će ubrzo nakon tog svečanog momenta postati Lamborghini Miura.
Zamislite si samo koliki je šok Ferruccio Lamborghini priredio okupljenoj masi na dotičnom salonu automobila. Zamislite kontrast koji se u tom momentu stvorio između ostalih izlagača i ovog (tada još uvijek relativno) novokomponiranog i izuzetno tvrdoglavog proizvođača automobila. Zamislite koliko se Miura u tadašnjem globalnom voznom parku isticala kao nešto posebno.
Mislim, i tada je bilo itekako zanimljivih, brzih i luksuznih automobila koji su ukrašavali izlagačke prostore proizvođača od Jaguara i Maseratija, preko Ferrarija i Porschea, pa sve do Chevroleta i Forda, no niti jedan od njih nije ponudio ovako atraktivan i sposoban paket fascinacije.
Samim time je bez problema moguće zaključiti kako je Lamborghini Miura automobil ispred svog vremena, te jedan od onih legendarnih prometala za kojima neki od nas i dan-danas sline poput debelih klinaca ispred izloga kakve slastičarnice.
Danas, odnosno pola stoljeća kasnije, Lamborghini je tek dijelom marka kakva je bila tih slavnih godina. Iako većina modela barem dijelom nalikuje nekom borbenom avionu, današnje modele umjesto mitraljeza, minobacača i raketa reklamiraju pojmovi poput sigurnosti, ergonomije i ekološke svijesti. Lamborghini danas pod budnim okom Audija proizvodi sigurne i kvalitetne automobile koji više ne sanjaju o milijun i jednom načinu za ubojstvo svog vlasnika, već ispadaju brzim i sigurnim automobilima s kojima na dnevnoj bazi nema borbe, već je sve upakirano u savršenu harmoniju.
Doduše, prosječan Lamborghini je i dalje glasan i nenormalno brz, ali za razliku od nekih prošlih vremena više nije potrebno baviti se body buildingom da bi se za volanom nekog od modela upravljalo po najobičnijoj gradskoj prometnici ili pak nastavilo sjediti u automobilu i nakon započetog manevra parkiranja.
Uglavnom, današnji Lamborghini više nije tvrtka koja bi proizvela novu Miuru, no to svejedno ne znači da su se barem dijelom unutar zidova te slavne prestali truditi.
Lamborghini Aventador ni približno nije Miura. Ne smrdi po gorivu i pod poklopcem motora ima V12 koji radi mirno i staloženo. Pali kad treba, a ne kad vlasniku tako padne grah, te ne uzlijeće s ceste kad brzinomjer pokaže više od 200 kilometara na sat.
Samim time karakter Miure nije upakiran u ovaj Lamborghinijev model, ma koliko se marketinški odjel tvrtke trudi stvari prikazati upravo takvima.
No Lamborghini Aventador usprkos svemu tome i dalje jest Lamborghini i to je sasvim dovoljno da duh Miure i dalje biva prepoznat od strane štovatelja ove slavne marke i dotičnog modela.
Stoga nimalo ne čudi da je Aud…ups…ispričavam se…Lamborghini odlučio podsjetnik na Miuru upakirati upravo u Aventador.
Dotična se varijacija na temu velikog Lamba naziva „Miura Serie Speciale“ i tijekom sljedećih će se nekoliko mjeseci (odnosno do isteka zaliha, kako bi se to u današnje vrijeme popularno izreklo) na tržištu naći ukupno pedeset primjeraka ove specijalne edicije modela.
Ta je količina primjeraka ponuđena zbog proslave okruglih pedeset godina otkad se Miura pojavila na tržištu, a s obzirom na detalje vjerujem da će svi biti prodani u manje od pedeset minuta.
Što se brojki tiče, promjena zapravo nema. No to je daleko od razočaranja, jer Aventador „Miura Serije Speciale“ i dalje raspolaže s ogromnim V12-motorom koji na podlogu isporučuje preko 690 konja i u stanju je uspješno zalijepiti plućna krila na kralježnicu.
Performanse su također identične verziji koja u potpisu ne sadrži sufiks „Miura“, tako da nema smisla ponavljati te brojke, već je dovoljno reći da je riječ o (i dalje) poprilično nenormalnom automobilu koji fascinira i pojavom i performansama ma gdje da se pojavio.
U Lamborghiniju su kroz ovu verziju Aventadora očito htjeli potvrditi krilaticu koja kaže „ljepota je u detaljima“, te moram priznati da je što se mene tiče priča oko ovog automobila upalila samo tako.
Sviđa mi se crveno-zlatna kombinacija obojenja. Sviđa mi se Miurin logotip na svim mjestima gdje se nalazi. Sviđaju mi se čak i zlatni „Dione“ kotači dimenzija 20 i 12 inča, iako moram priznati da bi neki malo više „retro“ na automobilu izgledali uvjerljivije i bolje.
No najviše od svega mi se dopala ideja oko mogućnosti izbora vezanog uz boju karoserije, jer ovaj Aventador nije moguće nabaviti ni u kojoj boji koja nije bila u popisu 1966. godine.
Dakle Aventador „Miura Serie Speciale“ moguće je naručiti u jednoj od ukupno šest boja koje su tada bile dostupne kupcima Miure i to je fenomenalna ideja i fantastičan detalj.
Što se interijera tiče, manje-više je identičan onome na kakav smo već navikli, te izuzev nekolicine ušivenih oznaka ove specijalne serije i nema nešto pretjerano puno novog za ponuditi.
Dapače, ako ćemo gledati kroz mikroskop, nekolicina logotipa, oznaka serije i par zlatnih detalja sve je što ovaj Aventador nudi od posebnosti.
Da je neki drugi proizvođač automobila u igri, reklo bi se da se premalo potrudio, no kako je riječ o Lamborghiniju i podsjetniku na Miuru (koja u originalu nije morala odavati počast nikome i ničemu – čak ni zdravom razumu), može se prijeći preko toga i reći da je Aventador „Miura Serie Speciale“ jednostavno savršen.
…ili možda ipak nije?
Hm…
S obzirom na to da su se u Lamborghiniju doista potrudili održati pola stoljeća stare duhove na životu, ovaj Aventador definitivno jest savršen. No ne mogu si pomoći, a da me misli ne odvuku prema 2006. godini i konceptu Miure za novi milenij, od kojeg se odustalo ubrzo nakon predstavljanja javnosti na North American International Auto Showu te godine, te koji danas u muzeju skuplja prašinu.
Tada je g. Stefan Winkelmann kao predsjednik Lamborghinija izjavio (ili bolje rečeno izvalio) kako „Miura predstavlja povratak u povijest, a Lamborghini kao tvrtka odlazi prema budućnosti i zato ovaj koncept nikada neće zaživjeti“, pa u današnje vrijeme ovaj Aventador s jasnim povijesnim obilježjima još više čudi i pomalo razočarava.
No s obzirom na sve što Lamborghini danas predstavlja, te zbog svega čime modeli ove tvrtke (i dalje) očaravaju svoje kupce i sveopću publiku, možda je najbolje pregristi 2006. godinu i nakratko zaboraviti koncept od kojeg se odustalo.
…jer u krajnjoj liniji u današnje pomalo kastrirano i jadno vrijeme jedan ovakav podsjetnik ipak živi i podsjeća sve nas koji se opisujemo kao auto-entuzijasti da svijet automobila još uvijek tu i tamo ima čime fascinirati.
Zato je Lamborghini Aventador „Miura Serie Speciale“ vrijedan dubokog naklona i poštovanja.