Jedna je legendarna Lancia upravo oživjela…
Kako opisati emociju? Podsjetnik na djetinjstvo? Snove o sjedenju za volanom i upravljanju monstrumom na prljavoj i prašnjavoj stazi svjetskog prvenstva u Rallyju?
Ukratko, kako opisati savršenstvo?
Ako se nas ovdje pita, odgovor na sva ova pitanja donijela nam je tvrtka Kimera Automobili.
Ako ste dio mlađe populacije koja prati ovaj naš maleni internetski kutak posvećen svijetu automobila, onda možda ne znate za Lanciu. Jer ova je tvrtka na respiratoru već godinama, pa je samim time sve samo ne aktualna. Pogotovo s obzirom na jedan-jedini model ove nekada slavne marke koji se u ovom trenutku prodaje isključivo u Italiji.
Uglavnom, koliko god da je u današnje vrijeme Lancia poput nekog zombija iz serije „The Walking Dead“, nekada davno svijet oktana bez ove tvrtke nije bio zamisliv. Pogotovo u svijetu Rallyja. Odnosno svijetu prljavštine, brzine i adrenalina u sklopu kojeg je sa svojih ukupno 15 naslova prvaka upravo Lancia ostavila vječan trag.
Sve je započelo s modelom Fulvia HF koji je 1972. godine svim tadašnjim konkurentima u domeni svjetskog prvenstva u Rallyju uzeo mjeru. Potom je nakon samo jedne godine pauze legendarna Lancia Stratos tri godine zaredom praktički decimirala konkurenciju. A priču o vječnoj slavi za ovu marku automobila završile su dvije Delte. Ona s oznakom S4 i ona s oznakom HF Integrale.
No jedan model do sada nisam spomenuo. A taj se naziva Rally 037.
I upravo oko te se Lancie vrti ova priča…
Naime, prije nekoliko godina je za mnoge manufakture iz svijeta automobila pokrenuta priča o vraćanju legendi iz povijesnih knjiga u stvarnost. Iz godine u godinu se u ponudi automobila na tržištu pojavljivala sva sila „Resto-Mod“ automobila od kojih su prednjačili oni s američkom domovnicom. No onda je ne tako davno i jedna talijanska manufaktura stvorila retro-pornografiju u obliku redizajnirane i revitalizirane Delte HF Integrale.
Radi se o automobilu s potpisom Eugenia Amosa, odnosno tvrtke Automobili Amos koji je nazvan Lancia Delta Futurista. I taj nas je automobil apsolutno oduševio iz svakog kuta i pogleda. Jer ako već ništa drugo, onda je gledajući fotografije u samo jednoj sekundi moje djetinjstvo odjednom oživjelo. I to je predivan osjećaj. Ali je i predivan automobil koji ga je izazvao.
A ovih se dana dogodila još jedna praktična evokacija sjedenja na tepihu ispred televizora i naguravanju Lancie Rally 037 po tepihu gledajući pokretne slike na kojima ista juri i skače na pola centimetra od nenormalne publike.
Riječ je ukratko o automobilu koji potpisuje još jedna manufaktura. Ona pod nazivom Kimera Automobili. Tvrtka iz talijanskog gradića Cunea koja se odvažila u 2021. godinu donijeti automobil koji je svoje pobjede ostvarivao početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća. I u tome mrsio račune čak i za to vrijeme nedodirljiv Audi Quattro.
Automobil koji pod aktualnim nazivom Evo37 u današnje vrijeme služi kao „posveta onim legendarnim automobilima protagonista WRC-a iz 1980-ih godina prošlog stoljeća“.
I vjerovali ili ne, to je službeni navod. Stoga svima može biti jasno kako ovi Talijani sa svojim podsjetnikom na Lanciu Rally 037 misle itekako ozbiljno.
A to pak dokazuju i detalji…
Šasija se poput one na originalnoj 037 dobrim dijelom bazira na modelu Beta Montecarlo. A dodane su i neke komponente koje ojačavaju kompletan automobil i čine ga još usmjerenijim nego ikada do sad. Iako u ovom trenutku još uvijek nema konkretnih informacija o težini samog automobila, dalo se zaključiti kako Evo37 ima omjer od jedne konjske snage na dva kilograma težine. Pa kada se cijela priča zbroji i oduzme, ukupno 498 konjskih snaga i oko 550 „njutna“ do 100 km/h za nekih 4 sekunde tjeraju otprilike jednu tonu težak automobil. A to je u današnje vrijeme u usporedbi s pretilim sportskim automobilima i njihovim ekranima i senzorima skoro pa ravno čudu.
Što se dizajna tiče, originalna je Lancia Rally 037 ispala bezvremenskom i istovremeno sklepanom ljepoticom. I upravo u tome jest najveća čar ovog automobila koji je u bilo kojem stanju djelovao stilizirano i moćno. Stoga je pred dizajnerima ovog praktičnog podsjetnika na tu Rally legendu bio stvarno težak posao.
Tj. bio bi kada u samoj srži ne bi bila riječ o vječno stilski-naprednim Talijanima koji su svoj posao u domeni bezvremenske ljepote odradili savršeno.
I još k tome koristili svemirske materijale s kakvima se u današnje vrijeme koriste samo najbolji sportski i super-automobili današnjice koji izlaze iz tvrtki poput Paganija, Lamborghinija, Porschea, Ferrarija i tome sličnih prezimena na četiri kotača.
Dakle, Kimera Automobili Evo37 nije samo praktični podsjetnik na slavnu povijest, već i jedan od onih automobila koji tu povijest nastavljaju na uvjerljivo najbolji mogući način.
Sve to skupa naravno ima i svoju cijenu. Jer Evo37 košta skoro pola milijuna Eura. I još je k tome cijela priča vremenski tempirana, jer od ukupno 37 primjeraka planiranih za proizvodnju do ovog je momenta prodano njih 11. Stoga vrijedi zaključiti da je retro-manija i od strane ekipe dubokih džepova itekako dobro prihvaćen trend.
To pak naravno znači da ćemo svi zajedno i dalje moći samo sanjati o sjedanju za upravljač jednog od najfascinantnijih trkaćih automobila svih vremena.
Ali s druge strane gledano, nije li u tome na neki način i poanta?
Hm…
Iskreno nisam siguran, pa bih konačne zaključke po tom pitanju najradije prepustio vama cijenjenim čitateljima u ruke.
A za sebe mogu reći tek da mi je ekstremno drago vidjeti da se legende poput ove poremećene Lancie s početka osamdesetih godina prošlog stoljeća na direktan način sele u novi milenij.
I da time još jednom postaju materijalom od kojih se sastoje snovi.
„Grazie Kimera Automobili. Molto grazie!“