Je li ovo najunikatniji Peugeot 206 na svijetu?
Ako ste se ikada zapitali kako sve može izgledati jedan Peugeot 206, tvrtka PGO Automotive svojevremeno je ponudila odgovor za vas.
I to jedan bez krova.

Tvrtka nazvana PGO Automotive jedna je od onih za koju vjerojatno nikada niste čuli. I to zapravo nije ništa poražavajuće, jer se u pravilu radi o najmanjem i najskromnijem proizvođaču automobila u Francuskoj.
Stoga sam sklon vjerovati kako ni za njihov model Cevennes nikada niste čuli.
Ako je tome tako, onda vjerojatno ne znate da je riječ o ručno rađenom automobilu koji je u bazi zapravo svojevrsna replika legendarnog Porschea 356. No za razliku od tvrtki poput Albar i njima sličnih, ova je replika 356-ice u mnogočemu drugačija od originala.
A u bazi je zapravo riječ o ručno rađenoj karoseriji montiranoj na podvozje od Peugeota 206.
Da… Dobro ste pročitali. Ovaj „krnji Porsche 356“ s francuskom domovnicom baziran je na gradskom kompaktu koji su mnogi već zaboravili.

Doduše, vrijedi reći kako je cijela priča složena oko GTI-izvedenice 206-ice, pa samim time brojke nisu u potpunosti nebitne. Isto tako vrijedi spomenuti i nekih 980 kilograma ukupne mase. Odnosno nekih 140 kilograma manje od kilaže s kojom je na tržište došao Peugeot 206 GTI.
A to je u svakom slučaju bonus u cijeloj priči, zar ne?!
PGO Automotive Cevennes predstavljen je svijetu 2005. godine i usprkos relativno slabom odazivu tržišta u to recesijsko doba, ipak je prodana nekolicina primjeraka ovog malenog Roadstera koji podsjeća na neka dobra stara vremena.

Većina je tih prodanih primjeraka svoje mjesto prebivališta pronašla u Francuskoj. Ali nakon relativno kratkog vremena od prvih proizvedenih modela, iz nekog su razloga i Englezi naručili nekoliko komada. I to s volanom na desnoj strani. A to pak poprilično čudi s obzirom na tvrtke poput Lotusa, Morgana, Westfielda, Ariela, Ginette i Caterhama, koje Veliku Britaniju nazivaju svojim domom.
No usprkos tome se nekolicina tamošnjih kupaca odlučila ignorirati britanske modele stvorene u šupi i platiti skoro 30.000 Funti za automobil stvoren u francuskoj šupi.

Prema tvorničkim podacima, Cevennes je u kombinaciji s Peugeotovim motorom s 1,6 litara zapremine u bazi imao 136 konja. A revizijom motora je podignuta zapremina i tu je ovaj Peugeotov motor zaradio dodatnih 50 konja.
Dakle Cevennes raspolaže s ukupno njih 184. I to bez Turbo-punjača, kompresora i nekih tome sličnih respiratornih pomagala.
Samim time u ovom slučaju nije riječ o ekološki-nastrojenom automobilu koji bi svojom pojavom eko-mentaliste trebao tjerati na višestruke orgazme. Radi se o automobilu koji onu staru i dobro poznatu filozofiju „manje je više“ protumačio na ispravan način. Pa ako već ni zbog čega drugog, onda je ovaj automobil iz pravih razloga barem nazivno zanimljiv.

Što se performansi tiče, radi se o ubrzanju od nekih 6,8 sekundi do „stotke“ i nastavku ubrzavanja do 215 kilometara na sat. Pa iako takve brojke ni u 2005. godini baš i nije bilo moguće opisati revolucionarnima, u tome zapravo nije ni poanta.
Roadsteri uvijek fasciniraju svojim gabaritima i apsolutnom lakoćom vlastitog postojanja, što se u vožnji prevodi u čisto guštanje za volanom. Stoga je za pretpostaviti da je u tom dijelu tvrtka PGO Automotive s ovim modelom napravila dobar posao.
A s time se slaže i nekolicina vlasnika čija sam svjedočanstva uspio pronaći na jednom automobilističkom forumu.
Uglavnom, bilo bi glupo reći da Mazda MX-5 nije bolji izbor od ovakvog automobila. Isto bi tako bilo glupo reći i da (polovni) Porsche Boxster i BMW Z4 nemaju smisla u usporedbi s Cevennesom. Ali s obzirom na ispravnu recepturu ovog automobila te činjenicu koja kaže da je riječ o modelu s kakvim se vaš susjed sigurno neće parkirati ispred kuće, reklo bi se da ovaj automobil ipak ima svoje atribute za kupnju.
Uostalom, riječ je o modelu koji ne pati od pretencioznosti i ne skriva se iza oveće količine ostalih modela iz ponude proizvođača.
Radi se jednostavno o nečem čudnom i simpatičnom što izuzev s četiri kotača raspolaže i s krovom koji je moguće otvoriti.
A takvih automobila već godinama nedostaje na tržištu.
Zato je ovaj maleni Francuz nalik deformiranoj 356-ici jednostavno zakon.
