Harman i Samsung već ulažu u futuristički „pilotski ekran“ za automobile
Ako pogledamo što Harman pod Samsungom razvija, jasno nam je da će izgled unutrašnjosti automobila kakvog poznajemo malo po malo biti futuristički nastrojen.
Još se nije ohladila vijest da je Samsung kupio Harman za nemalih 8 milijardi, a već se naveliko planira sadašnje automobile gurnuti u scenarije i kadrove futurističkih filmova. Podsjetimo, Harman je za svijet automobila predstavnik naprednih navigacijskih i audio sustava (povrh svega drugoga inače). No, pustimo sve ostale predjele u kojima njihova rješenja dobro funkcioniraju, stvar je u tome da im dvije trećine prihoda dolazi od audio industrije.
Zato ne čudi da su zapeli za oko južnokorejskom divu kao što je Samsung. Kad se spoje Harmanova dostignuća i Samsungov doseg u tehnologijama zaslona te 5G mobilnih mreža – to sve zajedno čini nešto što potiče na trljanje ručica onog tko to sve ima na okupu. Samsung, u smislu profita, a posredno i nove predjele tehnološkog univerzuma auta. Da, i svijet tehnologije kao neodređeni metafizički entitet će tu biti na dobitku. Možda je nekome uzbudljivo što će automobili time polako postajati slični svemirskoj letjelici, a s druge strane će biti maksimalno praktični u namirivanju svih potreba, ali nama to nije spoznaja od koje ćemo poskočiti od sreće.
Svemirska letjelica je svjesno pretjerana usporedba i slobodno nas nazovite zastarjelima i nerazumnima, ali ovo je nešto što nam prvo izaziva sumnju, a ne kategoričko odbijanje. Dakle, nije stvar u tome da je netko protiv budućnosti, samo bismo malo osluškivali koliko je sve to pametno i potrebno. Predstavimo onda tehnologiju koja nas istovremeno zanima i zabrinjava. Riječ je o uređaju koji projicira sliku i na svom prozirnom zaslonu nudi korisniku (vozaču) aplikacije povezane s mobitelom. Dok se vozi. Koncept je to koji se zove Navdy i nije nimalo nova stvar. Nastao je iz start-upa u San Franciscu da bi na kraju u njega bilo investirano od strane Harmana. I tako indirektno Samsunga. To je dakle Navdy. Evo tog rješenja kojeg su osmislili (još prije), a za koje je zainteresiran Harman:
Dakle, u pitanju je glasovno upravljanje, što se smatra ogromnom prednosti i vjerojatno krucijalnom razlikom od zabranjenog tipkanja po mobitelu, koje je mnogima tako potajno drago. Svi misle da znaju što rade s mobitelom u jednoj ruci i volanom u drugoj, ali opet nekako godišnji izvještaj poginulih od tog razloga nabroji svaki put četveroznamenkast broj ljudi. Još je psihološki misaoni eksperiment „nevidljiva gorila“ nagovijestio da ljudi skoncentrirani na nešto teže zamjećuju sve druge stvari. Ljudi okupirani zadatkom promatranja dodavanja lopte u košarkaškoj utakmici ne primijete čovjeka u kostimu gorile pokraj igrača, a nešto slično vjerojatno stoji i za sms u vožnji.
Za ovaj proizvod tvrde da se odlikuje magičnim neskretanjem pogleda s ceste, no ako ste pogledali promotivni video, vidjeli ste da to nije pooosve točno, a katkad upravo sekunde igraju veliku ulogu u primijećivanju stvari u vožnji. No, je li u pitanju nešto potencijalno opasno ili su samo posrijedi natruhe paranoje? Možda je najveće pitanje ne to je li opasno, nego je li potrebno?
Zna se da je posvuda poželjno pomicanje granica, udovoljavanje korisniku te maksimalno olakšavanje života, no je li to zbilja toliko neophodno? Možemo li se za vrijeme vožnje strpjeti toliko da zaista vozimo bez da kontaktiramo bogzna s kim, bez da sastančimo i bez da objavimo neki vražji tweet. Ili mnogo više vražji selfie. Da, znamo da je objava tweeta u videu pokazana više iz promotivnih razloga pokazivanja supermoći navedenog proizvoda, ali sigurni smo da će i takve funkcije polako namamiti svoju publiku. Onu za koju ne znate biste li ih radije poslali liječniku ili egzorcistu.
Budućnost je iza ugla, a prozirni supermoćni zasloni u automobilu su njezin sastavni dio, kako se čini. Ako na vas nadolazeći trend ne djeluje neugodno poput šamara ili ovršnog prijedloga, svakako pogledajte i „recenziju“ ispod.