Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi
Mégane je prvi Renault koji koristi modularnu platformu, na kojoj je nastalo čak šest različitih karoserijskih izvedbi: hatchback s 3 i 5 vrata, limuzina (Classic), kupe (Coach), karavan (Grandtour), monovolumen (Scénic) i kabriolet (Karmann). Time je Renault unutar jedne marke postigao veliku uštedu i raznolikost ponude.
Ime Mégane potječe od istoimenog koncepta iz 1988., a dizajn serijskog modela potpisuje Michel Jardin, uz utjecaj Patricka Le Quémenta. Model se isticao naprednim sigurnosnim sustavima, što mu je 1999. donijelo titulu najsigurnijeg automobila klase prema Euro NCAP-u.
U ponudi su bili provjereni benzinski i dizelski motori (1.4 do 2.0 L), uključujući prvi europski benzinac s direktnim ubrizgavanjem (IDE) te prvi Renaultov dizelski motor s Common Rail sustavom – 1.9 dCi.
Poseban uspjeh postigao je Mégane Scénic, prvi kompaktni monovolumen na tržištu, koji je značajno nadmašio proizvodne planove. Sportski uspjesi nisu izostali – Renault Sport razvio je reli verziju Maxi Mégane, koja je sudjelovala u europskim i svjetskim prvenstvima.
Mégane se proizvodio diljem svijeta (Francuska, Španjolska, Brazil, Turska, itd.), a u Argentini sve do 2009. Prva generacija prodana je u gotovo 5 milijuna primjeraka, što je i danas rekord u obitelji Mégane.

Jednog takvog Méganea (coupea) imali smo na testu prije 6 godina, s kojim smo napravili preko 1500 km, te se pokazao kao poprilično dobar rabljeni automobil. Osim jednog kvara na vozačkom prozoru i jedne pregorene žarulje, naš Mégane je na testu odradio i utrku ubrzanja, a služio nam je kao vozilo za prijevoz opreme za roštilj.
Ukoliko se ne sjećate tog testa, pogledajte videe.