Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama
Dok se mali i pristupačni automobili sve više povlače s tržišta (nedavno su ukinuti modeli poput Ford Fieste i Mazde 2) jedan stari znanac sprema se za povratak. I to ni manje ni više nego legendarni Yugo.
Da, dobro ste pročitali. Yugo ponovno dolazi, i to s ozbiljnom dozom retro stila. Za oživljavanje nekadašnjeg jugoslavenskog brenda zaslužan je dr. Aleksandar Bjelić, sveučilišni profesor koji je preuzeo prava na ime i osnovao novu tvrtku pod imenom Yugo Automobile. U projekt je uključio i srpskog dizajnera Darka Marčetu, koji je zadužen za moderan dizajn budućeg Yuga.
Novi Yugo nedavno je predstavljen u obliku umanjenog modela (razmjera 1:5) na Car Design Eventu u Münchenu, a jasno je da se dizajnerski oslanja na originalne kutijaste proporcije čiji su temelji bili Fiat 127 i 128. Ipak, novi Yugo nosi i sve elemente modernog automobila: uska LED svjetla sprijeda i straga, velika aluminijska felge te skriveni kvake u ravnini karoserije.
Retro detalji uključuju prepoznatljivu, blokastu prednju masku i oštro odrezani stražnji kraj, koji donekle podsjeća na Hyundai Ioniq 5. Tu je i redizajnirana verzija kultne “Y” oznake. Za razliku od većine današnjih gradskih modela poput Renault Clija, Toyote Yarisa ili Honde Jazz koji dolaze isključivo s pet vrata, novi Yugo će u početku biti dostupan isključivo kao dvovratni model, uz mogućnost proširenja ponude drugim karoserijskim izvedbama.
Yugo će pripadati B-segmentu, dakle klasici “supermini” automobila, i bit će pozicioniran kao povoljan mali gradski auto, baš kao i original koji je svojedobno bio jedan od najjeftinijih modela. U ponudi će biti verzije s benzinskim motorima, dostupne i s ručnim i s automatskim mjenjačem, što bi trebalo pomoći u zadržavanju niže cijene. Iako se još ne zna ništa konkretno o električnoj verziji, iz Yugo Automobila poručuju kako je “elektrifikacija moguća”.
Originalni Yugo imao je reputaciju problematičnog automobila, često kritiziran zbog loše kvalitete, hrđe i tehničkih kvarova. Neki su ga čak svrstavali među najgore automobile komunističkog doba. No nova generacija želi ispraviti staru sliku. Iz tvrtke poručuju da će novi model zadovoljiti sve aktualne sigurnosne standarde i biti “zabavan za vožnju”. Vozilo će biti postavljeno na “dokazanu platformu” nekog od partnerskih proizvođača, no detalji o tome još nisu poznati.
Prva službena premijera serijske verzije zakazana je za 15. rujna 2025., dok se gotovi prototip očekuje na Beogradskom sajmu 2027. godine.
Auto koji je nekad bio predmet šale, sada ima šansu za svoj veliki povratak. A ovaj put bi ga možda trebalo ozbiljno shvatiti.