Neka i vaši zvučnici eksplodiraju
Ovo bi definitivno mogao biti službeni slogan za najnoviju Samsungovu akviziciju, a da stvar bude još bolja, dajemo ga besplatno.
Tvrtku Samsung ne treba nikome posebno predstavljati, jer se mogu kladiti da jedan dobar dio našeg cijenjenog čitateljstva ima barem jedan njihov proizvod u svom kućanstvu.
Uglavnom, bilo da se radi o pametnom ili manje pametnom televizoru, mikrovalnoj pećnici, perilici ovog ili onog, ili pametnom telefonu, za pretpostaviti je da određena količina zadovoljstva postoji i da uređaj služi svrsi.
Doduše, ako ste kojim slučajem vlasnik Samsunga Galaxy Note 7, za pretpostaviti je da ste se barem jednom zapitali spadate li u onih najsretnijih 0,1% kupaca čiji bi se ogroman i pametan telefon preko noći mogao pretvoriti u bombaša-samoubojicu, ali to je već jedna sasvim druga priča.
Dotična će jedino poslužiti za (nama) šaljivu bazu kroz koju bismo prezentirali najnoviju akviziciju ovog korejskog elektroničkog diva.
Naime, kako tvrtku Samsung Electronics ne treba nikome posebno predstavljati, takav je slučaj i s tvrtkom Harman International Industries. To pogotovo vrijedi za vlasnike BMW-ovih luksuznije opremljenih modela, u sklopu kojih je ozvučenje ove tvrtke, tj. jedne od njenih podružnica pod nazivom Harman-Kardon bilo itekako cijenjen i željen dodatak interijeru.
Harman International Industries u današnje vrijeme zadržava isti onaj faktor ekskluzivnosti i tehnološki stupanj mjerljiv jedino na skalama kakvima se služe audiofili, pa se može bez problema reći kako ova tvrtka proizvodi itekako hvale-vrijedne stvari. Uostalom, tvrtka između ostalog u svom portfelju ima i JBL i gore spomenuti Harman-Kardon, te se već dugo vremena službeno i ekskluzivno koristi i onime što na tržište nude tvrtke Bowers & Wilkins i Bang & Olufsen, pa stoga nimalo ne čudi da se Samsung odlučio istresti nekih 112 dolara po dionici i Harman International Industries preuzeti pod svoje okrilje.
Prema navodima iz medija, ova je akvizicija vrijedna ukupno osam milijardi dolara, što ne samo da je stvarno jako puno novaca u općenitom smislu, već bi npr. samo jedna takva injekcija naš politički vrh održala na životu barem tri mjeseca i dala mu materijala za kra…ispričavam se…spas države od bankrota. No za Samsung to znači tek jedan u nizu isplativih investicija koje će u nekoj bližoj budućnosti donijeti veliku zaradu i razvoj novih i još boljih tehnologija.
Gospodin Young Sohn u ulozi predsjednika i glavnog stratega tvrtke tvrdi kako će ova akvizicija najviše pomoći razvoju pojedinih tehnologija unutar svijeta automobila (što je zapravo i osnovni razlog pisanja ovog teksta). Ideja je pratiti trend razvoja „automobila sutrašnjice“, te malo-pomalo donositi novitete u njega i time osigurati svojevrsnu nadmoć na tržištu. Gospodin Sohn kaže i kako očekuje da „vozila budućnosti budu transformirana kroz pametnu tehnologiju na isti način kao što se to dogodilo tijekom posljednjeg desetljeća s razvojem telefona i povezivosti koja ih danas odlikuje“.
Kaže i kako „postoji vizija u sklopu koje bi Samsungove specijalizirane elektroničke komponente i njihova tehnologija na duge staze mogle omogućiti da tvrtka još više raste, a ovo partnerstvo s Harmanom moglo bi donijeti nova partnerstva u svijetu automobila, te osigurati još bolju suradnju s proizvođačima automobila s kojima Samsung danas blisko surađuje na nekim poljima“.
Dakle rečeno je jako puno toga i sve zajedno onako „na prvu“ doista izgleda divno i krasno.
Uostalom, kako i ne bi, kada je s jedne strane jedan od elektroničkih divova, a s druge audiofilski azil za sve one kojima zvukovi predstavljaju apsolutan fetiš u životu. No s obzirom na današnje trendove koji potresaju tržište u svim segmentima, te hiperprodukciju i (skoro obavezan) pad kvalitete, moram priznati da sam ipak malčice skeptičan.
Naime, ako bih realno gledao na cijelu priču, onda bih se i sam mogao staviti u isti koš sa svim onim ljudima koji su u svojim automobilima htjeli imati nešto Harmanovo. No s druge strane za Samsung ne mogu reći isto, već mogu tek ustvrditi kako proizvodi ove tvrtke predstavljaju zanimljivu opciju u odnosu na konkurenciju. U prijevodu, imati Harmanovo ozvučenje u automobilu bilo je nešto posebno i za pohvaliti se prijateljima, pa se bojim da u kombinaciji sa Samsungovom (a i generalno gledano tržišnom) nišom proizvodnje i „sve za sve“ filozofijom, taj ekskluzivan dio priče nema šanse opstati.
Ovom akvizicijom će se sigurno stvoriti partnerstvo koje u smislu kvalitete neće razočarati nikoga, ali će s druge strane zasigurno Harmanove proizvode učiniti dostupnijima, a u tom se slučaju gubi faktor ekskluzivnosti po kojem je (između ostalog) Harman poznat i priznat u svijetu.
Doduše, za pretpostaviti je i da će oba giganta poraditi na novim generacijama zaslona, te sigurnosnih, infotainment i inih drugih sustava, kao i s 5G mrežom koja samo što nije postala aktualna u svijetu. Samim time bi se doista moglo dogoditi da sve te omanje revolucije u svijet automobila donesu hrpetinu noviteta.
No s obzirom na to u kojem se smjeru kreće samo tržište i kako već danas izgledaju trendovi, možda se ipak isplati zapitati koliko cijela ova priča zapravo ima smisla za prosječnog auto-entuzijasta.
Odgovor na to nitko u ovom momentu ne može dati. Poslovnjaci će reći kako je to super i ekonomski održivo. Tehno-frikovi će također zadovoljno trljati rukama, jer će i laptopi budućnosti od ove akvizicije uvelike profitirati, a ne bi me čudilo da i mikrovalne pećnice počinju dobivati Harmanovu tehnologiju „pištanja“. Stoga će dobar dio svijeta biti itekako zadovoljan i za pretpostaviti je kako će se u svemu tome zarada za Samsung još povećati.
No isto tako vjerujem da će sve usmjereno prema svijetu automobila biti uobličeno prema još bržem razvijanju i širenju autonomije koju milenijalci toliko žarko priželjkuju, a to bi mogao biti samo još jedan čavao u lijesu onoga što u današnje vrijeme nazivamo automobilom.
U svakom slučaju, ova je osam milijardi dolara teška akvizicija prošla, nova nas vremena definitivno očekuju, a kuda će ona odvesti ostaje tek vidjeti u nekoj bližoj budućnosti.
Sve ostalo su samo pretpostavke, a kako svi dobro znamo da su „pretpostavke majka svih z***ba“, možda je bolje u ovom momentu ne ulaziti u tu domenu priče.
…i zato vas u ovom momentu pozdravljam i zahvaljujem na čitanju.