Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 23.07.2017

Evo ga – Mercedes-Benz X-klase je tu

A mislili ste da se zezamo s vama, kada smo objavili prve dobivene najave oko ovog Mercedesovog presedana…

Mercedes-Benz X-klase: raj na kotačima za bauštelce.
Mercedes-Benz X-klase: raj na kotačima za bauštelce.
foto: Mercedes-Benz

Jeste li se ikada zapitali što biste dobili spajanjem Diesela, polu-sirovog hamburgera, hladnog piva (i pri tome ne mislim na vokalno-instrumentalni sastav poznat i obožavan u našim krajevima), motorne pile i potkošulje?
Ne, ovo definitivno neće biti jedno od pitanja na državnoj maturi za sve one koji su izvisili na prvom roku, već evo odmah i odgovora: Mercedes-Benz X-klase. Ne samo prvi Mercedesov Pick-up kamionet, već općenito prvi automobil takvog tipa koji je ikada izašao iz striktno postavljenih okvira jednog „premium“ proizvođača automobila.
Kul, zar ne?!

Ovaj Mercedes stvarno ide posvuda...
Ovaj Mercedes stvarno ide posvuda…
foto: Mercedes-Benz

Kada su prve najave izašle u javnost, većina vas cijenjenih čitatelja posegla je za kalendarom. Kada su svi shvatili da smo ozbiljni i da ne muljamo, te kako nije riječ o prvotravanjskoj pošalici, u sklopu komentara nas je nekolicina proglasila ludima, a onda se odjednom sve smirilo. No s vremenom su najave oko X-klase postajale sve glasnije, da bi na kraju prije nekoliko dana konačno rezultirale s gotovim modelom.
I eto ga upravo pred vama – bez „fejkanja“, Photoshopa, šećera i konzervansa. Fotografije su tu, a prema najavama od strane Mercedesa, prodaja kreće već krajem ove (2017.) godine.
Pa eto u kratkim crticama nekolicine detalja koji (potencijalne) kupce ovog Mercedesovog kamioneta očekuju kada se X-klasa pojavi na tržištu…

X-klasa nije elegantna, ali je fora.
X-klasa nije elegantna, ali je fora.
foto: Mercedes-Benz

Za početak tu je projekcija cijene od nekih 37,000 eura. Naravno da se unutar te cifre radi o baznom modelu s tek osnovnom količinom opreme, ali s obzirom na to da je X-klasa zamišljena kao „radnički“ automobil, nekima će i to možda biti dovoljno.
Drugi će pak svoje X-klase potpuno opremiti i za volanom sjediti u odijelima i mljeti na mobilni telefon, držeći isti u rukama, što u prijevodu znači da će se nekolicina kupaca Volkswagenovog modela Amarok prebaciti za volan X-klase, ali to je već sasvim drugi set „problema“.

U Mercedesu i dalje imaju viška iPada.
U Mercedesu i dalje imaju viška iPada.
foto: Mercedes-Benz

Ono što se dobije za projiciranih 37,000 eura upakirano je u Pick-up karoseriju koja zapravo ne izgleda nimalo loše. X-klasa djeluje visoko i robusno, tj. sposobno za prelaženje prepreka koje bi se ispred vozača mogle nalaziti tijekom radnog dana. Doduše, samim time nije baš pretjerano jasno zašto se Mercedes odlučio X-klasu ponuditi s pogonom na stražnje kotače, ali za pretpostaviti je kako je u tom dijelu priče jednostavno posrijedi svojevrsna „amerikanizacija“ marke i modela. Uostalom, pogonski sklop će se ponuditi i u 4×4 verziji, pa je svijet i dalje u balansu.

Ima se, može se, juri se...
Ima se, može se, juri se…
foto: Mercedes-Benz

Dotični pogonski sklop bit će povezan s onim mjenjačkim, a taj će mjenjački sklop biti ručni ili automatski, odnosno na sebi imati šest ili sedam brzina – ovisno o načinu na koji mijenja brzine.
…a onda dolazimo i do motora koji će s tim mjenjačkim sklopom biti povezani, te koji svojom funkcijom stoje s druge strane pogonskog sklopa.
Tih će motora za početak biti tek dva – oba pogonjena fosilima mrtvih prahistorijskih životinja, odnosno Diesel-gorivom. Oba imaju četiri cilindra, Turbo-punjač (odnosno dva) i svu silu elektronike, dok se njihove zapremine i snaga razlikuju.
Onaj slabiji motor bit će 2,3 litreni četverocilindraš s jednim Turbo-punjačem i razvijat će 163 konja, dok će onaj jači imati 2,5 litre zapremine, isti broj cilindara, dva Turbo-punjača i 190 konja.
U planu su i dva benzinca – jedan snage 165 konja, a drugi s njih 258, ali to su tek najave
…a i za kupce ovog modela vjerujem da čak ni kao najave ne predstavljaju bitne informacije, jer za ovakav je automobil Diesel jednostavno zakon, zar ne?!

Ah te osovine...
Ah te osovine…
foto: Mercedes-Benz

Što se opreme tiče, od strane Mercedesa još uvijek nema puno detalja. Ono što se zna tek su crtice u sklopu kojih je naveden trokraki volan s multifunkcijama, 8,4-inčni zaslon infotainment-sustava koji (i dalje) izgleda poput iPada koji je netko nalijepio iz zezancije, te nekolicina funkcionalnih dijelova opreme poput preklopivih stražnjih vrata, te utičnice od 12 volti koja će dobro doći za stavljanje u pogon neke pile, frižidera ili pak zračnog kompresora.
Paketa opreme (za početak) će biti tri:
Pure – paket opreme namijenjen radnim ljudima
Progressive – paket opreme namijenjen svakodnevnoj upotrebi, tj. onaj koji ćemo najčešće viđati
Power – paket opreme za one gore spomenute prebjege u odijelima iz VW Amaroka
Svaki od paketa donijet će hrpetinu funkcionalnih (a i manje funkcionalnih, ako ćemo realno) komadića opreme, pa bi kupci već u početku trebali biti itekako sretni i zadovoljni.
Uglavnom, ako već ništa drugo, onda vrijedi reći kako s obzirom na sve dosadašnje informacije ovaj Mercedesov model ispada „čistim“ u svom pristupu i iskreno se nadam da X-klase nećemo gledati s 38-inčnim kromiranim kotačima i „tjuniranim“ optičkim detaljima ružnijim od otvorene rane u području abdomena.

Mercedes-Benz je ovim modelom na neki način hrabro kročio u nepoznato, jer doista niti jedan „premium“ proizvođač automobila nikada nije proizveo ovakav model. Samim time je za pretpostaviti kako je Amerika prva na nišanu trokrake zvijezde, a zatim je za pretpostaviti i da Australija nije daleko u smislu planiranja i plasmana velikih količina X-klasa na tamošnje tržište.
Inicijalni planovi izuzev SAD-a i Australije podrazumijevaju i Argentinu, Brazil, Južnoafričku republiku, te tržišta „starog kontinenta“ (što bi ga značilo da će se i u našim krajevima X-klasa pojaviti), ali garancije za uspješnu prodaju nema.
Doduše, neki od vas će sa zadovoljstvom ponoviti onu staru narodnu i sektašku „Mercedes je Mercedes“, ali kako je cijela priča oko ovog segmenta proizvodnje automobila za Mercedes ipak nepoznanica, ne bi trebalo špekulirati oko uspjeha X-klase, već samo sačekati koji mjesec nakon početka prodaje i vidjeti je li se „kockanje“ isplatilo ili ne.
…a mi držimo palčeve da se isplati, jer nam se ovaj Pick-up zapravo baš dopao.

Mercedes-Benz X-klase: automobil u kojem će i djeca uživati.
Mercedes-Benz X-klase: automobil (u) kojem će i djeca uživati.
foto: Mercedes-Benz

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana