DeLorean i pogled prema budućnosti
Tako bi se otprilike mogao nazvati tekst u kojem predstavljamo najnoviji uradak tvrtke koja nam je s jednim od najlošijih automobila svih vremena oplemenila djetinjstvo…
Prošlo je više od 40 godina otkad je John DeLorean svijetu po prvi puta predstavio svoju viziju sportskog automobila. I kako je povijest zorno pokazala, ta se vizija sportskog automobila raspala praktički nekoliko dana od inicijalnog predstavljanja javnosti. Jer DeLorean DMC-12 usprkos dopadljivom i futurističkom dizajnu nije bio ni približno ono što se od njega očekivalo. Ili bolje rečeno ono što se u startu najavljivalo.
A onda je John DeLorean „pao“ u namještenoj akciji s drogom u fokusu i tu je cijela priča jednostavno stala.
No to je sada već daleka povijest…
Priča o DeLoreanu usprkos svim je negativnim stranama i nakon službenog propadanja tvrtke ostala aktualnom. I to ne samo zbog za svijet automobila i filma važne 1985. godine, kada se upravo DeLorean DMC-12 pojavio kao glavna zvijezda na četiri kotača u filmu „Back to the Future“. Ovo je prezime (p)ostalo slavno i zbog kupaca koji su se usprkos lošim voznim karakteristikama i niskom nivou kvalitete ipak odlučili kupiti po jedan primjerak.
I upravo je zbog tih kupaca 1995. godine na mala vrataa nastavljena priča o ovom slavnom automobilu.
Naime, te se godine pod budnim okom g. Stevea Wynnea stvorio servis za podršku svim vlasnicima i štovateljima ovog automobila. Ali s obzirom na tek sporadične originalne nacrte i alate s kojima je DMC-12 inicijalno stigao na svijet, taj je servis za podršku uskoro postao neisplativ i DeLorean se ponovno našao „na bubnju“. S vremenom se planiralo sve i svašta – od stvarnog povratka u budućnost za DeLorean DMC-12, pa sve do nekih novih horizonta za tu sveopće poznatu marku.
A onda se prije nekog vremena g. Joost de Vries nakon svojih angažmana u Tesli i Karmi seli u DeLorean koji je konačno etabliran kao legitimna marka automobila u Americi. Time g. De Vries postaje glavni izvršni direktor marke i ako ćemo realno, nije prošlo puno vremena od trenutka prelaska u tvrtku do predstavljanja novih ideja i planova s kojima bi se DeLorean kao proizvođač automobila ponovno mogao naći pod najsvjetlijim dijelom reflektora današnje auto-industrije.
Prvi dio tog plana i programa koji podrazumijeva povratak na scenu u ovom je trenutku sveden na model pod nazivom Alpha5. Odnosno zaobljeni i futurističan luksuzni Coupé čija se premijera očekuje na ovogodišnjem izdanju legendarnog Pebble Beacha koje će se dogoditi u kolovozu ove godine.
Dotični bi automobil prema svemu sudeći trebao biti puno ozbiljniji nego što je to npr. Tesla Model S Plaid, odnosno ne bi se trebao razmetati preformansama, već na idealan način spojiti luksuz, dizajn i iskoristivost u smislu autonomije automobila u stvarnom svijetu. Time bi Alpha5 kao automobil u tehnološkom smislu zapravo trebao parirati Porscheovom modelu Taycan, dok je prepoznatljivost više orijentirana prema Mercedesu AMG GT.
Uostalom, tako je barem nedavno izjavio g. De Vries, pa nema razloga da mu ne vjerujemo na riječ.
U ovom trenutku nema pretjerano puno informacija o ovom grandioznom Coupé modelu na struju, ali navodno bi autonomija trebala iznositi nekih 450 kilometara. I to uz performanse koje podrazumijevaju nekih 3,4 sekunde do „stotke“ i 250 kilometara na sat maksimalne brzine.
Isto tako se zna da će se automobil inicijalno proizvoditi u Italiji te da u ovom trenutku jedna britanska tvrtka djeluje kao partner na razvoju elektro-motora i pogonskog sklopa. Ali to je u pravilu to od informacija i zato smo se dobrim dijelom orijentirali prema blejanju u službene fotografije (ili bolje rečeno rendere) ovog novokomponiranog DeLoreana.
Što se dizajna tiče, moramo priznati da nas Alpha5 nije „kupila“. Barem ne onako kako je to bio slučaj s originalnim DMC-12 za kojim smo kao klinci slinili gledajući „Back to the Future“ i zamišljajuči se za volanom vremeplova. Ali to i dalje ne sprječava aktualno vodstvo tvrtke da koketira s originalom i pokušava ga barem dijelom provući kroz vrijeme do 2024. godine kada bi se Alpha5 trebala službeno početi prodavati u salonima.
Uglavnom, dizajn kao i u slučaju originalnog DeLoreana potpisuje tvrtka ItalDesign, odnosno Giorgetto Giugiaro. I ako fotografijama pristupamo kombiniranjem sjećanja, dječačke fascinacije i realnosti u kojoj živimo, Alpha5 čak na trenutke i djeluje kao moderni DMC-12. Ali usprkos tome ne možemo staviti ruke u vatru i reći kako je riječ o najljepšem EV-automobilu na svijetu.
Usprkos tome je ideja inicijalno ograničiti prodaju na 88 primjeraka, ne bi li se time ostvarila još jedna poveznica između DMC-12 i Alphe5. A onda je u planu otići koji korak dalje i ponuditi nekolicinu varijacija na temu ovog automobila.
Daljnji planovi podrazumijevaju i punokrvni sportski automobil koji bi na tržište trebao stići s V8-motorom pod haubom. A onda je u planu na svijet donijeti i SUV koji bi izuzev visokog nivoa performansi trebao i koketirati s vodikovim ćelijama.
Iskreno govoreći, za SUV nam je jasno zašto je u planu. Jer ih u ponudi imaju svi, pa zašto i DeLorean ne bi pokušao uzeti neku lovu na još jednom pomodarski nastrojenom komadu pokretne bespravne gradnje. Ali što se sportskog automobila tiče, stvarno nam nije jasno i nemamo pojma zašto taj planirani sportski automobil s V8-motorom dolazi kao druga violina. A još manje znamo kome bi taj automobil trebao parirati na tržištu unutar kojeg se upravo takvi automobili na sve moguće i nemoguće načine žele proglasiti barbarskim komadima povijesti i dinosaurima koji u trećem desetljeću novog milenija nemaju svoje mjesto.
Ali o tom potom…
Uglavnom, zbog nesposobnih i glupavih političara se godinama čekala ratifikacija zakona prema kojem bi se u Americi dio maloserijskih automobila mogao izuzeti od nekih homologacijskih pravila. Zbog toga je cijela priča oko ovog proizvođača automobila već nekoliko puta najavljivana i demantirana te je trebalo dugo vremena da DeLorean kao proizvođač automobila ponovno stigne pod svjetlo reflektora. Ali s obzirom na čak dvije trećine inicijalno prodanih DeLoreana DMC-12 koji su i dan-danas u upotrebi te na njihov konstantan porast vrijednosti, cijela priča oko ponovnog pokretanja marke s nazivom ovog slavnog prezimena zapravo i ne čudi.
Samo se najiskrenije nadamo da ovaj puta neće biti pravnih problema koji podrazumijevaju DEA-agente u civilu, hotelske sobe i oveće količine novaca i droge.
Jer današnji hiper-senzibilizirani svijet to najvjerojatnije ne bi mogao podnijeti.
No ako već ništa drugo, cinici u nama bijelu boju automobila s prvih službenih fotografija također povezuju s komadom povijesti ovog proizvođača automobila.
Pa ako već ništa drugo, onda se barem svi zajedno možemo samozatajno smješkati i biti zadovoljni što je DeLorena usprkos svemu lošem i dalje tu negdje. Pa makar bio i u budućnosti koja se možda nikada neće dogoditi.