Daimler patentirao sustav za regulaciju temperature guma
Automobilska industrija ne miruje kad je pitanju smišljanje tehnoloških napredaka. Daimler i njegov novi patent predstavljaju jedan takav novitet: hlađenje ili zagrijavanje guma po potrebi do optimuma.
Nakon najavljivanog noviteta iz Hankooka i njihovih guma bez zraka, evo nam još nečega novoga u gumenim pitanjima. Daimler najavljuje spremnik s vodom i senzore temperature za gume. To je taj novitet. Što bi se konkretno događalo? Senzori bi pomno pratili visinu (ili „nizinu“) temperature guma pa bi zbog njih, ovisno o tome treba li povisiti ili sniziti temperaturu, voda spremljena u spremniku ohladila, odnosno utoplila gume.
Zasad nema garancije da će sustav ići u serijsku proizvodnju, ali valja ga proučiti. Temperatura guma je poznata kao bitan faktor vožnje, no je li tako i za svakodnevnu cestovnu vožnju? Za razliku od specijalnih guma, one cestovne za nas obične smrtnike su dizajnirane kako bi prihvaćale veće razlike u toplini i hladnoći. Daimlerov izum koji je stigao u britanski patentni ured na sljedećoj skici objašnjava princip rada novoosmišljenog izuma.
Iako crtež otvara možda više pitanja, nego odgovora, ima smisla. Mokra guma ima slabiji kontakt s cestom, a i prevrući asfalt nije najbolji prijatelj vruće gume. „Povećana je sigurnost u vožnji“, kažu ljudi u Daimleru. Otkud navedenom rezervoaru ta voda kojom će regulirati situaciju s gumom? Skupljat će ju s vjetrobranskog i stražnjeg stakla, od kiše koja oplakuje vaš auto i od dobrog starog otapajućeg snijega. Sva će se ta voda, bila hladna ili topla, špricati sprejnim raspršivačem. Uklanjat će tako i višak snijega i leda koji se nakupi na gumi. Cijeli taj sustav bi trebao omogućiti dulji životni vijek gume, ali i bolje vozačke sposobnosti. Jedina mana je, kako kažu, veličina spremnika koja bi ograničavala količinu vode spremne da spasi stvar.