Budući BMW M modeli biti će hibridi?
Da, dobro ste pročitali, naslov nije teaser. I ne, ne radi se o nekoj „M“ derivaciji, nego o čistokrvnim BMW M modelima za koje je pitanje koliko će nakon elektrifikacije biti čistokrvni
Naravno, ako uopće možemo definirati „čistokrvni“ u ovom slučaju. Vremena se mijenjaju, mijenjaju se i običaji (tako bi to nekako sročili i stari Latini) – BMW M za puriste je prestao biti čistokrvan kada je dobio turbo i električni servo, ali s druge strane – novi M-ovi su vraški brzi, pa valjda je jedino i to bitno?
BMW-ov potpredsjednik za inženjering, Dirk Hacker je najavio da će budući M-ovi biti hibridi. „Okrećemo se elektrifikaciji – mislim da je to neizbježno, ali sve ovisi o povećanju performansi“. Koliko je to dobro ili nije, ostavit ćemo svakom na promišljanje, ali BMW razmišlja ići putem LaFerrarija – Hacker tako kaže: „naši kupci nisu zainteresirani a vožnju bez motora s unutrašnjim izgaranjem“, tako da je i to nešto i ne definitivna smrt „staromodnog“ benzinca.
Hibridni M-ovi bi se, poput LaFerrarija, mogli voziti samo s aktivnim motorom, a hibridni pogon bi bio tu samo da poveća performanse, što u konačnici i nije sasvim loše. Ako uzmemo u obzir performanse takvih automobila poput McLarena P1, Porschea 918 i LaFerrarija, BMW M modeli bi mogli biti bolesno brzi.
S obzirom da su M-ovi već prošli svojevrsnu tehnološku transformaciju (među ostalim i na gore navedenim primjerima), ovaj potez se može protumačiti kao logičan slijed BMW-ovih nastojanja da vožnji dodaju „tehnološku pomoć“.
Kako će kupci i entuzijasti prihvatiti promjene, pitanje je vremena. Hoće li to biti dobro ili katastrofično za poznati brand… još uvijek je teško reći. U svakom slučaju, vremena se mijenjaju, mijenjaju se i običaji a mnogi od nas kao da smo ostali zarobljeni u nekim prošlim vremenima. Možda je pravo pitanje koliko je to dobro ili loš?