BMW M4 ima novog konkurenta, Cadillac ATS-V
Nakon Japanaca i Amerikanci (opet) pokušavaju BMW M4 skinuti s trona najpoželjnijeg sportskog Coupea.
Već godinama nije nikakva tajna da se BMW-ovi M-modeli u smislu performansi, tehnologije i čistog vozačkog gušta dižu u nebesa.
Razlozi za takav stav među novinarima i vozačima ima itekako puno, no kada bi se među tim od strane M-divizije oplemenjenim modelima birao onaj najbolji, serija 3 s oznakom „M“ oduvijek je bila odabrano oružje.
Realno gledano, M3 je u našim krajevima oduvijek bio skup automobil, no tu skupoću izvan granica naše predivne porezno-opterećene državne tvorevine nitko baš nije pretjerano doživljavao, pa stoga ne čudi da je M3 kroz godine i generacije svog postojanja u sklopu svijeta automobila doista stekao kultni status.
I opet postoji hrpetina razloga za takav status ovog modela, no ako ćemo realno gledati, mislim da je dobar dio obožavanja ovog modela sveden na (za mnoge) lakoću pri svakodnevnoj upotrebi.
Dapače, kada bih pokušao nabrojati konkurenciju i sabrati iskustva, vjerujem da bi M3 i opet ispao kao jedan od automobila koji konkurenciju zapravo i nemaju, jer mislim da kombinaciju sve te snage i tehnologije u sferi korištenja automobila na dnevnoj bazi niti jedan drugi sličan automobil na svijetu nije u stanju ponuditi.
Naravno, niti u jednom momentu nisam sklon vjerovati kako BMW M3 može bez problema preuzeti ulogu jedinog automobila u kućanstvu, no ima i onih koji bi se u to mogli zakleti mamama i bakama, pa recimo da i taj dio priče „prolazi“.
Dakle, bio jedini automobil u kućanstvu ili ne, BMW M3 u današnje vrijeme uživa kultni status među sportskim automobilima, pa stoga ne čudi kako se isti svako toliko pronađe na meti nekih drugih proizvođača automobila koji ga s najviše pozicije trona najpoželjnijih uporno žele potisnuti.
Najčešće konkurente ovom BMW-ovom modelu predstavljaju Audi RS4 (odnosno RS5) i Mercedes-Benz C-klase s AMG-sufiksom, no sve je češća pojava da konkurenti dolaze i iz drugih zemalja i kontinenata.
Tako se prije nekoliko godina prvo zaprijetio Lexus s modelom IS-F, no ta je priča propala već u samom početku, jer IS-F ni po čemu zapravo nije mogao konkurirati „svetom trojcu“, a ponajmanje BMW-u M3 na koji je bio direktno usmjeren.
Samim time je prijestolje i M3 na njegovom vrhu bilo sigurno od napada s te strane Lexusa, no s druge strane su se otvorila još neka polja i pojedine tvrtke koje su tijekom posljednjih godina najavljivale modele koji za osnovnu ideju imaju zasjeniti M3 u svakom pogledu.
Tako su se uz Audi, Mercedes-Benz i Lexus tijekom posljednjih mjeseci i godina redale tvrtke Infiniti, Jaguar, Chevrolet i Mazda, no možda je najinteresantniji proizvođač automobila ispala tvrtka Cadillac, koja je prije nekoliko godina na tržište ponudila model CTS-V.
Iako Cadillac CTS-V u pravilu nije ni približno bio konkurent BMW-u M3, „preko bare“ je ubrzo postao jednom od ponajboljih alternativa za one patriotski nastrojene Amere koji štuju domaću auto-industriju i pri tome mrze Nijemce.
Razlozi za takav način razmišljanja definitivno su nepotrebni, no ipak ima i onih koji itekako imaju smisla, jer CTS-V je u jako kratkom vremenu i kroz svoju evoluciju postao itekako dobrim i poželjnim modelom.
Receptura koja podrazumijeva originalni Cadillacov „Art and Science“ pristup dizajnu u kombinaciji s motorom ogromne zapremine i s hrpetinom konja ispostavila se punim pogotkom, a testiranja automobila na legendarnoj stazi Nordschleife itekako su urodila plodom u smislu upravljivosti automobila. No arhaični i (pre)plastični dijelovi u sklopu interijera, te navigacijski sustav koji je u traženju lokacija prije svega pronalazio staračke domove i restorane s brzom hranom ipak su ovaj model izbacili iz konkurencije za neku od najviših pozicija na tronu sportski-orijentiranih limuzina.
Tijekom razvoja je Cadillac na tržište ponudio limuzinsku, Coupe i karavansku izvedbu modela CTS-V, te je time poboljšao prodaju ovog modela i istovremeno ojačao svoju poziciju na tržištu, te time otvorio i mogućnost da se CTS-V pojavi u sklopu svoje druge generacije, koja bi prema svemu sudeći svoju premijeru trebala imati već sutra, kada salon automobila u Los Angelesu otvori svoja vrata.
No ne bi Ameri bili Ameri kada neke stvari ne bi zakomplicirali po putu, pa je tako umjesto modela CTS-V nasljednik „wannabe M3 killera“ (kako je jednom prigodom ovaj automobil dobio nadimak) uobličen u nešto manji model ATS-V.
Dotični je pod veom tajni već nekoliko mjeseci i izuzev nekolicine fotografija s testiranja na Nordschleifeu, te par suhoparnih izjava za medije, Cadillac ATS-V često je ispadao poput pjevačkog talenta Jelene Rozge, tj. kao automobil koji je viđen, no nitko baš nije obratio pozornost na njega. No to nikako ne znači da (za razliku od pjevačkog talenta Jelene Rozge) Cadillac ATS-V neće ispasti itekako zanimljivim iznenađenjem, o čemu pak od prije nekoliko dana govore i neke „procurene“ brojke.
Naime, prema navodima iz špijunskih krugova automobilskog svijeta, Cadillac ATS-V pod poklopcem motora ima 3,6-litreni V6 motor koji uz pomoć dva Turbo-punjača razvija 450 konjskih snaga i preko 600 NM maksimalnog okretnog momenta. Dakle, već je u startu ATS-V u usporedbi s BMW-om M4 zamjetno jači automobil, no to nije sve, s obzirom na činjenicu da je uz taj višak snage ATS-V i nešto lakši od Bavarca.
To naravno garantira itekako visok nivo u smislu performansi, pa se već u teoriji očekuje kako bi ovaj Cadillac mogao itekako priprijetiti BMW-u M4, no kako će ta cijela priča na kraju ispasti tek treba vidjeti.
Ono što u ovim momentima itekako stoji jest činjenica da je Cadillac ostao vjeran promjenama koje su za tu marku prije nekoliko godina otpočele, te da iz godine u godinu ova tvrtka na tržištu nastupa sa sve boljim i uvjerljivijim modelima. No, hoće li sve to biti dovoljno da se BMW M4 (odnosno M3 Coupe, ako odbijem pratiti novu sistematizaciju u smislu dvovratnih izvedbi BMW-ovih modela) skine s trona na kojem već godinama sjedi i prema konkurenciji gleda prema dolje, tek treba vidjeti.
Iskreno, bilo bi mi drago da se barem približi.