Piše 07.02.2018

Audi, Nogaro i podsjetnik na devedesete

„Audi, šesticaaa…ašes´peticaaa“…

Eto ga - Audi RS 6 Avant performance Nogaro Edition
Eto ga – Audi RS 6 Avant performance Nogaro Edition
foto: Audi

Sjećate li se prvog Audijevog legalnog RS-modela? Znate, onog koji je do 50 kilometara na sat za dužinu automobila bježao McLarenu F1… Ma znate. Naravno da znate, jer se radi o jednom od najljepših, najbržih, najjačih i najkompliciranijih karavana svih vremena.
Naravno, riječ je o Audiju RS2, odnosno poremećenoj „osamdesetici“ s grbom i hrpetinom Porscheovih dijelova.

Komplicirana legenda s Porscheovim potpisom.
Komplicirana legenda s Porscheovim potpisom.
foto: Audi

S obzirom na to da su u današnje vrijeme raznorazne evokacije slavne povijesti i više nego učestale, takvom se načinu stavljanja točke na „i“ priklanjaju i proizvođači automobila. Doduše, niti jedan od njih ne bavi se II svjetskim ratom i stranama na čijima se nečiji djed nalazio , ali to u ovom momentu i nije toliko bitno. Ono što pak jest, svodi se na Audi i na aktualnu generaciju modela RS6 Avant, koji je u svom „Nogaro“ izdanju upravo na tržište krenuo punom parom.
Radi se o karavanu koji glumi sportski automobil i to čini puno bolje nego bilo kakav SUV (ma koliko se neki trude to prikazati drugačije). Tome u prilog ide sva sila plemenitih i ultra-laganih materijala, detalji na karoseriji i u sklopu interijera, ali i neke brojke.
Motor u bazi raspolaže s četiri litre zapremine, dva Turbo-punjača i svih mogućih i nemogućih tehnoloških rješenja zbog kojih Audi RS6 Avant Performance Nogaro Edition raspolaže sa snagom od ukupno 605 konja.
No snaga sama po sebi ne znači ništa, pa je tom dijelu priče potrebno pribrojiti i ukupno 750 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) s kojim se na cesti bore sva četiri pogonska kotača.
Dakle, nevezano uz to na kojem se jeziku ovaj automobil opisuje, riječ je o zvijeri i točka.

Ovako inače izgleda "obični" RS6 Avant.
Ovako inače izgleda “obični” RS6 Avant.
foto: Audi

Izvana je ovaj automobil plav do boli, ali za to postoji itekako valjan razlog. Ideja je bila u sklopu ove izvedenice modela RS6 podsjetiti na prvi, jedini i neponovljivi RS2. Stoga se ekipa iz Ingolstadta odlučila ovu posebnu i na samo 150 primjeraka ograničenu ediciju „eresšestice“ polakirati u plavu boju.
Interijer je (naravno) većinom crn – baš kako to i treba biti u sklopu jednog sportskog karavana s aspiracijama prema luksuzu. No svoj su crnini dodani i neki kontrastni detalji, pa ovaj RS6 doista djeluje posebno i kada se otvore vrata. Aluminij, krom, koža, alcantara i karbon…sve su to materijali koje je u sklopu interijera „Nogaro“ RS6-ice moguće naći, a što se opreme tiče, lista je toliko dugačka da je stvarno nema smisla nabrajati. Dapače, dovoljno je reći da je nekolicina ekrana prisutna, jer taj dio ionako poslovično najviše fascinira kupce ovakvih automobila.

"Običnih" ima i u crvenoj boji...
“Običnih” ima i u crvenoj boji…
foto: Audi

Što se tiče cijene (ako je to uopće bitno), svaki će od primjeraka Audijeve Nogaro-RS-šestice koštati oko 124,000 eura, tako da nije riječ o automobilu koji će si mnogi moći priuštiti. Stoga vrijedi pretpostaviti da su u Ingolstadtu jako dobro odmjerili u koliko će primjeraka ovaj automobil izaći na tržište.

Satovi, žileti, opremaaaaa!
Satovi, žileti, opremaaaaa!
foto: Audi

Dakle, Audi RS6 Nogaro Edition nazvan je prema slavnoj trkaćoj stazi. Plave je boje. Ima hrpetinu konja, pogon na sva četiri kotača, te još veću hrpetinu opreme s kojom će razveseliti 150 sretnika.
Izuzev svega toga iza sebe ima i slavni pedigre, 20-inčne kotače i svu silu plemenitih materijala s kojima su se inženjeri poigravali tijekom sklapanja ovog sprintera s grbom.
No u svemu tome se ipak našla i jedna opcija koja će vas (najvjerojatnije) iznenaditi…

Kad se ABT umiješa nastaje ludilo.
Kad se ABT umiješa nastaje ludilo.
foto: ABT Sportsline

Naime, gore navedenih 605 konja i 750 „njutna“ ovaj skoro dvije tone težak automobil do stotke tjeraju za nekih 3,7 sekundi, te do 305 kilometara na sat. I to je većini nas „običnih smrtnika“ sasvim dovoljno čak i na papiru.
No Audi je u stvaranju ovog modernog podsjetnika na neka slavna vremena otišao još koji korak dalje, te je RS6 „Nogaro“ moguće dobiti i s potpisom tvrtke ABT.
To u prijevodu znači sporadično poigravanje s pojedinim komponentama motora i ovjesa s kojima 605 konja instantno raste na njih 705 i donosi ukupnih 880 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Zbog svega toga se ubrzanje spušta na nekih 3,5 sekundi, dok maksimalna brzina raste na točno 320 kilometara na sat, te ovaj RS6 Avant doista prelazi iz domene praktičnosti, upotrebljivosti i luksuza u sferu apsolutne megalomanije i sumanutog natjeravanja.
Dakle, automobil koji nam se svima dopada, zar ne?!

Pogodite kako se naziva ova boja...
Pogodite kako se naziva ova boja…
foto: Audi

Uglavnom, ako je Audi u posljednje vrijeme proizveo neki poseban automobil, onda bih rekao da je RS6 Avant Performance Nogaro Edition jedan od najposebnijih. No upravo u tome i leži dio problema…
Jer iako Audi s ovim automobilom pokušava podsjetiti na prvi RS iz Ingolstadta, moram priznati da usprkos dvaput većoj snazi i stoput više luksuza, RS6 Avant Nogaro bla, bla, bla nikada neće stvoriti efekt kakav je za RS2 dolazio u sklopu popisa standardne opreme.
Tome doduše nije kriv Audi, niti je kriv ovaj bolesni karavan plave boje, već su za to kronično pomanjkanje prave fascinacije zaslužni proizvođači automobila koji danas sve češće gube kompas i kormilo, te čak i najposebnije modele pokušavaju orijentirati prema svima – zanimali ih automobili ili ne.
No bilo kako bilo, ovaj je Audi stigao. Luksuzan je, opako brz i izgleda odlično.
…a još je i karavan, što je u svakom slučaju ogroman plus.

Čini se da je nekada ipak bilo uzbudljivije...
Čini se da je nekada ipak bilo uzbudljivije…
foto: Audi