Audi nas (opet) zbunjuje
Taman kada nam svijet automobila današnjice barem malčice „sjedne“ eto nam nove ideje koja nas ponovno vraća u zbunjenost.
A u centru ove najnovije izmišljotine našao se Audi…
Jesu li vam poznate definicije koje prate pojedine segmente unutar auto-industrije?
Naravno da jesu.
Jer SUV, CUV, LAV i slične skraćenice već odavno poznajemo. A limuzine, karavani i raznorazne mikro-klasifikacije s kojima se diče današnji sportski automobili također ne predstavljaju nepoznanicu.
No usprkos tome auto-industrija ipak pronalazi načine sve nas pomalo zbunjivati. A u nekim slučajevima od nas i raditi kompletne idiote.
Uostalom, samo treba spomenuti neki Gran Coupé i sve je manje-više jasno, zar ne?!
Audi unutar svih tih klasa, kategorija i klasifikacija također pliva poput mnogih drugih proizvođača automobila. I svako malo izmisli neku svoju priču s kojom se unutar ponude modela najčešće popunjavaju rupe. No ovaj puta su u Audiju stvarno nadmašili sami sebe i moram priznati da mi je od objave za medije lagano pozlilo.
I to ne samo zato što se Audi poput mnogih drugih proizvođača automobila današnjice i dalje dodvorava Kinezima i njihovom ogromnom tržištu…
Naime, u centru ove priče nalazi se Audi A7. Automobil kakav se unutar Audijevog žargona naziva Sportbackom.
Sam opis za taj pojam znači da se radi o automobilu čija se silueta opisuje kroz kosu liniju krova u kombinaciji s nagnutim stražnjim staklom i integriranim poklopcem prtljažnika te četverim vratima bez okvira.
Tako bi to zvučalo u manje-više službenom tonu.
Audi ovaj model već godinama prodaje u istom obliku. Ali u ovom su se slučaju dečki i cure iz Audija odlučili svima nama malčice isprati mozak i natjerati da se zapitamo tko je tu lud.
Jer A7 Sportback kao novitet na kineskom tržištu dobiva svoju „L“ izvedenicu. I time postaje limuzina. Odnosno A6.
Ne znam… Zbunjen sam.
Ako bismo npr. uzeli Audi A6 i malčice pritisnuli stražnji dio, kako bismo u kombinaciji s četverim vratima na karoseriji dobili što je moguće aerodinamičniji Coupé-oblik, dolazimo do recepture s kojom se prodaje Audi A7 Sportback.
Ako bismo pak krenuli u suprotnom smjeru i od A7 Sportbacka krenuli raditi nešto klasičniji oblik limuzine, završili bismo s modelom A6.
Odnosno na fotografijama bismo u ovom trenutku gledali klasičnu limuzinu što Audi A6 u svojoj srži i jest.
Ali ne.
Umjesto toga na fotografijama gledamo limuzinsku verziju Sportback verzije limuzine koju u Audiju nazivaju A7L.
Pa sad vi meni recite tko je tu lud i kako da svi zajedno ne budemo zbunjeni do krajnjih granica percepcije i zdrave logike.
S obzirom na to da u Kini duža karoserija iz nekog razloga znači status, takav potez od strane ekipe iz Ingolstadta i nije nešto pretjerano čudan.
Ali je s druge strane i dalje nepotrebno kompliciran. Ili je pak logika tog poteza u ponovnom popunjavanju rupa unutar ponude modela. Odnosno „davanje izbora“ kupcima, kako se to u sklopu brošura i raznoraznih marketinških materijala često pokušava objasniti.
Hm…
Bilo kako bilo, ovaj je Audijev model za naše krajeve potpuno nebitan.
Ali je s druge strane cijela ova priča istovremeno smiješna i nepotrebna.
Jer krenuti u proizvodnju nečega što je bilo nešto drugo, ali se naziva po ovom prvom iako to zapravo i nije…
Jesam li dovoljno zakomplicirao stvari?
Uglavnom, prema riječima koje su stigle od strane službenih krugova tvrtke, radi se o limitiranoj seriji primjeraka koja će se na kineskom tržištu pojaviti uskoro. Navodno će biti proizvedeno okruglih 1,000 komada. I svi bi na sebi trebali imati pločicu s natpisom „First Edition“.
A onda će daljnji tijek proizvodnje (pretpostavljamo) ovisiti o prihvaćenosti ovog automobila na tržištu.
Dakle, opet je posrijedi Audijev ziheraški pristup koji je po starom i dobrom običaju opet popraćen s nekom „fensi“ pločicom na karoseriji i unutar interijera.
Uz svu tu zbunjenost Audi planira svaki od primjeraka modela A7L „First Edition“ opremiti Hibridnim motorom V6-konfiguracije.
Pogonski kotači su (naravno) u maniri Quattro-sustava. Odnosno sva četiri.
Uz sve te pogonske kotače bi Audi A7L trebao dobiti i sustav zakretanja stražnjih kotača. I to samo zato da bi se Kinezi mogli na cesti okretati uz najviši mogući stupanj agilnosti samog automobila.
Oprema u ovom trenutku nije poznata. No pretpostavlja se da će A7L biti nakrcan svim najmodernijim igračkama koje ionako većinom proizvode Kinezi.
Stoga oko tog dijela priče nije niti potrebno trošiti pretjerano puno riječi.
U biti više niti ne znam što bih rekao, jer sam i dalje zbunjen.
Stoga vama cijenjenim čitateljima prepuštam daljnju raspravu.
I uz to želim ugodan dan.
Pozdrav i do čitanja.