Audi i jedno strateško povlačenje
U moru raznoraznih „hitnih intervencija“ u sklopu kojih proizvođači pozivaju vlasnike i povlače automobile u servise, eto nam i Audija koji ukupnom dosadašnjem zbiru pribraja preko milijun primjeraka raznih modela…
Današnji svijet automobila velikim je dijelom baziran na pokušajima i pogreškama. I to svi dobro znamo. Na propuste i manjkavosti u raznoraznim dijelovima svakog pojedinog modela nije imun niti jedan proizvođač automobila. I to je također činjenica, jer uz Opel, Ford i Renault na tu listu iz godine u godinu sve veće tragove ostavljaju i BMW, Mercedes-Benz, Lexus i ini drugi, a čak ni proizvođači najposebnijih modela na svijetu poput Porschea i Aston Martina nisu pošteđeni „dječjih bolesti“ i raznoraznih problema. Stoga nikoga ne bi trebalo čuditi da se i Audi kao proizvođač svako toliko nađe na ovoj listi.
Tijekom posljednjih je godina ovaj gigant iz Ingolstadta na tržište pustio itekako velik broj modela, ali i problema. Vlasnici su se često bunili oko raznoraznih problema, ali najveći broj servisnih intervencija već je godinama vezan uz sustav hlađenja na Audijevim modelima. Pa u toj domeni vodenih sportova dolazi i najnovija servisna akcija s kojom je Audi prisiljen ovećem broju vlasnika njihovih modela olakšati život i spriječiti potencijalne probleme.
Naime, prema informacijama od strane Reutersa, Audi na globalnom planu u servise prisilno povlači čak 1,16 milijuna automobila. Razlog je opetovana problematika sa sustavom hlađenja, a Udo Ruegheimer se kao Audijeva glavna i odgovorna osoba za odnose s javnošću oglasio ovim riječima: „Postoji potencijalni problem s vodenom pumpom koji bi mogao blokirati sustav hlađenja i uzrokovati pregrijavanje motora. Radi se o mogućnosti začepljenja protoka rashladne tekućine uslijed nakupljanja sitnih krhotina unutar samog sustava. To nije velik problem i lako će se otkloniti, a do sada nisu prijavljene nikakve povrede ili nezgode vezane uz tu za nas novonastalu situaciju“.
Dakle, eto…vlasnici Audijevih modela mogu biti mirni, jer servisi pozivaju u svoje prostorije i pregled zajedno sa zamjenom problematičnih dijelova obavljaju besplatno.
Koliko je poznato, modeli zahvaćeni ovim problemom su:
Audi A5 – od 2013. do 2017. godine
Audi A5 Cabriolet – od 2013. do 2017. godine
Audi Q5 – od 2013. do 2017. godine
Audi A6 – od 2012. do 2015. godine
Audi A4 – od 2013. do 2016. godine
Audi A4 Allroad s benzinskim dvolitrenim TFSI-Turbo motorima – od 2013. do 2016. godine
Diljem svijeta u ovom trenutku Audi broji čak 1,16 milijuna gore navedenih modela i servisi se opako trude svaki od primjeraka dozvati u servis i ispraviti propust. Stoga je za pretpostaviti da se i u našim krajevima nalazi nekolicina primjeraka „problematičnih“ modela, jer u krajnjoj liniji Audi u Hrvata ima itekako velik broj obožavatelja i kupaca.
Uglavnom, ako je netko od vas cijenjenih čitatelja na ovoj mini-listi problema pronašao automobil koji odgovara modelom i razdobljem, možda bi bilo dobro samoinicijativno svratiti do ovlaštenog servisa i provjeriti postoji li problem. Uostalom, bliži se onaj topliji dio godine, pa bi problem s rashladnim sustavom mogao itekako upropastiti uživanje u vožnji, te uzrokovati veće probleme. A to nitko od nas ne želi. I zato u ove tople dane još toplije savjetujemo da se javite u najbliži servis ako sumnjate da biste zajedno sa svojim Audijem mogli biti izloženi nepotrebnom riziku.
…i onda ljudi kažu kako nikada ne objavljujemo ništa korisno…