A što nam to radi Infiniti?
Iako je Fast and the Furious serijal već dojadio i Bogu i Vragu, u Infinitiju očito ne misle tako.
…a da stvar bude bolja, na ovaj posljednji pokušaj u nizu vrijedi reći „WOW“.
Infiniti – marka koja za Nissan znači isto što i Lexus za Toyotu ili pak Acura za Hondu. Dakle, radi se o skupljim i rafiniranijim modelima proizvođača čijim se kupcima inače prvenstveno sviđa dostupnost modela u smislu cijene.
Dakle, već bi se u startu dalo zaključiti kako i ovaj Infiniti prati istu filozofiju i zbog toga ne treba lomiti koplja oko njega, zar ne?!
E pa tom bismo pretpostavkom svi zajedno bili u krivu.
Iako je Infiniti kao marka na europskom tržištu uspješan poput npr. Sandre Dabo na tibetanskoj estradi, vrijedi priznati kako se ekipa iza zidova te marke svejedno trudi.
Doduše, isto tako vrijedi i spomenuti nekolicinu modela (tj. izvedenica istih) koji poput npr. Q50 Eau Rouge nikada nisu zaživjeli u stvarnom svijetu, ali i to se očito lagano mijenja, jer ovaj najnoviji konceptni uradak već sada ima zeleno svjetlo za ulazak u proizvodnju.
Ukratko, radi se o automobilu koji Infiniti naziva Q60 Black S Concept i to naravno nikome ne govori ništa pretjerano puno. Dapače, izuzev ovog „black“ (što uvjerljivo asocira na AMG-ove limitirane serije pojedinih modela, koje kupuju najpozitivnije poremećeni ljudi na svijetu), u sklopu naziva nije rečeno pretjerano puno. No zato pogledajte fotografije i istog momenta postat će jasno da nije riječ o bezličnom i nešto skupljem Nissanu, već o ideji koja bi uskoro trebala zapapriti Mercedesu, BMW-u, Audiju i Lexusu.
Infiniti Q60 Black S Concept (ili „black ass“ kako se od jutra cerekamo nazivajući ga od milja) predstavljen je praktički po otvaranju vrata salona automobila u Ženevi. Gazda Infinitijevog odjela koji se bavi motosportom, g. Tommaso Volpe tom je prigodom izrekao: „Vrlo smo ozbiljni oko naše povezanosti sa svijetom Formule 1 i želimo da Black S ljudi vide kao utjelovljenje našeg tehnološkog partnerstva s Renaultom za cestovnu upotrebu. Trenutno razvijamo i optimiziramo motor, što za nas predstavlja velik izazov zbog relativno malog pakiranja (smijeh), ali indikacije su odlične i uskoro ćemo predstaviti nešto doista posebno“.
Bravo g. Volpe – super ste to rekli. Ali ne treba zaboraviti kako se još uvijek radi o konceptnom automobilu koji bi bez problema mogao doživjeti sudbinu Eau Rougea, što nikako ne bi bilo dobro i nadam se da neće.
Izgledom ovaj (zasad još uvijek) konceptni uradak uvjerljivo podsjeća na neke europske Coupé konkurente s oznakama M, RS i AMG, kao i one japanske s oznakom F. No s obzirom na usmjerenje i svu silu tehnologije, ovaj bi Infiniti doista mogao nastaviti tamo gdje je Q50 Eau Rouge stao, te zapapriti već pomalo dosadnim konkurentima koji otimaju većinu medijskog prostora i usporedno se od strane raznoraznih medija iz domene svijeta automobila testiraju već (pre)dugo.
Partnerstvo s Renaultom nije slučajno, jer Infiniti u sklopu svijeta Formule 1 s ovim francuskim gigantom uspješno surađuje već godinama, pa je za pretpostaviti kako je sva sila većih i manjih tehnoloških rješenja i detalja unutar ovog automobila stigla ravno sa staze.
Tome naravno u prilog prvenstveno ide trolitreni V6-motor koji već sam po sebi na kotače isporučuje 400 konja, a onda je tu i KERS-sustav koji ukupnu snagu zaokružuje na njih 500.
Iako bi se reklo da to možda u današnjem svijetu nije ništa pretjerano posebno, s druge se strane treba sjetiti kako je Ferrari FXX-K jedini automobil na svijetu koji ne utilizira prilagođenu i oslabljenu kopiju KERS-a, već original, pa je tu Infiniti nastupio poprilično hrabro.
Pogled na karoseriju otkriva vrlo lijep dizajn kojem je u fazi sklapanja pridodana sva sila detalja kakvih smo se nagledali u svijetu Formule 1. Dakle i tu je riječ o nečem apsolutno posebnom i izvedenom bez previše kompromisa, pa ne treba sumnjati kako se doista radi o automobilu od kojeg se može očekivati puno više od suhoparnih najava i izjava vodećih ljudi tvrtke.
Elegantne linije s malim milijunom agresivnih dodataka, rupa i proreza samo su mali dio posebnosti koje karoserija Q60 Black S Concepta nudi očima, a onda su tu i ogromni crni kotači i ništa manje ogromno stražnje krilo koje na ovom automobilu doista djeluje kao da nečemu i služi.
Dakle Fast and the Furious serijal konačno dobiva utjelovljenje u stvarnosti – bez glume i specijalnih efekata na koje smo (nažalost) navikli kod konkurencije.
O performansama i stvarnoj upotrebljivosti ovog (zasad još uvijek) konceptnog modela trenutno nema smisla pisati, jer ne postoje konkretni navodi, već samo više ili manje realna očekivanja. No ako je suditi prema konkurenciji, performanse bi doista mogle biti lako pamtljive već na papiru i vrlo uvjerljive u stvarnosti. Uostalom, manje ne bismo niti očekivali s obzirom na „karbonske komponente i aerodinamičke dodatke koji ne samo da savršeno odgovaraju karakteru ovog automobila, već i pomažu ostvarivanju najvišeg nivoa performansi i odaju počast bogatom naslijeđu našeg glavnog partnera u razvoju modela“. Tako se naime izrazio g. Mat Weaver kao Infinitijev direktor dizajna za Europu. A mi mu vjerujemo do zadnjeg slova, jer…hm…samo pogledajte kako bolesno izgleda ovaj automobil. Treba li doista još nešto reći?
Bilo kako bilo, Infiniti Q60 Black S je tu. Doduše, u konceptnoj je fazi, ali naznake oko skorog dolaska ovog automobila u stvarni svijet itekako postoje, pa ne preostaje drugo nego se nadati.
Nemoj misliti na torticu…nemoj misliti na torticu…