Dolaze li nova vremena za Porsche 911?
Teško pitanje, no s obzirom na neke nedavne izjave, nagađanja su itekako dobila svoje mjesto.
Porsche 911…bla, bla, bla…50 godina postojanja modela, evolucija dizajna kroz generacije modela, motor straga, bla, bla, bla…u pravilu je sve oko ovog automobila već odavno poznato, pa ne vidim smisla ponavljati istu priču.
Posljednja generacija 911-ice svijetu je predstavljena 2012. godine i od tog momenta do danas kreće razvijanje varijacija na temu modela. Tako je od inicijalnog predstavljanja generacije 991 ovaj slavni Porscheov model dobio nekoliko oznaka, nekoliko motora i nekoliko karoserijskih izvedbi.
Uglavnom, bilo da se radi o verziji Carrera, Carrera S, Turbo, Targa, Cabrio ili pak GT3, Porsche je još jednom dokazao da inženjerska tvrdoglavost i tradicionalan dizajn mogu itekako daleko stići.
No ni to nije ništa novo.
Prije nekoliko dana je svijetu predstavljen Porsche Carrera GTS, koji sa svojim 3,8-litarskim motorom i 424 konjske snage svoje mjesto strateški pronalazi između verzije Carrera S i one sa sufiksom GT3. Dakle Carrera GTS je najjača verzija Carrere, što ne samo da baš i nije pretjerano zanimljiva vijest, već je pomalo i zbunjujuća.
No ima još…
Carrera GTS kupcima se nudi u obliku Coupé ili Cabrio izvedbe, a u Porscheu se kunu da su jedna i druga savršeno izbalansirane i da izuzev poimanja pojma krova između te dvije verzije nema nikakve razlike.
Obje karoserijske izvedbe imaju isti motor i istu količinu snage na raspolaganju. Nadalje, obje verzije imaju PDK-mjenjački sklop s dvije spojke, te je obje izvedbe moguće naručiti s pogonom na stražnje ili pak na sva četiri kotača.
Samim time bi obje karoserijske izvedbe od nule do stotinu kilometara na sat trebale ubrzavati za četiri sekunde, te postizati identičnu maksimalnu brzinu uz identična među-ubrzanja.
Dakle nebitno je za koju se karoserijsku izvedbu odlučite, jer su izuzev vizualnih razlika obje verzije Carrere GTS zapravo iste i baza odabira se svodi samo na to volite li vjetar u kosi ili ne…ako je imate, naravno.
Iako je Porsche tijekom prezentacije ove varijacije na temu 911-ice predstavio i svu silu tehničkih detalja i velik broj stavki s popisa opreme, mislim da nema smisla nabrajati stvari koje ionako možete vidjeti na njihovim stranicama, no vrijedi spomenuti PASM-sustav aktivnih amortizera, što ovu verziju 911-ice za dodatnih 10-ak milimetara približava tlu. Također vrijedi spomenuti i već otprije poznati Sport-Crono paket, koji je više namijenjen kompleksašima nego ljudima koji vole ovaj automobil, a tu je i nekolicina optičkih detalja poput proširene karoserije, 20-inčnih kotača izvedenih u mat-crnoj boji, te svu silu usisa uzduž i poprijeko karoserije koje su dečki u Porscheu odlučili polakirati u crnu boju.
Uglavnom, pomaci su u odnosu na Carrera S verziju modela relativno mali, ali ih ipak ima.
Dakle moglo bi se reći da generacija 991 ovog slavnog i preko pedeset godina mladog modela u razvojnom smislu grabi prema stagnaciji, no druge strane Porscheovog razvojnog tima sve su glasnije špekulacije oko nove generacije modela.
S obzirom na to da je aktualna generacija Porschea 911 jednim velikim dijelom posvećena ekonomičnosti u smislu potrošnje goriva, nimalo ne čudi kako određene struje u Porscheu svoju vodu guraju na Hibridni mlin.
Pa ako takvog što uspije, uskoro bi se na tržištu mogao pojaviti hibridni Porsche 911.
E sad…kako je model 918 Spyder sa svojim hibridnim motorom ispao punim pogotkom, ne treba sumnjati u takvu odluku, ukoliko dotična postane aktualna. No s druge strane ipak ne bi trebalo zanemariti razmišljanja štovatelja marke i modela, te svih onih klijenata koji puristički gledaju na ovaj automobil.
Isto tako je tu i legislatura, koja će zasigurno imati riječ-dvije za progovoriti u EU-parlamentu po pitanju elektrifikacije automobila u budućnosti, tako da vjerujem da će i oko tog segmenta priče biti još itekako puno vijesti. No u ovim momentima su to samo nagađanja i informacije iz druge ili treće ruke, koje ne bi trebalo shvaćati pretjerano ozbiljno.
Naravno, ukoliko se 911-ici u budućnosti doda električni motor, te dotični model u sklopu svoje sljedeće generacije krene koračati tim hibridnim stazama, biti će to samo početak, jer daljnja naklapanja oko takvog razvoja situacije spominju kompletnu ponudu koju Porsche nudi na tržište.
Dakle, Boxster, Cayman, Macan, Cayenne i Panamera uskoro bi mogli postati hibridima, što u usporedbi s Diesel-varijacijama na temu pojedinih modela zapravo i ne zvuči baš toliko loše.
U svakom slučaju model 918 Spyder osim apsolutne ekskluzivnosti za svoje vlasnike znači i polje igre za Porsche, na kojem će se tijekom sljedećih mjeseci itekako istraživati mogućnosti primjene u sklopu ostatka ponude modela ove slavne marke.
Pa iako ne znam koliko mi se zapravo cijela priča sviđa, zasad neću biti ni „za“ ni „protiv“, već ću radije pričekati da se od ideje krene prema realizaciji.
Tada će ionako sve sjesti na svoje mjesto.