Ferrari GTC4Lusso (p)ostaje najneobičniji član talijanske obitelji!
Ferrari još uvijek uspješno stoji iza svojeg obećanja da se neće tako lako pokoriti trendovima koji su na ovaj ili onaj način utjecali na brojne proizvođače sportskih automobila, i neće u bliskoj budućnosti napraviti neku vrstu SUV-olikog vozila. Stoga, za sve one koji žele propetog konjića na poklopca motora, a ne žele klasična ograničenja koja ih priječe u odlasku na duža putovanja, u ponudi i dalje ostaje kupe-karavan mišung ili takozvani „shooting brake“. Do sada je bio poznat kao FF, a od sada ga zovite GTC4Lusso.
Što god mislili o izgledu tog automobila, a on bez sumnje prilično jasno odjeljuje ljude u dva različita plemena, talijanskoj tvrtki treba čestitati na hrabrosti što je izašla iz svoje udobne zone i tržištu ponudila tako neočekivani proizvod 2011. godine. Premotajmo pet godina unaprijed i Ferrari predstavlja osvježenu verziju tog modela koji sada dolazi s novim imenom.
S obzirom na Ferrarijeve nedavno obnovljene modele u obliku Californije T i 488 naravno da nam je prošlo kroz glavu da će tvrtka svoj najluksuzniji model također oplemeniti turbo tehnologijom, no pod poklopcem se i dalje nalazi V12 motor vjeran atmosferi. Doduše, iz 6,2 litre obujma sada je izvučeno više „konja“ (690 KS u usporedbi sa 651 KS) i više okretnog momenta (697 Nm u usporedbi sa 683 Nm), od kojeg je 80 posto dostupno već od 1750 o/min. To, uz činjenicu da automobil dolazi sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na sve kotače, ide u prilog želji da se ovaj automobil jednako dobro snalazi na otvorenoj cesti, snijegom prekrivenoj planini, ali i gradskoj gužvi. S obzirom na veliku masu od gotovo 1,8 tona, ubrzanje do 100 km/h za 3,4 sekunde (za 0,3 sekunde brže) i maksimalna brzina od 335 km/h ne zvuče nimalo loše.
Prilično komplicirano podvozje koje uključuje Slip Side Control (instantno računalno vođenje parametara elektroničkog diferencijala i kontrole proklizavanja) sada dolazi s mogućnošću zakretanja stražnjih kotača, a svi sustavi rade zajedno kako bi pružali veću sigurnost u lošim uvjetima. Ne zaboravite da je GTC4Lusso namijenjen mlađoj publici, kako tvrde iz Ferrarija, koja prelazi veliki broj kilometara neovisno o godišnjem dobu.
Iako je automobil velikim dijelom izvana ostao prepoznatljiv, vidljive su poneke izmjene koje osim estetske funkcije obnašaju i dužnost optimalnijeg usmjeravanja zraka u svrhu smanjenja koeficijenta otpora. To prije svega uključuje novu prednju masku, otvore za zrak straga, krovni spojler i stražnji difuzor. Vozač i tri putnika mogu uživati u obnovljenom interijeru u kojem su najveće novosti manji upravljač i mnogo veći ekran infotainment sustava koji je kompatibilan s Apple CarPlay sučeljem.