Dorade modela Lexus IS za 2015. godinu
Eto što nas već sljedeće godine očekuje u smislu naglašavanja sportskog karaktera za modele od Lexus proizvođača automobila.
Prije svega mislim da bi bilo potrebno spomenuti da se planovi za 2015. godinu u ovom momentu odnose striktno na Lexusov model IS.
Zatim valja spomenuti činjenicu da je dizajnerska niša po kojoj Lexus želi ostati prepoznatljiv i dalje onaj odvratan centralni dio prednjeg kraja, no s druge strane se ta ista prepoznatljivost i dalje vidi u konstantnom razvoju, superiornoj tehnologiji i povećanju kvalitete uz konstantna poboljšanja u smislu faktora ekskluzivnosti po kojem je Lexus tijekom posljednjih godina itekako poznat.
Dakle jednim dijelom nije teško skloniti pogled s prednjeg kraja pojedinih modela ove marke, te pozornost usmjeriti prema drugim atributima, čija je lista iz godine u godinu sve veća i opsežnija.
Dakle spomenuti Lexus IS doživio je svoju treću generaciju i trenutno je u planu poboljšanje aktualnog modela u svim mogućim i nemogućim segmentima.
Sam proces zamišljen je kao svojevrsno oplemenjivanje modela, kako bi dotični mogao bez većih problema parirati proizvođačima automobila tzv. „Premium“ kategorije kao što su Audi, BMW i Mercedes-Benz.
Faze ovog procesa otpočele su već pri samom predstavljanju najnovije generacije modela IS, no za 2015. priprema se doista velik broj noviteta.
Za početak tu su dijelovi eksterijera koji svoje elemente vuku iz konceptnog Lexusa IS, koji je tvrtka u sklopu SEMA-Showa u Las Vegasu prošle godine predstavila javnosti.
S obzirom na konceptni automobil koji je zapravo produkt natječaja organiziranog na renomiranom umjetničkom portalu Deviant Art, velik broj dizajnerskih rješenja u smislu optičkih dodataka „povučen“ je s tog ultra-agresivnog dizajnerskog koncepta. To u svakom slučaju ne samo da je vrijedno pažnje, već unutar određenih detalja ima smisla i izgleda doista dobro, pa će novi Lexus IS na tržište tijekom sljedeće godine nastupiti kao jedan doista robustan model koji uza sebe veže itekako veliko obraćanje pažnje od strane dizajnera i tehnologa zaduženih za polje eksterijera.
Pa iako još uvijek nema konkretnih informacija oko svih tih detalja koji bi trebali skrenuti pozornost sa (i dalje) odvratne prednje maske, ono što se u ovom slučaju zna jest da je sva sila tih optičkih i aerodinamičkih dodataka namijenjena za „F-Sport“ verzije spomenutog modela.
Paralelno s tom silom optičkih detalja, te u staroj dobroj maniri elektroničkih dorada, novi bi se Lexusi u smislu mašinerije pod poklopcima motora i dalje trebali snalaziti s V6-motorima koji se mogu pohvaliti snagom od 204 konja za model IS250, te 306 konja za model IS350.
Iako je konkurencija u sklopu pojedinih varijacija na temu svojih modela otišla čak i nekoliko koraka dalje, u Lexusu se kunu u optimizaciju učinkovitosti motora, te „naprednim voznim svojstvima“ (što god to konkretno značilo) zbog kojih bi se njihov model trebao bez problema nositi s konkurencijom.
Isto tako se u Lexusu poradilo i na rafiniranju i optimizaciji mjenjačkog sklopa, pa će SPDS mjenjač s osam brzina uz još bolje omjere i smanjeno vrijeme reakcije kod promjena brzina dobiti i „umjetnu inteligenciju“, koja za ulogu ima dodatno poboljšanje odnosa između vozača i stroja.
Dakle sve vezano uz novi Lexus IS ispada divno i krasno, no za sve to tek u praksi treba vidjeti koliko je zapravo istinito ili nije, pa mislim da je u međuvremenu nekako isplativije i bolje okrenuti se prema onom aspektu na kojem Lexus itekako pažljivo radi, a to su tehnološka rješenja kojima ne samo da se od strane te tvrtke prate trendovi, već se postavljaju i neki novi.
U tom dijelu priče o modelu IS za 2015. godinu ima itekako puno toga za navesti, no kako ne bih ulazio u mali milijun detalja, spomenut ću samo neke bitnije stavke koje bi vlasnicima ovog modela itekako trebale uljepšati život.
Za početak tu je novonastala suradnja s tvrtkom Apple, koja je rezultirala nekolicinom inovacija u smislu mobilne komunikacije u kooperaciji s automobilom. Tako će se u sklopu novog IS-a na tržištu pojaviti auto-varijacija na temu za Siri, što u prijevodu znači da će novi Lexus IS na neki način postati prvi pametni telefon na četiri kotača. E sad, koliko je to dobro ili ne, također će pokazati vrijeme, no kako prema najavama stvari stoje, „Siri Eyes-Free“ sustav trebao bi pogodovati zadržavanju vozačevih pogleda na cestu, umjesto na zaslone mobilnih telefona, što se do sada ispostavljalo praksom.
Druga tehnološka inovacija trebala bi vlasnicima ovog modela olakšati život putem „Lexus Enform Remote“ sustava koji putem mobilne aplikacije za svrhu ima daljinsko upravljanje većim brojem funkcija samog automobila. Navoda ima jako puno, no oni bitniji se svode na daljinsko paljenje i gašenje automobila, uključivanje i podešavanje klimatizacijskog sustava, upravljanje staklenim površinama na automobilu, te mobilno daljinsko centralno zaključavanje istog, što je u teoriji izuzetno korisno, no na neki način istovremeno i savršeno nepotrebno.
Po pitanju kvalitete izrade u smislu interijera i povećanja popisa opreme, novi bi Lexus IS trebao biti sastavljen od najfinije kože skinute s mrtvih krava, zatim aluminija, karbona i još nekih konvencionalno-nekonvencionalnih materijala visoke kakvoće i otpornosti prema zubu vremena.
Stavke opreme sežu od onih manje-više standardnih, do onih opcionalnih poput grijanih i hlađenih sjedala s masažom i vibracionim sustavom upozorenja (što i dalje smatram glupim), a prema navodima iz objave za medije, čak bi i volan u novom IS-u trebao biti grijan, što u krajnjoj liniji zvuči ugodno.
Isto tako bi se u sklopu opcija dodatne opreme novog Lexusa IS trebali naći i sustavi pod nazivima „Vehicle Finder“ i „Lexus Guest Driver Monitor“. „Vehicle Finder“ sustav kao osnovnu funkciju ima lako pronalaženje automobila gdje god da se isti nalazio, no kako, zbog čega i zašto postoji ovaj drugi navedeni sustav, nisam uspio pronaći u smislu objašnjenja, pa se zajedno s vama mogu poigravati s pretpostavkama.
Uglavnom, Lexus je definitivno (i dalje) tvrtka koja itekako dobro zna kuda ide i što radi, te nije nerealno očekivati da bi se novi IS mogao itekako približiti konkurenciji koju Lexus ima u svom digitalnom i tehnološki naprednom nišanu.
A hoće li i Siri pomoći sa svojim uputama, pokazat će vrijeme.