Za točno dva tjedna Mazda će predstaviti novi SUV CX-60
Mazda će do kraja ove godine na tržište pustiti novi veliki suv, CX-60, a godinu dana kasnije ponudu će nadopuniti verzijom sa sedam sjedala CX-80. Cilj japanske marke je s ova dva modela se probiti u premium klasu, u kojoj i dalje veselo žive i predu šesterocilindrični motori.
Pošto ni ove godine nema ženevskog autosalona koji nije otkazan već “odgođen” za godinu dana, treću godinu za redom proljetne premijere ćemo gledati samo virtualno i razmišljati kako i dalje trebamo biti dobri prema šišmišima koji su zaštićeni, ali i prema Kinezima koji, navodno, ne jedu svi baš sve što im dođe pod ruku a da je letjelo, trčalo, plivalo ili gmizalo.
Dakle, ni ove godine ništa od “radnog izleta” u gotovo tisuću kilometara daleku Ženevu, gdje nam je automobilska histerija u dvoranama Palexpa uvijek bila kao nagrada za sve što smo izdržali i napravili u prethodnoj godini, ali i bio lijep uvod u novu.
Već su krenule i prve najave “ženevskih” premijera, a među prvima je za 08. ožujak Mazda najavila online predstavljanje novog dugonajavljivanog SUV-a s kojim rade konačni prodor u premium segment. Već je poznato da u Mazdi uvelike koriste i spretno spajaju japansku tradiciju i nova dostignuća, pa kažu kako će tako biti i u njihovom najnovijem SUV-u, s priključnim hibridnim sklopom.
Naglašavaju da je dizajnerska filozofija Kodo, koja udahnjuje život njezinim automobilima, sada u kombinaciji s japanskim konceptom Ma, koji predstavlja mirnu i dostojanstvenu ljepotu praznog prostora.
Ok, za Kodo već i ptice oko Mazdinih salona znaju što je, ali smo proguglali vidjeti što je onda Ma? Kaže kako je japanski koncept Ma nešto što se odnosi na sve aspekte života. Opisan je kao stanka u vremenu, interval ili praznina u prostoru. Ma je temeljno vrijeme i prostor iz kojeg život treba rasti. Prostor za razmišljanje koje izravno utječe na napredak pojedinca, te se poboljšava način na koji čovjek razmišlja i kako se bavi svojom okolinom.
Tako su iz Mazde, najavljujući novi model, pustili fotografiju detalja interijera, koji će biti elegantan i visokokvalitetan, uz uvođenje nove ideje Kaichô, harmonije koja proizlazi iz miješanja različitih materijala i tekstura, uključujući drvo javora, nappa kožu, japanski tekstil i kromirane detalje.
Tome dodaju i Musubu, jedinstveni japanski način šivanja tekstila koji je bio inspiracija za šavove na instrumentnoj ploči. Inače, Po veličini će se novi model smjestiti iznad CX-5, koji je negdje između C i D segmenta, dakle izravno u D klasu gdje ciljaju na Audi Q5, BMW X3 i Mercedes-Benz GLC. Novi SUV bit će tipična Mazda s nekoliko manjih izmjena i duljinom od 4,7 metara (15 centimetara duže od CX-5).
Model sa sedam sjedala, CX-80, rastegnut će se na 4,85 metara duljine. Odmah od starta će biti elektrificiran, s PHEV pogonskim sklopom, uzdužno postavljenim 6-cilindrašima, (benzin i dizel) i pogonom na stražnje kotače. Tako se već sad zna kako će s 2,5 litrenim R6 benzincem razvijati preko 300 KS.