Novi detalji o Lotus Emiri V6 First Edition
Dok je potpuno električnim vozilom Evia, koji je pomaknuo granice dosega moderne hypercar tehnologije, britanski proizvođač lani potvrdio da je posvećen električnoj budućnosti, njihov najnoviji model je ujedno i posljednji kojeg će pokretati motor s unutarnjim izgaranjem.
Lotus je potvrdio cijenu i potpune specifikacije svog potpuno novog automobila Emira V6 First Edition. Ovaj sportaš, potpuno nakrcan svom silom modernih tehnologija, naprednim infotainmentom i potpunim paketom opreme infozabave i komfora, kao i jedinstvenom značkom First Edition, na glavnim europskim tržištima, uključujući Njemačku stajat će 95.995,00 €. Cijene na drugim međunarodnim tržištima, uključujući SAD i Kinu, bit će objavljene u sljedećim tjednima. Proizvodnja Emire V6 First Edition počet će na proljeće, a četverocilindrična verzija i4 stiže na jesen. Matt Windle, generalni direktor Lotus Cars-a, komentirao je kako je Emira je najkompletniji Lotus koji su ikada napravili, a kako bi to proslavili i nagradili prve kupce, žele prvu seriju automobila napraviti posebno. Stoga je karakteristične značajke modela First Edition pažljivo odabrao kućni dizajnerski tim.
Vanjski detalji uključuju LED svjetla, završetke ispušnih cijevi od titana, grijane retrovizore i stražnje parkirne senzore. Standardno je ugrađen i takozvani donji crni paket, što znači da su zračne lopatice prednjeg branika, prednji razdjelnik, bočni pragovi i stražnji difuzor u sjajnoj crnoj boji. Automobil vozi na 20-inčnim ultra laganim dvobojnim aluminijskim naplatcima s V-krakom, dok su srebrne ili sjajno crne verzije dostupne kao besplatna opcija. Gledajući samo izgled, Emira je zapravo križanac Evije i Evore, što smatramo komplimentom. Automobil odlično izgleda i za njim će se okretati glave. First Edition dolazi u jednoj od šest dinamičnih boja: Seneca Blue – koja je viđena na predstavljanju automobila u srpnju – plus Magma Red, Hethel Yellow, Dark Verdant, Shadow Grey i Nimbus Grey. Novost je opcija crno obojanog krova, dok će više boja biti dostupno tijekom 2022.
Za unutarnje uređenje se nudi čak sedam boja, sve dostupne bez posebne doplate. Nappa koža m0že biti crvena, crna, siva ili crna, a nudi se i crna alcantara s crvenim, žutim ili sivim šavovima. Satenski kromirani ukrasi, bijela unutarnja rasvjeta i metalne ploče na pragovima s natpisom Lotus upotpunjuju sportski izgled. U kokpitu više nema analognih mjerača. Umjesto toga, postoji 12,3″ ekran iza upravljača i 10,2 inčni ekran postavljen u središte armature, kojim se upravlja infotainmentom, Apple Car Playom i Android Autom. Nadovezujući se na naslijeđe kultnih modela Elise, Exige i Evora, novi model predstavlja kvantni skok naprijed za Lotus. Emira je razvijena na novoj laganoj lijepljenoj aluminijskoj šasiji – tehnologiji koju je započeo Lotus i koja ostaje sastavni dio DNK tvrtke u sportskim automobilima.
Za pog0n je zadužen dotjerani Toyotin 3,5-litreni V6 motor s kompresorom. Razvija 400 KS, uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem s vidljivim mehanizmom za promjenu stupnja prijenosa i hidrauličkim upravljanjem sa servo upravljačem. Slabija opcija je dvolitreni četverocilindraš s turbopunjačem razvijen u suradnji s AMG-om, koji razvija 360 KS. Obje verzije, pokretane s Toyotom ili Mercedesom, razvijaju okretni moment od 430 Nm, a dobit će i dvije različite postavke šasije; Touring i Sport. Kad smo već kod širokih mogućnosti, kupci mogu birati između tri različita mjenjača: ručnog, automatskog i DCT-a. Ubrzanje od 0 do 100 km/h trebalo bi trajati manje od 4,5 sekunde, dok je najveća brzina 290 km/h.
Uz automobil su dostupna još tri opcijska paketa. Drivers Pack omogućuje kupcima izbor Tour ili Sport ovjesa s gumama Goodyear Eagle F1 Supersport ili sportskog ovjesa s gumama Michelin Pilot Sport Cup 2. Paket Design dodaje tamnija stakla, sportske pedale, crne naslone od alkantare i izbor crnih, crvenih, žutih ili srebrno obojenih kočničkih čeljusti. Uključeni su i otirači za noge s logotipom Lotusa. Paket Convenience ima i prednje parkirne senzore, kameru za vožnju unatrag, automatske brisače sa zračnim metlicama, retrovizore s automatskim zatamnjivanjem i stražnju mrežu za spremanje prtljage. Neke od opcija dostupnih uz nadoplatu su i 6-stupanjski automatski mjenjač (2600 eura u Njemačkoj), kao i Black Pack, koji ima krov, A i B nosače i kućište zrcala u crnoj boji, te sportski završetak auspuha za 1.370,00 € (u Njemačkoj).
Početni model Emire, s nešto manje opreme i malo nižom cijenom, bit će dostupan tijekom 2023. godine. Pored toga, sukladno vremenu i trendovima, na web stranici Lotusa je dostupna ažurirana verzija konfiguratora za Emiru, što omogućuje kupcima da u potpunosti specificiraju svoj automobil iz snova. Dakle, ovaj potpuno novi vrhunski sportski automobil s motorom postavljenim u sredini, iza sjedala, u sebi utjelovljuje tekuću transformaciju Lotusovog poslovanja i same marke. Sadrži sve značajke koje je automobilski svijet očekivao od Lotusa: upečatljiv dizajn, uzbudljive dinamičke performanse koje pružaju najbolju vožnju i upravljanje u klasi, izvanrednu aerodinamiku i vozačko iskustvo bez premca.
SPECIFIKACIJE LOTUS EMIRA V6 FIRST EDITION
Motor | 3,456cc / V6 |
Model motora | Toyota 2GR-FE |
Supercharger | Edelbrock 1740 |
Snaga | 298 kW/400 KS |
Moment | 420 Nm (ručni) / 430Nm (automatski) |
Max broj okretaja motora | 6,800 o/min |
Mjenjač | 6-brzina, ručni/6-brzina automatski |
Emisija CO2 (WLTP) | 243 g/km |
0-100 km/h | 4.3 sec |
0-100km/h | 4.3 sec (ručni) / 4.2 sec (auto) |
Brzina | 290km/h |
Koeficijent otpora zraka (Cd) | 0.349 |