Kraj jedne ere: Proizvedeni posljednji Lotusi Elise, Exige i Evora
Neki s veseljem, a neki sa suzom u oku svjesni kako marka u vlasništvu Geelyja postavlja temelje za potpuno električnu budućnost, lotusovi radnici su se ispred tvornice fotografirali za uspomenu na najuspješnije sportske automobile koje su ikad napravili.
Proizvodnja modela Lotus Elise, Exige i Evora je završena, čime je okončana era ultralakih britanskih sportskih automobila. Tijekom 26 godina s proizvodne trake je sišlo ukupno 51.738 automobila iz ove sportske obitelji. Zajedno predstavljaju gotovo polovicu ukupne proizvodnje Lotusa u njegovoj 73-godišnjoj povijesti.
Osim toga, napravljeno je 9.715 sportskih automobila za Lotusove vanjske klijente, uključujući GM i Teslu. Od 1996. do 2000. godine, prva generacija modela Elise i Exige proizvodila se u maloj montažnoj hali u Hethelu, uz Lotus Esprit.
Osnova im je Lotusova platforma za male automobile, na kojoj su se također u Hethelu proizvodili Opel Speedster/Vauxhall VX220 (7.200 automobila proizvedenih između 2000. i 2005.) i Tesla Roadster (2.515 automobila proizvedenih između 2007. i 2012.). Stoga, uključujući automobile Lotus 340R, Europa, 2-Eleven i 3-Eleven, ukupno je na ovoj platformi proizvedeno 56.618 automobila.
Utjecaj ova tri Lotusova automobila bio je spektakularan tijekom godina, tehnički, strukturno i dinamički. Posljednji primjerci Elisea, Exigea i Evore rezervirani su za Lotusovu rastuću kolekciju klasika i bit će izloženi u tvrtkinoj upravnoj zgradi (u Velikoj Britaniji, ne Kini).
Elise je Sport 240 Final Edition, u žutoj boji i posljednji od 35.124 proizvedenih; Exige je Cup 430 Final Edition u Heritage Racing Green boji (broj 10.497); i dok je Evora GT430 Sport u tamnoj metalik sivoj boji posljednja u seriji od 6.117 automobila. Lotus nije isključio mogućnost prodaje alata za izradu Elisea za nastavak njegove proizvodnje – kao što je to učinio sa svojim Lotus Sevenom 1960-ih.
No, dok se opraštaju od posljednjih klasičnih automobila, u Lotusu kažu kako se vesele modelima Emira i Evija. Oni će se proizvoditi u potpuno novim tvornicama u Hethelu i postrojenjima za montažu u Norwichu.
Lansiran prošlog srpnja u Hethelu, Emira sa središnje postavljenim motorom je posljednji Lotusov automobil na benzin. Ima za cilj uvesti tvrtku u visokotehnološku i poluautomatiziranu eru, povećavajući kapacitet proizvodnje do 5.000 jedinica godišnje u jednoj smjeni. Prvi serijski automobili sići će na ceste u proljeće, nakon što završe testiranja prototipova koja upravo traju.
Sljedeći dolazi hiperautomobil Evija, prvi električni Lotus i najsnažniji serijski automobil na svijetu. Njima će se pridružiti i potpuno električni Type 132, prvi Lotusov SUV, koji će svijetu biti otkriven na proljeće.