Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Davor Kindy 04.11.2020

Ovo je kamion budućnosti kako ga je zamislio Mercedes!

Ovo je naša budućnost – eActros, LongHaul, GenH2!

Mercedes-Benz GenH2
foto: Daimler Truck AG

Ne, nemojte odustati od čitanja ovog teksta, jer se radi o kamionu, a niti zbog toga što mislite kako za pogon koristi struju i elektromotore.

Predstavljamo kamion budućnosti kako ga vidi Mercedes-Benz.

I da, ne radi se o još jednom klasičnom kamionu na struju koji za pogon koristi samo baterije i elektromotore, već za pogon koristi gorivne ćelije i vodik kao gorivo.

Mercedes-Benz GenH2
foto: Daimler Truck AG

Po pitanju tehnike, Mercedes ne sumnja kako je budućnost kamiona električna, samo ga ne vidi kao klasičnog električnog, već vozilo koje koristi vodik kao gorivo.

Dizajn kamiona budućnosti najjednostavnije je pogledati na priloženim fotografijama i sve je jasno.

Mercedes-Benz GenH2
foto: Daimler Truck AG

Tako kamion eActros ima doseg 250 km, ali treba priznati kako je pokazan još 2018. godine, s time kako će njegova serijska proizvodnja krenuti 2021, godine.

Uz ovaj model s početka ponude, Mercedes razvija još dva kamiona puno futurističkijeg dizajna.

Mercedes-Benz GenH2
foto: Daimler Truck AG

Prvi novi kamion je Mercedes-Benz eActros LongHaul dosega 500 km s time kako se najavljuje serijska proizvodnja od 2024. godine.

Drugi novi kamion je Mercedes-Benz GenH2 koji će kao gorivo koristiti vodik, te bi trebao imati doseg od čak 1.100 km.

Prototipovi ovog kamiona trebali bi se testirati u praksi od 2023. godine na dalje.

Mercedes-Benz GenH2
foto: Daimler Truck AG

Spremanje velike količine vodika bit će u tekućem stanju u dva kriogena spremnika rashlađenim na minus 253 stupnjeva Celzijusa.

Svaki spremnik uskladištit će 40 kg vodika. Kao gorivo koriste ga gorivne ćelije 2×150 kW.

No, tu su i baterije od 70 kWh koje mogu dati dodatnih 400 kW snage, ali samo kratkotrajno.

Mercedes-Benz GenH2
foto: Daimler Truck AG

Dva elektromotora smeštena su na osovini i njihova najviša snaga iznosi 330 kW uz 2.071 Nm okretnog momenta.

Kamion će biti u mogućnosti povući teret do 40 tona. Zašto sve to, sigurno se pitate?

Pa trebate znati kako se od 2030. godine štetne emisije ugljičnog dioksida u Europskoj uniji moraju smanjiti za čak 30 posto, a to nikako nije moguće uz korištenje motora s unutrašnjim izgaranjem.

Podijeli s frendovima!

Davor Kindy
Kao mali na zadnjem sjedalu Fiće obišao Europu. U novinarskim automobilskim vodama od 1989., prošao sve medije, od dnevnih novina, magazina, revija i televizije, a sada već dugi niz godina kao glavni urednik vozi po internetu na Automania.hr.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana