Honda ima jednu jako dobru vijest
Iskreno se nadam da su Honda-entuzijasti ove godine bili jako dobri, jer će neki zasigurno staviti novu stavku na listi za Djeda Mraza.
Tijekom posljednjih mjeseci praktički da i nema medija posvećenog svijetu automobila koji se nije raspisao o Hondi Civic Type R. Mnogima je smetalo što u sklopu ove nove Hondine cestovne jurilice više nije dvolitreni „naturalac“, već je Civic Type R dobio Turbo-punjač, ali i takvim nevjernim Tomama su uskoro začepljena usta, jer novi Type R nudi doista puno razloga za veselje – točnije njih 306.
Usprkos odmicanju od tradicije s motorima bez umjetnog disanja, Honda je s K20C1 motorom napravila odličan posao i novi je Civic Type R zasjao pod reflektorima na najbolji mogući način, te se postavio kao jedan od najbržih kompaktnih automobila svih vremena. No s druge strane nije riječ o još jednom tvornički „tjuniranom“ automobilu koji će se raspasti nakon par kilometara, već o punokrvnom sportskom kompaktu koji izuzev s performansama očarava i kvalitetom izrade.
Što se dizajna tiče, moram priznati da je novi Civic Type R sve samo ne lijep automobil. Poseban u svakom slučaju jest, a i svojim agresivnim pristupom već na prvi pogled zorno pokazuje kakav je karakterom i čemu zapravo služi. Ali lijep definitivno nije – barem ne u onom konvencionalnom smislu. No Honda je tijekom posljednjih godina u smislu dizajna doista ponudila mali broj stvarno lijepih modela, pa recimo da na taj dio priče o Civicu nema zamjerke.
Jedino mi je žao što je onaj genijalan stražnji spojler iz konceptne verzije modela nekako uspio otpasti iz planova, ali to je u ovom momentu zapravo nebitno.
Ono što je bitno jest činjenica da Civic Type R više nije tek plan za neku bližu ili dalju budućnost, već je Type R ideologija još jednom postala stvarnost i više ne fascinira samo na fotografijama.
E sad…kako to obično biva u svijetu automobila, postoje marke i modeli oko kojih sektaši uvijek vode ratove s onima koji kudikamo realnije gledaju svijet oko sebe. Takav je slučaj i s Hondom, koja oko sebe u našim krajevima ima itekako puno entuzijasta koji su u stanju neistomišljenike pregaziti na pješačkom prijelazu. No usprkos tom često prisutnom jednoumlju postoje i oni kojima se novi dizajnerski jezik u Hondi nikako ne sviđa. Stoga vjerujem da će upravo tom dijelu Hondine publike ova vijest najbolje „sjesti“.
Naime, prije nekoliko dana je najavljeno da će se motor koji inače pogoni novi Civic Type R moći naručiti kao tzv. „crate engine“, tj. motor koji je iz kutije moguće ugraditi u bilo koji Civic posljednje generacije, ali uz određene preinake pod haubom i u neke od starijih modela.
To u prijevodu znači da bi se uskoro moglo događati da vlasnici npr. EG-modela pod poklopcem motora imaju ovaj dragulj od motora, te uz devetstotinjak kilograma raspolažu i s 306 konja uz tvorničku garanciju.
Stoga ovo ne samo da je lijepa vijest za vlasnike Hondi, već i jedna od najljepših ove godine.
Prema navodima od strane proizvođača, ovaj će se motor moći naručiti direktno iz tvornice putem Honda Racing Line programa po cijeni od nekih 6,500 dolara.
OK, možda će to nekima izgledati kao puno novaca, ali kada se malo detaljnije pogledaju neke stvari iz sfera „tuninga“, postaje jasno kako cifra ni po čemu nije pretjerana. Uostalom, samo pogledajte koliko košta „čipiranje“ automobila na neki od viših nivoa snage i sve će instantno postati jasno, a onda u cijelu priču uračunajte i koliko novaca koštaju pojedini dijelovi poput klipova, bregastih osovina i sličnih, pa će se ukupna cifra za ovaj motor iz kutije učiniti još manjom – pogotovo uz garanciju koju Honda na ovaj motor daje.
Uglavnom, kako je blagdansko vrijeme praktički iza ugla, praktički da i nema sumnje kako će čak i u našim krajevima ovaj motor svratiti na listu želja. Stoga bi Djed Mraz mogao imati prepune ruke posla, dok će Rudolf i ekipa prevozeći sve te silne motore sigurno otegnuti papke. Osim ako se i sam Djed Mraz ne odluči svoje glomazne sanjke upogoniti s ovim fascinantnim komadom tehnologije, što se pak u ovom momentu ne čini kao loša ideja.
Slažete li se?