Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 03.01.2022

Problemi autoindustrije zbog manjka čipova neće stati ni do 2023.

Svi oni koji dugo čekate na novi automobil ili Play Station trebaju znate kako je to posljedica velike globalne nestašice računalnih čipova u protekloj godini, a slična situacija se očekuje i u 2022. godini. Novi problem nastao je novim zatvaranjem kineskog industrijskog grada Xian.

Nedostatak čipova, koji je otežavao globalnu tehnološku industriju 2021.  mogao bi biti nastavljen i 2022., pa čak i 2023. godine, pošto je pandemija COVID-19 poremetila proizvodnju kompjutorskih poluvodiča i izazvala probleme s isporukom, prenose agencije, pozivajući se na BBC.

U takvim okolnostima neke elektronske tvrtke su zatvorile proizvodne linije koje su poslovale na granicama profitabilnosti. No, istovremeno je potražnja za čipovima porasla, jer su potrošači, koji su zbog epidemioloških mjera najveći dio vremena provodili kod kuće, kupovali elektronske uređaje.

Ova kombinacija je stvorila veliki nedostatak i analitičari poručuju kako nema trenutnog rješenja. “Ravnoteža potražnje i ponude se vjerojatno neće vratiti uskoro, moguće je kako će to biti 2022. godine”, smatra Wayne Lam, analitičar u kompaniji CCS Insight iz Londona, koja se bavi analizama tržišta.

Tvrtke ulažu velika sredstva da bi zadovoljile potražnju, ali je potrebno vrijeme da se pokrenu nove proizvodne linije. U takvim okolnostima, čak i kada proizvođači čipova sustignu potražnju, proizvođačima automobila i elektronike će biti potrebno još dva ili tri mjeseca da povećaju proizvodnju.

Iz britanskog Udruženja proizvođača i prodavača motornih vozila (SMMT) poručuju da nedostatak čipova čini proizvodnju “nepredvidivom“. Nema brzih rješenja, a nove nestašice se očekuju već u narednoj godini”, kaže izvršni direktor SMMT Mike Hawes. I tu nije kraj, novi problem je na vidiku u Kini.

Vodeći proizvođači memorijskih čipova Samsung Electronis i Micron Technology upozorili su da bi lockdown od 23.12. u kineskom gradu Xianu mogao poremetiti proizvodnju. Lockdown u Xianu pojačat će pritisak na globalne nabavne lance i opteretiti proizvođače koji se suočavaju s naglim rastom troškova transporta i cijena sirovina, uključujući poluvodiče.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana