Volkswagen – “Last Edition” Golf GTi iz ABT-a
Šestica odlazi, sedmica stiže, no dok ne stigne u svojoj najpoželjnijoj GTi formi, renomirana tuning tvrtka pod ravnanjem legendarnog gazde Christiana Abta donosi više nego poželjan set dorada još uvijek aktualnog modela najslavnijeg "hatchback" automobila na svijetu.
Dakle već i vrapci na granama znaju tko je Christian Abt i što njegova tvrtka po imenu ABT Sportline znači u svijetu prerada i dorada po pitanju automobila iz V.A.G. koncerna.
Nedavno sam imao prilike porazgovarati sa glavnim i odgovornim gazdom na ABT-ovom štandu ovogodišnjeg Essen Motor Showa, pa sam uspio saznati ponešto više o ovom doista posebnom automobilu koji u ovim recima predstavljam našem vjernom čitateljstvu.
Ideja je prema riječima Christiana Abta bila "na pravi način ispratiti jedan od najkompletnije sastavljenih i najusmjerenijih sportski-orijentiranih "malih" automobila ikad napravljenih", a u to sam apsolutno sklon vjerovati, jer "Last Edition" (kako je ovaj Golf GTi nazvan) doista ima što za ponuditi – kako po pitanju izgleda, tako i u smislu svega onog što se pod haubom nalazi.
Za početak, ova varijacija na temu Golfa GTi dolazi isključivo u posebnoj crnoj boji nazvanoj "Deep metallic black" i svom silom decentnih crvenih detalja u maniri onih kakve smo mogli naći na sada već legendarnim generacijama Gofa "jedinice" i "dvojke". Optika je također dio automobila kojem je posvećeno jako puno pažnje, no ne u smislu pretjerivanja i spojlera koji vire sa svih strana, od Golfa radeći jeftinu varijaciju na temu Lamborghinija, već na jedan izuzetno decentan način.
Kompletno je novom prednjem braniku uz novi dizajn srednjeg i bočnih usisnika za zrak dodan set LED-dnevnih svjetala, te set onih svjetala namijenjenih maglovitom vremenu, te kompletno novi "lip-spojler" koji ima ulogu usmjeravanja zraka u smislu boljeg držanja ceste.
Nanovo su dizajnirani pragovi, koji ujednačavaju visinu prednjeg i stražnjeg branika (što je rijetkost među dodacima u smislu stylinga ponekih tvrtki koje se takvim doradama u vizualnom smislu bave), a stražnjim branikom dominira kompletno funkcionalni difuzor sa nastavcima ispušnih cijevi ukomponiranim u njega u stilu Lexusa IS-F (samo sa stvarnim cijevima umjesto nastavaka nataknutih na one duplo manjeg promjera, kao što je to slučaj kod Lexusa), što na slikama i u teoriji izgleda pomalo glupo, no vjerujte mi na riječ da je uživo sasvim drugačija priča i stražnji kraj izgleda nevjerojatno dobro.
Interijerom se u pravilu proteže već ionako u smislu izgleda i materijala odlična tvornička priča, no uz određene (pretežno crvene) dodatke dobivene od strane odjela za interijer tvrtke ABT Sportsline, Golf sa unutarnje strane izgleda isto toliko dobro koliko i izvana. Detalji su malobrojni i svode se na crvene krakove volana, okvire brzinomjera i obrtomjera, te dodatke umetcima na vratima i armaturi u obliku crvenih traka kojima se spomenuti umetci inače crne boje dodatno naglašavaju i time zaokružuju izuzetno pozitivan dojam vizualnog dijela po pitanju interijera u cijelosti.
Po pitanju ovjesa na "Last Edition" Golfu GTi poradilo se prije svega kroz ovjes na navoj kućne izrade, što automobil približava zemlji od pet do čak jedanaest centimetara, ovisno o željama i potrebama, a isti je dodatno podesiv i po pitanju tvrdoće, što ovaj Golf može učiniti spremnim za stazu ili za ležeće policajce – također ovisno o željama i potrebama vlasnika.
U smislu gripa i istovremenog "eye-candy" efekta ABT "Last Edition" GTi ima i posebno dizajnirane ABT-ove 19-inčne kotače matte-sive boje sa crvenim detaljima na unutarnjoj strani, što također uživo izgleda fenomenalno i savršeno se uklapa sa crvenim detaljima koji se nalaze na pragovima i prednjem spojleru.
No najvažniji set prerada ne svodi se na već u tvorničkom izdanju iznimno dopadljiv automobil po pitanju eksterijera, niti se svodi na prerade po pitanju ovjesa, obzirom da Golf već sam po sebi stoj kao jedan od najboljih "malih" automobila po pitanju držanja ceste, već je naglasak definitivno na preinake motora u smislu snage.
Motor je osnovnim opisom ostao manje-više isti 2-litarski TFSi kakav smo već navikli gledati u obliku oznaka na sasvim uobičajenim automobilima s kojima se u prometu susrećemo, no za razliku od tvorničkih 211 konja pod haubom, ovisno o željama vlasnika, snaga kroz optimizaciju ECU-a raste na 260 konja, što je i više nego dovoljno i na papiru i u praksi.
No ukoliko potencijalni vlasnik ovakvog automobila pati od kompleksa manje vrijednosti, mikropenije ili jednostavno voli po forumima ispisivati velike brojke u smislu opisa vlastitog automobila, dodavanjem Power S Turbo-punjača raste sa 211 na 311 konja uz oko 400 Nm maksimalnog okretnog momenta i garanciju od godinu dana.
Brojke po pitanju ubrzavanja i maksimalne brzine "Last Edition" Golfa GTi nisam uspio dobiti tijekom posjeta Motor Showa u Essenu, no prema riječima gdina Abta, ovaj Golf "ide i više nego dobro", u što sam obzirom na tolike godine iskustva u preradama Volkswagenovih i Audijevih modela automobila, apsolutno sklon vjerovati.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Ivan "IGloo" Gluhak i ABT-Sportsline.de