Toyota – Model GT86 stiže u svom najboljem izdanju?
Izrazimo se za početak u obliku jednadžbe: AbFlug + Toyota + Supra S900 = jedan od najboljih tunerskih uradaka u svijetu automobila svih vremena. Tvrdnja je istinita u potpunosti. No što ako umjesto varijable Supra S900 stavimo onu u obliku GT86 Spiral?
Dakle, nakon ovako matematičkog uvoda teško je reći hoće li će dijelovi ispred i iza znaka jednakosti biti istiniti sa varijablom GT86 uključenom u sklopu zbroja ispred znaka jednakosti, no ono što za sada zasigurno znamo jest činjenica kako je japanska tuning tvrtka AbFlug svojim malobrojnim preradama do sada uvijek pokazivala da itekako zna što radi, obzirom da je spomenuta Supra S900 sada već poprilično davne 2001. godine proglašena za jedan od najboljih tuning-uradaka na Auto Salonu u Tokyu iste godine kada je premijerno prikazana.
No ovdje se ne radi o slavnoj Supri, već o najnovijoj Toyotinoj uzdanici u svijetu sportski-nastrojenih automobila – modelu GT86.
Naime, GT86 se godinama pratio kao jedan od najzanimlivijih koncepata u svijetu automobila i značio svojevrstan povratak staroj slavi koju su za Toyotu priskrbili modeli poput Corolle AE86, MR2, Celice i Supre, a koliko se prije svega auto-novinara od izlaska aktualnog modela u obliku Toyote GT86 (zajedno sa braćom blizancima u obliku Subaruovog modela BRZ i Sciona FR-S) pozitivno izrazilo o tom modelu, stvari za Toyotu izgledaju itekako dobro i povratak iz trenutne bezličnosti apsolutno je izvjestan.
No postoje tvrtke koje u razmišljanjima i vizijama uvijek odlaze korak dalje i oplemenjuju aktualne modele do granica kvalitete i trajnosti (da ne kažemo izdržljivosti), a upravo jedna od takvih tvrtki je i ova gore spomenuta pod nazivom AbFlug.
Iako "Spiral 86" kao varijacija na temu Toyote GT86 još uvijek nije gotov, njegovo se predstavljanje očekuje početkom slijedeće godine na Tokyo Auto Salonu, no press-kit je objavljen prije nekoliko dana, pa eto i pokoji poznati detalj…
Ono vidljivo bez ijedne dodatne riječi kojom bi se opisao izgled automobila govori o kompletno novo dizajniranim optičkim dodacima u smislu branika i pragova, pa iako su fotografije zapravo renderirane slike onoga što će uskoro postati stvarnost, već nam sada GT86 u ovakvoj izvedbi izgleda fenomenalno.
Prednji je branik u bazi set usisnika spojenih u cjelinu, pragovi su napravljeni u dvije boje, prateći završetkom kod stražnjih kotača liniju boka u milimetar, dok stražnjim branikom dominira ogroman difuzor sa ukomponiranim svjetlom za maglu u sklopu njega i dva otvora u samim kutevima branika, čiju funkciju iskreno još ne znamo, no da izgledaju odlično, definitivno je istina.
Stražnji spojler pomalo podsjeća na spojlere kakve smo navikli gledati na automobilima koji za osnovnu svrhu imaju natjecanje u utrkama ubrzanja, no na novom "Hachiju" izgleda jako dobro i istovremeno zaokružuje svu robusnost cjeline automobila. Dakle, ne bi bilo suvišno izreći kako smo mišljenja da AbFlug Spiral 86 izgleda fenomenalno u cjelini – pogotovo kad se optici dodaju i 19-inčni Prism III kotači, također izrađeni u cijelosti unutar tvrtke AbFlug.
No robusnost optike bila bi sasvim suvišna da se i na stvarnom karakteru (tj. naglašavanju istog) nije poradilo, a gdje je bolje započeti po tom pitanju nego pod haubom?
Dakle, kako izvana Spiral 86 izgleda opako, tako i lista preinaka po pitanju motora izgleda poprililno slično, a prije svega se svodi na GT-kompresor marke HKS, posredstvom kojeg uz preinake na ECU-u i uz dodavanje kompletno novog usisnog i ispušnog sistema snaga 2-litarskog inače normalno aspiriranog motora raste na ukupno 258 konjskih snaga, te na kotače prenosi okretni moment od oko 360 Nm, što bi trebalo dodatno popraviti dojam "manjka snage", kako se očituje masa auto-novinara koji su ovaj izniman automobil imali prilike voziti.
Ovjes je također dorađen prije svega dodavanjem ovjesa "na navoj" koji Spiral 86 prizemljuje maksimalno osam centimetara bliže tlu, a poradilo se i na kočionom sustavu kroz nešto veće rezane i bušene diskove marke Dexel sa većim kočionim kliještima i kako smo rekli, detalje oko hrpe toga vezanog uz ovjes i ostale komponente koje ovu varijaciju na temu GT86-ice čine doista posebnom još uvijek ne znamo, no Tokyo Auto Salon je datumom vrlo blizu, tako da ćemo sa zanimanjem pratiti predstavljanje ovog već na papiru iznimnog automobila.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, FancyTuning i Google Images