Toyota – daljnji planovi za razvoj modela GT86
Iako je dotični model inicijalno predstavljen kao dio svetog trojstva u sastavu GT86/BRZ/FR-S, izgleda da se putevi ova tri manje-više identična automobila počinju razilaziti…
Ne, nije riječ o nikakvoj svađi ili nekoj drugoj sličnoj gluposti, jer Japanci su ipak malo preozbiljni po pitanju posla da bi si dozvolili takvog što, već je jednostavno riječ o različitim pristupima istim stvarima, što je zapravo odlično, jer od tri manje-više identična automobila dobiti tri sasvim različita zapravo je izuzetno pohvalno.
Dakle, kao što smo nedavno pisali, Subaru svoju verziju ovog automobila pod imenom BRZ planira provući kroz svoju "in-house" tuning tvrtku Subaru Tecnica Internacional (vjerojatno poznatijom kroz skraćenicu STi) i doradama prije svega po pitanju motora iz normalno aspiriranog motora sa 200 konjskih snaga izvući oko 280 konja posredstvom u prvom redu Turbo-punjača.
Iz Toyote tom najavom baš i nisu bili presretni, jer takav razvoj situacije u pravilu znači kako će Subaru BRZ zbog viška snage i jednostavnim daljnjim "turpijanjem" obzirom na turbinu biti puno atraktivniji model od Toyote FT86, koja prema najavama definitivno ostaje bez pomoći Turbo-punjača pod poklopcem motora.
No kako je BRZ STi već u poodmaklim fazama razvoja, iz Toyote su se morali prenuti iz sna i tržištu ponuditi nabildaniju verziju modela GT86, iako kako je najavljeno na malo drugačiji način.
Naime, glavni inžinjer koji je u Toyoti od početka bio zadužen za vođenje projekta GT86 – gospodin Tetsuya Tada, neki dan je u svijet automobila pustio informaciju kako će GT86 na steroidima biti svijetu predstavljen u obliku hibridnog, odnosno KERS-om potpomognutim motorom, jer kako kaže, "Mišljenja sam kako motor sa snagom od 300 konjskih snaga i preko 200g/km CO2 u ovom vremenu nije baš naukusnije rješenje, a i posebnosti koje od početka kroz model GT86 povlačimo u obliku imagea modela Turbo-motorom bi jednostavno pale u vodu.", pa umjesto odustajanja od pojačavanja 200 konja jakog motora gdin. Tada nudi nešto drugačije rješenje po pitanju ekstra snage pod haubom u obliku Hibrida druge generacije, prije usporedivim sa trkaćim automobilom TS030 koji je namijenjen natjecanju u klasi prototipova na Le Mansu, nego sa npr. modelom Prius.
Dakle, za razliku od "konvencionalnog" pristupa Hibridnom motoru, GT86/FR-S bi po svemu sudeći trebao imati KERS sustav (inače skraćenicu za Kinetic Energy Recovery System) kojem bi svrha bila regenerirati energiju dobivenu kočenjem, te "skladištenju" iste u tzv. super-spremnike, iz kojih bi energija bila uobličena u konjske snage po potrebi i po želji vozača.
Prototip ovog sustava je prema najavama već izrađen, no trenutno je u stanju mirovanja do odobrenja kojim bi se krenulo u proizvodnju i primjenu.
Dakle, slobodno bi mogli zaključiti kako s jedne strane imamo ideologiju povećanja snage na malo drugačiji način od onog "konvencionalnog" uporabom KERS sustava, dok s druge strane imamo opciju dobivanja ekstra snage "jednostavno" modificirajući NA-motor (normalno aspiriran, za one koji se ne snalaze sa skraćenicama) dodavanjem sustava prednabijanja u obliku Turbo-punjača na Subaruovom modelu BRZ, no prije nego odaberemo stranu, tj. priklonimo se jednoj od dvije navedene opcije, razmislimo o još jednom aspektu, a to je težina.
Jer dok bi Turbo-motor u Subaruovoj inačici modela tek neznatno otežao automobil, KERS bi u Toyotinom modelu mogao itekako u smislu težine napraviti kaos, što također na neki način narušava inicijalnu ideologiju povratka korijenima koju model GT86 predstavlja za Toyotu.
Pa sad budimo pametni…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Toyota Archive, UltimateCarPage.com i Google Images