Renault – Novi Clio RS 200 Turbo predstavljen u Parizu
Iskreno, kada je novi Clio najavljen, namjerno se nismo raspisali o njemu i unaprijed ga hvalili, no ne zato što mislimo da nije vrijedan spomena, već jednostavno zato što su svi drugi portali uzeli za shodno preklapati se sa identičnim informacijama oko (budimo iskreni) jednog sasvim normalnog automobila, pa jednostavno nismo vidjeli potrebu biti jedni u nizu.
No sada se desio jedan novi moment u obliku onog Clia čije predstavljanje ne samo da želimo najaviti, već ga sad opako želimo probati, jer već na papiru stvari izgledaju vrlo interesantno.
Za početak spomenimo kako Renault, voljeli ga ili ne, u ovom času proizvodi uvjerljivo najbolje sportski-orijentirane automobile nižih klasa. Rekorderi su sa modelom Megane na masi staza na kojima su se profesionalci provozali i postavili vremena, a i Clio je kao model sam po sebi već sa prijašnjim modelom promijenio svijet malih automobila kakve smo do sad poznavali, implementiravši u sebe jako puno toga što je u obliku tehnologije i određenih aerodinamičkih i sličnih segmenata stiglo ravno iz Formule 1.
Dakle, Clio je bio brz i zbog toga smo ga jednostavno obožavali, a izgleda da će tako i ostati.
Novi Clio iz Renault Sport odjela predstavljen je na pariškom auto-salonu u obliku "inovativnog odgovora visokim očekivanjima kupaca u segmentu malih sportski-orijentiranih modela" (što bi bio citat sa prezentacije) i na papiru rečeno pod navodnicima zvuči poprilično iskreno.
Prije svega, već 1,6-litreni Turbo motor sa 200 konja pri 6,000 okretaja u minuti i maksimalnim okretnim momentom prisutnim već od 1,750 okretaja u minuti (što je praktički "ler"), zvuči poprilično impresivno. Nadalje, činjenica kako "turbo-rupe" praktički nema dodatno potvrđuje opis "impresivno", jer smo navikli na relativno tromo ubrzavanje od stiskanja papučice gasa od stajanja na semaforu do momenta kad Turbo punjač krene s radom.
Očito je kako su inžinjeri u Renaultu za prioritet imali ugradnju Turbine na inače već tradicionalno atmosferski motor, što se u slučaju 1,6-litrenog motora koji pogoni novi Clio očito ne samo isplatilo, već je i u detalje promišljeno i izvedeno…za sad i dalje na papiru.
Također se po pitanju motora poradilo i na još ponekim komponentama poput sistema promjenjivog vremena otvaranja ventila (inače poznatog prije svega skraćenicom VVTI korištenom na Toyotinim modelima), te nečeg što se naziva "Brake energy recovery system", što nećemo prevoditi i time kvariti dojam pročitanog, već objasniti kako se ukratko u tom nazivu podrazumijeva sustav koji iz energije dobivene za vrijeme kočenja direktno utječe na performanse i potrošnju automobila (no ne kao KERS sistem već prije viđen u bolidima Formule 1 razvijen za ekipe Red Bull i Lotus od strane Renaulta).
Mjenjački sklop je također nov i sasvim drugačiji od do sad viđenog u bilo kojoj generaciji Clia, a radi se o mjenjačkom sklopu koji podrazumijeva korištenje dvostruke spojke (odnosno kvačila, kuplunga ili kako li Vam više paše naziv), što automatski znači brzo i precizno mijenjanje brzina.
Kako se već stvorilo pravilo oko izbora "Sport" ili tvrđe "Cup" šasije i kod ove generacije Clia se podrazumijeva isto, ovisno o tome na koji način kupac želi da mu se razmještaju organi i koliko puta godišnje isti planira posjetiti neku trkaću stazu i "Track Day".
U Renaultu tvrde kako novi Clio RS 200 Turbo nudi poboljšanja u svakom mogućem segmentu, a posebice u smislu prijanjanja uz cestu, odlična kočiona svojstva, te visok stupanj kvalitete. Zapravo čista retorika, jer smo na sve to već i kod prijašnjih generacija Clia navikli, tako da u to nema razloga sumnjati.
No isto tako je spomenuto i kako će novi Clio biti izuzetno dobro opremljen mali automobil za više nego pristupačnu cijenu, u što ipak pomalo sumnjamo, jer se na popisu dodatne opreme nalaze sportska sjedala, koža kao materijal u koji je moguće presvući manje-više sve dijelove interijera, navigacijski sistem osjetljiv na dodir, Bluetooth povezivost sa npr. mobilnim telefonom ili nekom od varijacija na temu iPoda i slično. Također se na popisu dodatne opreme nalazi i pokoja boja karoserije, kao i "Extensive personalization program" (kako u Renaultu nazivaju opcije detaljne personalizacije svakog pojedinog naručenog primjerka Clia).
No bilo kako bilo, sigurno smo da će nas i ova generacija Clia jednostavno oduševiti.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Renault.com i CarBuzz.com