Opel – povratak legendarne Monze?
Iako je trenutno u fazi koncepta, Opel se itekako "prijeti" da će Monza u nekoj od faza razrade biti prikazana na salonu automobila u Frankfurtu i uz sam koncept vezati sasvim novu filozofiju po pitanju dizajna budućih generacija automobila ove slavne marke.
Iako moram priznati da nikad nisam bio ljubitelj Opelovih automobila, bio bi lud kada bih negirao nekolicinu automobila ove marke koji se itekako izdižu izvan prosjeka.
Za početak tu je legendarna Manta koja je u sklopu obje generacije za mene oduvijek bila više od automobila, pa zatim Ascona 400i koju dan-danas s velikim guštom gledam na Internetu. Opel GT u svojoj prvoj generaciji također je za mene jedan izniman i po mnogočemu poseban automobil, dok od novijih generacija Opelovih vozila bez ikakvog problema mogu izdvojiti Calibru kao jedan od onih bezvremenskih automobila u smislu dizajna, te Kadett E GSi 16V, odnosno njegov motor, za koji bez ikakve zadrške tvrdim kako je jedan od najboljih motora svih vremena.
No od vremena kada je Cosworth svoje prste petljao po Opelovim 16-ventilcima iz tzv. "Hot hatch" ere, moram priznati da sam često s Opelovim automobilima više razočaran nego iznenađen. Novi milenij za Opel nije donio ama baš ništa novog. Dapače, bezlični interijeri, hrpa plastike i dizajni koji više priliče nekim starijim vremenima za mene su presudili i Opel je izgubio vrijednost. Da, bilo je nekoliko pokušaja da se Opel vrati na puteve one svoje beskompromisnosti i ludila, no čak ni Astra G OPC tome nije baš pomogla – i opet prvenstveno zbog svoje bezličnosti.
Kvaliteta izrade je bila solidna, no s druge strane sve ostalo baš i nije, pri čemu prije svega prst upirem prema apsolutnom pomanjkanju bilo kakvog poželjnog pomaka u smislu voznih svojstava – pogotovo u smislu Vectre OPC u kojoj mi je u sklopu prvih par kilometara prvo bilo slabo, a onda sam se nekoliko puta skoro ubio zbog kroničnog sindroma podupravljanja.
No čak je i u to vrijeme sufiks OPC na neki način ipak davao nadu, jer ako već ništa drugo, a onda moram otvoreno reći kako su Astra H OPC i svi modeli s tom oznakom koji su uslijedili zapravo jako lijepi za gledati.
U toj maniri iz Opela stiže još lijepih vijesti, jer nedavno je skinut veo tajnovitosti s jednog od najpoznatijih imena u smislu modela ove marke. Naravno, radi se o modelu Monza.
Monza je na svijet došla krajem sedamdesetih godina i u sklopu svoje dvije generacije proizvodila se relativno kratko. U svojoj je bazi zapravo na neki način pomalo zbunjivala, s obzirom na to da je dizajnom zapravo bila 3-vratna verzija poprilično velikog Senatora, dok su s druge strane iz Opela cijelo vrijeme tupili kako je Monza zapravo nasljednik legendarnog modela Commodore Coupé. Dakle, cijela je priča oko Monze zapravo pomalo zbunjujuća, no automobil sam po sebi i nije bio.
Kao veliki Coupé, Monza je bila itekako lijep automobil, a zahvaljujući tadašnjoj motorizaciji i stražnjem pogonu i itekako dobar i uvjerljiv automobil na cesti. Zapravo kada se sjetim svoje prve vožnje u Monzi, u današnje vrijeme bih je mogao usporediti čak s nekim od Grand-Tourera poput npr. BMW-a serije 6 i mislim da tom usporedbom u pravilu i ne bih bio u krivu.
No kako povijest govori, tek nekoliko godina proizvodnje i oko 47,000 Monza koje su izašle iz Opelove tvornice ne pričaju baš neku pretjerano uspješnu priču oko ovog automobila…sve do današnjih dana, kada se Opel upravo kroz taj vječno podcijenjen model sprema na tržište prikazati jednu sasvim novu filozofiju u smislu dizajna.
Kako je glavni i odgovorni čovjek iz Opela po imenu Karl-Thomas Neumann neki dan izjavio, "Ovaj automobil za osnovnu namjenu ima prikazati dugoročan plan i image u smislu dizajna budućih generacija aktualnih Opelovih modela", što čovjeku apsolutno treba vjerovati, jer Monza već u svojoj konceptnoj fazi izgleda bolesno dobro.
Nadalje, gdin. Neumann kaže kako "Kroz arhitekturu, materijale, aerodinamička svojstva i pogonski sklop, Opel će kroz ovaj konceptni automobil još jednom prikazati koliko se ozbiljno radi na polju prije svega energetske iskoristivosti".
OK, moram reći kako mi posljednja rečenica zvuči kao da će u budućnosti svi Opeli biti na struju ili na zrak, no vjerujem kako u sklopu te izjave nije baš tako mišljeno.
Kako je npr. originalna (i poprilično futuristička) Monza u svom konceptnom izdanju bila prvi automobil koji je koristio digitalnu instrument-ploču, tako je ideja i ovaj sasvim novi koncept predstaviti u svjetlu inovacija nikad prije viđenih na tržištu automobila. No izuzev dizajna koji već sada izgleda fenomenalno, o detaljima te "revolucije" još se ne zna puno.
Zato je možda najbolje ne špekulirati i pričekati sa se vrata sajma automobila u Frankfurtu otvore i pretpostavka je da ćemo u tom času dobiti sve potrebne odgovore.
Bilo kako bilo, moram priznati da mi se Opel zadnjih dana sve više i više sviđa, a koncepti poput Monze tome itekako idu u prilog.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: FavCars.com, SuperCars.net, Flickr.com i Google Images