Opel Insignia OPC Supersports uskoro stiže
Već i Vrapci na granama znaju da kad se spomene podugačak popis opreme u kombinaciji sa jakim motorom i karoserije sa četvero vrata, Europa je prvi kontinent koji pada na pamet, jer upravo stari kontinent iz godine u godinu njeguje tradiciju brzih limuzina za one s malo dubljim džepom. A kako sad stvari stoje, svijet takvih automobila dobiva još jednog predstavnika u obliku Opelovog modela Insignia.
Dakle, činjenično stanje navedeno je već u podnaslovu, jer iako npr. Japanci imaju Lexus IS-F, a Ameri su prije nekoliko godina izmislili svoju najtopliju vodu po pitanju limuzine sportskog karaktera u obliku Cadillaca CTS-V i jedni i drugi su se u stanju pohvaliti tek sa pokojim automobilom koji bi se dalo strpati unutar kombinacije pojmova luksuza i udobnosti pomiješanih sa brzinom i držanjem ceste kakvo priliči sportskom automobilu.
Na starom je kontinentu pak situacija uvelike drugačija, jer iz godine u godinu i generacije u generaciju postoje upravo takvi automobili koji kombiniraju sve navedene pojmove. Sjetimo se samo modela poput BMW-a M5, Mercedesa C63 AMG, Audija RS4 i RS6, Jaguara XF-R i Maseratijevog modela Quattroporte i već smo brojčano nadjačali sve ono što se s drugih kontinenata unutar takvog opisa može nabaviti, a tu smo spomenuli samo vrh sante leda, jer upravo takvih automobila ima sve više.
No od prije nekoliko dana sviti brzih limuzina prikrpat će se još jedna i to na sveopće iznenađenje jedna marke Opel uobličena u model Insignia OPC Supersports. Doduše, za početak stoji najava kako će britanski dio General Motorsa (a time i Opela) Vauxhall izbaciti na tržište prve primjerke ovog do sad uz Opel-Lotus Omegu najbrutalnijeg Opelovog automobila svih vremena, no ubrzo će i Opel krenuti tim stopama i tako na tržište izbaciti jedan doista poseban automobil.
Istini za volju, model Vectra s OPC oznakom bila je jedan od poprilično užasnih automobila koji je svojim podupravljanjem svakom iskusnijem vozaču u samo par trenutaka za volanom objasnio kako su Opelovi inžinjeri izradi tog automobila pristupili "pod mus", napravivši pri tome automobil sa puno konja i niti jednim drugim atributom koji bi mogao u vožnji značiti nešto.
No Insignia je kao nasljednik Vectre jedna sasvim nova zvijer – puno ljepša, stotinama godina ispred svoje prethodnice u smislu tehnologije i pristupa vožnji, a verzija OPC je uvjerljivo kruna tom doista prelijepom automobilu.
Insignia OPC Supersports prema najavama trebala bi biti dorađeniji i time još usmjereniji automobil koji bazu preuzima od "obične" OPC verzije Insignije, jer za početak 2,8-litarski V6 Turbo-motor malim doradama snagom raste na 325 konjskih snaga, što rezultira ubrzanjem od stajanja do stotke za 5,6 sekundi i u konačnici maksimalnu brzinu od preko 270 kilometara na sat, bez elektroničkog ograničenja brzine.
Zanimljivo je kako su se dečki iz Opela (odnosno Vauxhalla za početak) odlučili na takav potez, a još je zanimljivija činjenica da bi Supersport verzija Insignije trebala koštati oko 40,000 eura u Njemačkoj, što je jeftinije od "obične" Insignije OPC za skoro 5,000 papirnatih tvorevina Europske unije i istovremeno čudno, obzirom smo već odavno navikli na onu staru narodnu poslovicu koja govori "kol´ko para, tol´ko muzike", koja u ovom slučaju nikako ne vrijedi, jer muzike je više, a para će ostati u novčaniku i za gorivo.
OK, zlobnici će reći kako Insignia Supersports neće baš biti rame uz rame sa npr. BMW-om M5 i tom tvrdnjom će biti u pravu, no s druge strane ako usporedimo cijene u omjeru sa snagom, računica je vrlo jednostavna, jer BMW M5 je više od dva puta skuplji (pogotovo u hrvatskoj), što samu računicu uvelike anulira i zapravo svodi odabir na činjenično stanje kojoj marki automobila srce potencijalnog vlasnika pripada, a to je pak stvar ukusa ili navike, a ne zdrave logike i matematike.
Zapravo je ovu Insigniu možda najbolje usporediti sa jednom drugom Opelovom demonstracijom sile, nastalom još davne 1990. godine u kolaboraciji sa slavnom tvrtkom Lotus, po imenu Lotus Omega (odnosno Carlton u Velikoj Britaniji), koja je također bila pogonjena Turbo-motorom (OK, twin-turbo motorom, ako ćemo točno, no tko još broji turbine pod haubom) sa 377 konja i maksimalnom brzinom od 285 kilometara na sat, što je u to vrijeme za jednu limuzinu bio apsolutan rekord kojem ni BMW, ni Audi, ni Mercedes nisu ni prismrdili, a da stvar bude bolja, Lotus Omega je cijenom bila skoro identičan automobil dvadeset i kusur godina mlažem potomku, što je (barem nama) vrlo zanimljiv podatak.
Bilo kako bilo, ukoliko ste pobornik brzine na ravnoj cesti, a pri tome Vam se ne troši stotinjak tisuća eura, ova Insignia bi mogla biti automobil skrojen prema Vašim željama. No nije samo ravna cesta područje na kojem bi se Insignia Supersports trebala ponašati uzorno, jer novi ovjes nazvan HiPer Strut u kombinaciji sa pogonom na sva četiri kotača i kočnicama marke Brembo, trebao bi posao oko hvatanja podloge u svim mogućim i nemogućim uvjetima i načinima vožnje itekako dobro odrađivati i čuvati Vas od susreta sa obližnjom ogradom, banderom ili rasvjetnim stupom ukoliko ipak pretjerate s entuzijazmom po pitanju brzine.
Mi se ovom predivnom automobilu itekako veselimo već pri samoj najavi postojanja, a vjerujemo kako će se pronaći još koji zaljubljenik u ovaj automobil, jer devedesete su očito opet u modi, što nam se izuzetno sviđa, a ovaj automobil ne samo da će ponuditi uvjerljivo najpristupačniji omjer novaca i brzine, već zasigurno istovremeno i najbolji omjer nostalgije i stvarnosti.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Vauxhall.co.uk, Opel.com i Google Images