Nissan – Stiže Juke na steroidima
Realno gledano, Nissan je zadnjih godina jedan od rijetkih proizvođača automobila iz Japana koji se itekako bori sa bezličnošću i neprepoznatiljivošću u bilo kojem pogledu. No je li to zapravo dobro ili loše?
Dakle, kada se sjetim tog slavnog i po mnogim modelima posebnog japanskog proizvođača automobila, moram priznati da mi u segmentu novi(ji)h automobila misli bježe prema modelima 370Z i GT-R, dok se u sklopu onih starijeg datuma proizvodnje često sjetim vječnih modela kao što su Silvia (odnosno 200SX), 300ZX, Skyline, pa čak i Micre u obliku modela s početka 90-ih, koja je sa platnenim dijelom krova i "Super Mouse" oznakama bila itekako fora mali auto.
S druge strane, skoro nikad mi ne padne na pamet neki od krajnje bezličnih modela poput Almere i Primere, a konkretni automobil iz naslova zapravo podsvjesno blokiram da čak i prismrdi u mislima, jer u mojoj glavi Juke (ili Joke, kako ga često znam zvati "od milja") sa gore navedenim legendarnim modelima ima veze otprilike kao prosječna missica sa razvijenim intelektom – dakle nikako.
Zapravo se jako često pitam čemu su sve "nove" kategorije automobila uopće potrebne, obzirom da ih masa na tržište zapravo i ne donosi ništa posebno i u biti samo komplicira odabir prosječnom kupcu koji je u današnje vrijeme itekako zbunjen i smotan.
Većina "moje generacije" je poimanje klasa automobila imala u obliku onih malih, srednjih, velikih, s guzicom i bez nje, te Cabrioleta i sportskih automobila kakve su definirale marke poput one Porsche, Ferrari ili pak Lamborghini.
No danas postoje SUV-automobili, Cross-Overi, ova ili ona srednja klasa, super-sportski automobili, Grand Toureri, Monovolumeni i njima slični, kako bi se popunile "rupe" na tržištu i zapravo umjesto nečeg interesantnog jednostavno se stvara kaos, a sami automobili često izgledaju kao da su rađeni na kopirnom aparatu prije nego na crtaćem stolu.
A zašto to sve uopće spominjem?
Jednostavno – zato jer je Nissan Juke jedan od tih "zbunjujućih" automobila – s jedne strane po mnogočemu poseban i onaj koji je definirao jedan sasvim novi segment u sklopu auto-industrije, a istovremeno i jedan od prvih automobila koji su od milja nazvanu "Pokemon-generaciju" sa papira izbacili na dnevno svjetlo u obliku jednog sasvim novog pristupa i izričaja po pitanju striktno japanskog smjera dizajna.
No sve to pada u vodu onog momenta kada na Juke samo bacim pogled, jer nečeg ružnijeg na četiri kotača ne sjećam još od prve pojave jajaste Mazde 121 u svojoj drugoj generaciji.
No Juke je jedan od onih automobila na kojima Nissan gradi svoj novi image, pa samim time pretpostavljam da se iz tog razloga i poradilo na onome što bi uskoro trebalo biti dostupno za kupnju svim onim štovateljima auto-industrije koji žele biti "drugačiji" – Nismo Juke RC.
Istini za volju, na papiru stvari izgledaju super – 1,6-litarski Turbo motor naturpijan na ukupno 218 konja, što rezultira maksimalnim okretnim momentom od skoro 300 Nm, što bi sve skupa pak trebalo značiti maksimalnu brzinu od oko 230 kilometara na sat i ubrzanje do stotke za manje od sedam sekundi (ako je vjerovati teoriji). U sklopu najave navodi se i sasvim novi ispušni sistem s kojime bi ovaj Juke trebao zvučati "grlatije", a popis prerada i dorada na motoru i mjenjačkom sklopu poprilično je velik, što i dalje potpada pod kategoriju dobrih vijesti.
Tu je naravno i obavezno snižen (oko 20 mm) i dodatno otvrdnut ovjes, koji ima ulogu pomoći prenošenju svih tih konja na podlogu u kombinaciji sa 18-inčnim kotačima unikatnog novog dezena i pogonom na sva četiri kotača, koji i dalje postoji kao opcija umjesto pogona na samo prednje kotače.
Nismo Juke RC bi se također trebao bitno razlikovati od svih ostalih varijacija na temu samog sebe i po optičkim dodacima koji podrazumijevaju nove branike, pragove, svu silu oznaka i NISMO logotipova uzduž i poprijeko samog automobila, te nekoliko posebnih boja u kombinaciji sa crvenim detaljima, do sada neviđenih u ponudi za Juke u nekoj od svojih dosadašnjih verzija.
Dakle, na samom automobilu se itekako poradilo, jer je i interijerom poprilično drugačiji od bilo koje druge varijacije na temu samog sebe. Prije svega tu su još sportskija sjedala, sva sila oku ugodnih aluminijskih detaljčića, novi volan u kombinaciji kože i Alcantare, te drugačije osvjetljenje armature, što pridonosi ukupnom dojmu cijelog automobila i njegove sportskije orijentiranosti od ostalih iz ponude.
Zapravo pišući ovaj tekst, moram priznati da sam se na kratko čak i razveselio svemu što jedan već dobro poznati automobil na sebi ima u svojoj najnovijoj i najjačoj verziji, no veselje je i opet splasnulo kada sam se sa fotografija interijera vratio na one koje pokazuju eksterijer, jer u pravilu uređivati nešto u bazi ovoliko ružno zapravo se čini poprilično uzaludnim poslom, a nekako si mislim da bi sav optimizam trebalo usmjeriti prema snazi i brzini, obzirom da je Juke općenito najljepše doživjeti kada jako brzo (i samim time bezbolno) prođe kraj mene.
Znam da ima ljudi koji se neće složiti sa mnom, no eto…iako je ova NISMO verzija po mnogočemu posebna, posebno je i visjeti na kukama, pa to baš i ne radi svatko.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com