Najbolji automobili u 2012. godini – Super-sportski automobili
Po starom dobrom običaju šećer i opet dolazi na kraju, odnosno u prijevodu kraj top-liste je ovdje u svom uvjerljivo najslađem obliku – onom koji podrazumijeva automobile o kojima najčešće sanjamo…
Da, u pravu ste – radi se o tzv. super-sportskim automobilima.
Često se znam zapitati zašto zapravo sanjam o onome što bi mi u stvarnom životu samo radilo probleme. Zašto su zapravo činjenice poput nemogućnosti parkiranja, skučene unutrašnjosti, krajnje neudobnosti, nemogućnosti vožnje kroz urbane zapreke u smislu cesta punih rupa i ležećih policajaca i sličnih unutar tematike super-automobila savršeno irelevantne? Također, tu je pitanje i cijene, koja je (često) toliko visoka da u okvirima naših nezaposlenošću pogođenih krajeva često prelazi životnu plaću pojedinog člana prosječnog hrvatskog kućanstva, a da se pri tome nisam ni dotakao troškova održavanja, osiguranja, registracije, potrošnje goriva i sličnih za vozače skoro svakodnevnih razbibriga.
Dakle, snovi o super-automobilu su u pravilu jedna velika utopija za nekoga tko pokušava prema automobilu ostati hladne glave.
No ja se iskreno niti ne trudim ostajati hladne glave ni po pitanju automobila u općenitom smislu, a kamoli po pitanju onih koji pripadaju u kategoriju super-automobila. Dapače, svu logiku sam u stanju zaboraviti kad vidim, čujem i osjetim ubrzanje i sirovost nekog super-automobila i zapravo češće sam u stanju neki od super-automobila usporediti sa nekom od manekenki koje su tijekom mojih adolescentskih dana na mene ostavile traga, nego što sam takav automobil navikao uspoređivati sa nekim normalnim automobilom poput npr. mog vlastitog.
Iskreno, super-automobili su često jednostavno materijal za postere u radnoj ili spavaćoj sobi, no ipak među njima postoji nekolicina onih koji uz izgled imaju još dosta toga za ponuditi.
Pa eto nekih…
Ferrari 458 Italia
Razlozi: Iako često tvrdim kako je "Baby Ferrari" priča za mene stala na modelu 355 F1 i radije se okrećem prema prošlosti koja je u tom smislu podarila model Dino 246 ili pak legendarni "Magnum P.I." 308GTB/GTS, jednostavno nisam u stanju ostati hladne glave kad se sjetim modela 458 Italia. U pravilu je sve ono što je sa nasljednicima meni omiljene 355-ice uobličenim u modele 360 Modena i F430 bilo krivo, u sklopu modela 458 Italia je savršeno sjelo na svoje mjesto i upravo od tog modela napravilo možda najpoželjniji Ferrari svih vremena. Da, tehnološki je možda čak i pretjeran, često sklon samozapaljenju (prema trvrdnjama vlasnika i novinara), mnogima pre glasan i u stvarnom životu u gradu kompletno neupotrebljiv automobil, no za mene sve to skupa i nema neki značaj, jer ovaj automobil itekako želim i sanjam skoro svakodnevno.
Audi R8
Razlozi: Mnogi entuzijasti u smislu auto-industrije često su se odlučili Audi R8 okarakterizirati kao jedan od onih automobila koji zapravo ne znaju što su i koja im je svrha i namjena. Istina, ono što danas prodaje automobile u obliku sportski-orijentiranih modela je prije svega ime i u tom segmentu Audi doista nema što tražiti unatoč pobjedama u Rallyima minulih desetljeća, te onih u LMP1 kategoriji natjecanja u novije vrijeme. U pravilu kada se spomene super-automobil u razgovoru uz kavu, Audi je zadnje ime koje pada na pamet, no razlozi za to su sasvim subjektivni, jer R8 je od momenta izlaska na cestu do dan-danas itekako upotrebljiv automobil u smislu svoje osnovne namjene – biti brz. Doduše, moram priznati kako mi V10 model zvuči pomalo "umjetno" i detaljima u smislu optičkih dodataka nije baš oku ugodan, no zato je tu V8 model koji je po svemu jednostavno fenomenalan!
McLaren MP4-12C
Razlozi: Brz, stabilan, upotrebljiv, udoban (za ovakvu vrstu automobila), McLaren MP4-12C je usprkos činjenici da je nazvan po usisivaču najnovije generacije itekako poželjan automobil. Obzirom je MP4-12C označio poglavlje kojim McLaren uz uspjehe u Formuli 1 kroz godine niže i uspjehe u smislu cestovnih automobila poput legendarnog Murrayevog modela F1 i nešto novijeg McLaren-Mercedesa SLR, ni najmanje ne čudi kako ovo tehnološko svjetsko čudo na kotačima nastavlja priču uspjeha. Dapače, vjerujem kako će upravo ovaj automobil o(p)stati kao jedan od onih koji će zauvijek živjeti u povijesti automobila općenito kao nešto iznimno i posebno u svakom segmentu. Motor možda nije pretjerano jak i ako ćemo realno gledati, ima puno bržih automobila od MP4-12C, no rijetki se mogu pohvaliti sterilnim laboratorijem i savršenstvom u vožnji uz sav potreban "luksuz".
Lamborghini Aventador LP-700
Razlozi: Kada je Murcielago SV najavljen kao posljednji Lamborghini s V12 motorom, moram priznati da sam skoro zaplakao istovremeno od sreće u smislu najave najbržeg Lamba svih vremena, a s druge strane i od tuge zbog gašenja ogromnog dijela povijesti auto-industrije u svojem najluđem, najnepraktičnijem i najzabavnijem smislu. Već samo sjetivši se Miure ili Countacha u mislima se vraćam u svoju sobu, gdje su siluete tih automobila vidjele na zidovima, no kada je Aventador izašao u obliku gotovog automobila koji bljuje vatru u bilo koje doba dana ili noći, sve se nekako razvedrilo i ako već ništa drugo, dobio sam novi poster-materijal za svoj dnevni boravak. Nema riječi kojima bih opisao ono što mislim da ovaj automobil predstavlja, pa je zato možda i bolje da ih ni ne pokušavam pronaći, već jednostavno spomenem jedan jedini pridjev – ultimativan. Za mene u svakom pogledu.
Lotus Evora (odnosno Evora S)
Razlozi: U pravilu, na prvi pogled kroz buljenje u brojke u smislu snage, zapremine i sličnih vrijednosti, Lotus Evora S čini se pomalo izvan konkurencije gore navedenih automobila, no svatko tko je ikad čuo za ovu legendarnu tvrtku zna da je ovom automobilu itekako mjesto među super-automobilima. Istina, cijenom Evora govori sasvim drugačiju priču od one u kojoj se spominju atributi poput ekskluzivnosti i sličnog, no svim ostalim što je na cesti bitno, Evora apsolutno oduševljava – pogotovo ako se radi o modelu s oznakom "S". No ono što posebno oduševljava je još jedna u nizu Lotusovih lekcija upućenih konkurenciji, koja govori o faktoru težine automobila koji itekako utječe na vozna svojstva i sve ostale bitne komponente svakog automobila striktne namjene u smislu brzine, ubrzanja i obaranja rekorda na stazi. Zato je Evora S odličan automobil.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, WhatCar.com, i Gopogle Images