MOPAR – Što će sve tvornički tuner za 75. godišnjicu ponuditi kupcima?
Mopar je u svijetu automobila iz Chrysler-grupacije poznat isto koliko i AMG u obliku Mercedesovih uzdanica u svijetu posebnih automobila namijenjenih posebnim kupcima, a kako je spomenuta Chrysler-grupacija od nedavno počela koketirati i sa europskim proizvođačima automobila, izlagački prostor na SEMA Showu ove godine mogao bi biti doista poseban.
Naime, Chrysler-grupacija pod svojim okriljem ima marke Dodge, Jeep, Fiat, Viper, Ram i SRT, a tvrtka Mopar već se godinama brine za njihove natjecateljske modele kao i one "posebnije" izvedbe, odnosno laički rečeno tvornički tunirane automobile. I koliko smo upućeni u cijelu priču, u Mopar-u to rade jako dobro, a i već jako dugo vremena – točnije punih 75 godina.
Dakle, u nešto kasnijim danima ovog mjeseca, kada SEMA Show u obliku najvećeg sajma tuninga i svega što je uz tu temu vezano konačno otvori vrata, jedan od definitivno najvećih izlagačkih prostora na sajmu sa kompletnih 1,400 metara (da, dobro ste pročitali i nije tipfeler) namijenjen je upravo Mopar-u koji će na licu mjesta izložiti sve ono lijepo i posebno na čemu se proteklih mjeseci radilo. Sve zajedno bi se na kilometar i kusur velikom izlagačkom prostoru trebalo moći vidjeti 24 automobila, te preko 500 primjeraka raznoraznih dijelova koje Mopar trenutno u svojoj ponudi nudi. Sasvim dovoljno, zar ne?
Između ostalog, na štandu bi se trebalo naći i nekoliko nikad prije u Americi viđenih automobila, a naglasak je definitivno na svojevrsan povratak u pedesete i surf-generaciju, premijerno prikazujući ono što će Amerima vjerojatno izgledati kao veliki CD-player, uobličeno u Fiat 500 "Beach Cruiser".
Moramo priznati da kad smo vidjeli koncept, umrli smo od smijeha, jer je već ionako presladak Fiat 500 u ovoj inkarnaciji, odnosno tako dorađen kroz mat-sivu boju, proširenja rubnjaka u stilu "stare škole" i kombinacije crvene boje i kroma na kotačima, mali Fiat izgleda jednostavno fenomenalno, a izgled je samo jedan dio svega vezanog uz dorade i prerade na ovom automobilu, jer se poradilo i na podvozju i pod poklopcem motora kroz prerade prije svega na usisu i ispuhu, no i nekim drugim segmentima.
Fiatu 500 na izložbenom dijelu pridružit će se još i Jeep Wrangler u ovoj inkarnaciji nazvan "Sand Trooper" (jer Ameri moraju sve povezivati s ratom, pa tako i automobile), koji se od standardne verzije Wranglera prije svega razlikuje sveukupno OGROMNIM 42-inčnim kotačima u sklopu kojih dolaze "Super Swamper Bogger" gume i tona ostalih stvarčica kojima bi bilo kakav rat u pustinji mogao postati i turističko iskustvo u smislu godišnjeg odmora na otvorenom.
Tu je još i premijerno prikazivanje tuning-programa za najnoviju verziju Chryslerovog modela 300C. Nazvan jednostavno "Luxury Edition", bojom očito inspiriran Madonnom i polakiran u "True Blue" plavu boju, interijerom presvučen u Katzkin kožu, te kroz hrpu optičkih dodataka i popriličan broj ostalih opcija (kotači, nastavci ispušnog sistema i slično), ovaj bi 300C trebao Mopar iz garaža s mehaničarima masnih ruku prije svega asocijacijama na spomen tvrtke istu vratiti pred pokoji luksuzni restoran.
No kad smo već kod izdvajanja modela koji bi Mopar trebali prezentirati u najboljem i najinventivnijem svjetlu, spomenimo i model koji bi definitivno rado gledali u vlastitoj garaži (kada bi je imali) – Dodge Charger "Juiced". Zašto izdvajati baš taj automobil kao najposebniji? Jednostavno zato što prije svega najveći postotak tvorničkih komponenata automobila više ne postoji u ovom primjerku.
Dakle, recimo bye-bye onoj odvratnoj sivoj plastičnoj unutrašnjosti koja više podsjeća na interijer oružarnice iz srednjeg vijeka nego na automobil iz ere nakon 2000. godine poslije Krista, te koja kompletan interijer čini toliko depresivnim da bi čak i potencijalni samoubojice u nordijskim zemljama ponovo dobili volju za život nakon samo jednog pogleda u interijer tvorničkog Chargera. No recimo i hello optičkim dodacima, boji koja se jednostavno naziva "Fire" i V10 motoru koji je sa svih 650 konjskih snaga pod haubu ovog primjerka Chargera transplantiran ni manje ni više nego iz Vipera. Impresivno u svakom slučaju.
Dakle, slobodni smo zaključiti kako Mopar svojimn ogromnim izlagačkim prostorom i svom silom onog što će tvrtka prezentirati na njemu, na neki način preuzima glavnu riječ na ovogodišnjem SEMA Showu, a što se proslave rođendana tvrtke tiče, možemo samo skinuti kapu do poda.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Mopar Division press release