McLaren X-1 – Najpoželjniji koncept današnjice?
Svi mi sanjamo… Neki od nas putovanje na Mars, neki pak skupe igračke, a neki sanjaju savršen automobil. Rijetki snove i ostvare, no uvijek postoje izuzeci tom pravilu.
Tristotinjak tisuća Eura u današnje vrijeme izdvojiti za automobil nije mala stvar, no vlasnik ovog unikatnog automobila otišao je još koji korak (i tisućicu Eura) dalje.
Predstavljen tijekom ovogodišnjeg Pebble Beach Concours d´Elegance u Americi, kao specijalan uradak MSO divizije McLarena (koja inače izrađuje kombinacije trima interijera, no do sad nikad kompletan automobil), ovaj model podsjeća na McLarenovu modernu uzdanicu MP4-12C (što ne čudi, obzirom je baziran na dotičnom), no u smislu elegancije i luksuza odlazi daleko izvan svega što MP4-12C predstavlja.
Ideja vlasnika koji je financirao projekt bila je stvoriti nešto ne samo posebno u svim segmentima, već i sa specijalnim naglaskom na "potrebe personalizacije vlasnika" (kako je rekao gdin. Paul MacKenzie, inače direktor MSO programa u McLarenu), a obzirom da tajni budući vlasnik ovog skupocjenog automobila u svojoj kolekciji između ostalog posjeduje i McLaren F1, te SLR, SLR 722 i originalni MP4-12C, naravno da su u McLarenovom sterilnom laboratoriju ovaj izazov dočekali s oduševljenjem i posebitom pažnjom, pa se na dizajnu poradilo sa umjetničkog polazišta.
X-1 ispod karoserije ne priča ništa drugačiju priču od one koju je već ispričao MP4-12C, jer se iza sjedala i dalje nalazi isti 3,8-litarski twin turbo V8 motor. Snaga je ista, omjer snage i težine također, a i ovjes i sve što od tehnoloških i kompjuterskih pomagala uz njega ide nisu modificirani, pa kao MP4-12C i X-1 i po pitanju performansi ima isti epilog – suluda ubrzanja, nenormalnu maksimalnu brzinu i fenomenalno držanje ceste u svim uvjetima i režimima vožnje.
No ono što se uvelike razlikuje od tipično aerodinamične karoserije kakva priliči sportskom automobilu poput MP4-12C jest sama karoserija, tj. izgled automobila. Inspiracija za karoseriju došla je iz kombiniranja nekoliko vremenskih i stilskih obilježja nekih od doista posebnih automobila kao što su Facel Vega, Chrysler D´Elegance Ghia, Buick Electra, Mercedes-Benz 540K i Citroen SM, pa samo pogledom na svaki od navedenih (pogotovo Buick koji je dan-danas sinonim za luksuzni roadster) postaje jasno kako se radi o nečem doista posebnom.
Dizajn karoserije samog koncepta trajao je više 18 mjeseci, a kompletna izrada automobila više od dvije i pol godine, i nema dijela karoserije koji nije napravljen "iz nule", tako da su u McLarenu s punim pravom na ovaj automobil iznimno ponosni.
Po završetku predstavljanja na Pebble Beach Concours d´Elegance, X-1 se vraća u generalštab McLarena, kako bi se provela još neka dodatna testiranja i osigurao prvoklasni automobil sposoban za registraciju i nakon nje još sposobniji za sulude brzine kakve ovakvim automobilima i priliče, a nakon što istestiraju svaku maticu pod punim opterećenjem, tajni vlasnik dolazi po svoj automobil na preuzimanje. Uglavnom, iako detalje u McLarenu za sad taje više nego autor nove knjige iz serije "Twilight", sigurno ćemo o ovom automobilu još ponešto pročitati u mjesecima koji dolaze.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak