McLaren – Konačno predstavljanje modela P1
Prije nekoliko mjeseci krenule su najave iz McLarenovog sterilnog laboratorija čuda kako uskoro iz epruvete na svijet stiže najnoviji, najupotrebljiviji, najbrži i općenito najfenomenalniji super-sportski automobil svih vremena, no nisu precizirali kada. Iskreno, nisam ni u snu pomislio kako će proći tek nekoliko mjeseci do konačne verzije, no ista je itekako prisutna.
Protekla 2012. godina bila je obilježena sa mnogo toga čudnog – raznoraznim krizama na globalnom nivou, najavama za smak svijeta čas u ovom, čas u onom mjesecu, i općenito sa mnogo toga lošeg. U našim je krajevima također bilo poprilično turbulentno u svim segmentima života – i onog "civilnog" i onog političkog u svom općenitom smislu, no ipak smo se tu i tamo nečemu nasmijali ili ugodno iznenadili.
Što se industrije automobila tiče, u našim je krajevima sve nekako usporavalo i gasilo se, no s druge strane je na globalnom planu ugodnih iznenađenja bilo napretek, a jedno od njih stiglo je i sredinom mjeseca rujna, kada je iz Wokinga stigla obavijest kako bi uskoro fanovi super-automobila umjesto npr. Ferrari, Lamborghini, Pagani ili pak jedva oživljeni Gumpert mogli itekako lako zaboraviti na sve njih, jer najavljen je novi kralj među super-automobilima nazvan McLaren P1.
Doduše, prve simulacije na monitorima u obliku renderinga bile su poprilično čudnjikave i ako ćemo iskreno, od malih nogu sam vidio itekako ljepših sportskih i super-sportskih automobila, no prema istim gore navedenim najavama, rijetko je koji već u teoriji zvučao toliko uvjerljivo po pitanju performansi.
Dugo se vremena tajilo i poigravalo sa medijima u smislu objava "na kapaljku", no ipak su prije nekoliko dana konačno stigle vrlo konkretne informacije oko ovog po svemu osebujnog automobila.
Naime, prije svega se špekuliralo oko motora koji bi u P1 trebao zaživjeti kao osnova svega sportskog u smislu performansi, no umjesto ponovnog izmišljanja "tople vode" iz Wokinga stižu vijesti kako P1 neće imati neki novo-izmišljeni motor, već su se umjesto silnih troškova i testiranja dečki radije odlučili poigrati se sa 3,8-litarskim V8 motorom kakav se nalazi pod haubom modela nazvanog prema najnovijem usisivaču prašine, tj. MP4-12C. No naravno da sam po sebi taj motor više i ne predstavlja neku posebnu revoluciju, obzirom je danas itekako pod klasifikacijom "već viđeno", pa su se ipak na istom morale dogoditi i poneke dorade, koje su rezultirale sa 727 konjskih snaga i okretnim momentom usljed kojeg bi se Majka Zemlja bez pola problema mogla pomalo sporije vrtjeti.
No ni to nije bilo dovoljno, pa se ubrzo dogodio još jedan moment – onaj koji podrazumijeva električni motor snage 176 konja, koji je jednostavno pridodan ovom benzinskom, te na taj način udara "dvije muhe" odjednom. S jedne strane, istovremeni fanovi McLarena i brojki na papiru biti će sretni i zadovoljni ukupnom snagom motora koja dodavanjem električnog motora podvlači sumu na 903 konja, dok će s druge strane sva sila prirodi-orijentiranih ljudi koji vole zeleno i automobile mrze iz dna duše biti sretna i vesela, obzrom da P1 prirodu zagađuje koliko i jedan stol pušača u obližnjem lokalu. Dakle, reklo bi se kako je P1 zapravo Hibrid – no u ovom času (pogotovo obzirom na brojke) to ne zvuči nimalo loše.
Performanse se još uvijek zbrajaju i oduzimaju, te iz Wokinga u pravilu i ne žele precizirati puno toga, no ono što se u ovom času prema testiranjima zna, jest ubrzanje od nule do stotke za ispod tri sekunde, ubrzanje do dvjesto kilometara na sat za ispod sedam sekundi, te maksimalna brzina (elekrtonski limitirana) na 330 kilometara na sat. Istina, u današnje vrijeme takve brojke nisu ništa čudno i još manje novo, no s druge strane apsolutno sam sklon poštovati bilo koji automobil koji je u stanju ubrzati do stotice prije nego što moj mozak to može registrirati…no to sam samo ja.
Uglavnom, izuzev još pokojeg detalja same objave u kojoj se spominju neke partnerske tvrtke poput Pirelli i KW, ekipa iz McLarena ionako se razmeće gomilom tehničkih pojmova koje "normalni ljudi" uopće ne razumiju, pa u ovom času takve sitnice i nisu pretjerano vrijedne spomena, no iznenađujuće je kako su se McLarenovci odlučili unaprijed potencijalne kupce prepasti sa cijenom od oko milijun Eura po konadu, s time da je u planu proizvesti ni manje ni više nego 375 primjeraka modela P1, što ovaj super-sportski automobil ne čini samo super-sposobnim, već i super-ekskluzivnim i već sada super-rijetkim.
Bilo kako bilo, McLaren P1 svoju premijeru ima kroz nekoliko dana na salonu automobila u Genevi, a nakon toga i prvi novinari sjedaju za volan. Moram priznati da sam najiskrenije znatiželjan po pitanju svega onog što su iz McLarena najavili da će P1 značiti svijetu automobila, a zasigurno nisam jedini koji premijeru s nestrpljenjem iščekuje.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images