Lamborghini – Gallardo za puriste kao posljednji krik?
Lamborghini se ove godine pridružio skupini proizvođača automobila koji slave svoje "okrugle" obljetnice, pa nakon predstavljanja modela Aventador LP720-4 i ultra-rariteta u obliku modela Veneno, između redaka stiže i informacija o posljednjoj verziji Gallarda, prije nego isti ode u mirovinu.
Lamborghini Gallardo – automobil koji je već punih deset godina prisutan na tržištu sportskih automobila i jedan od onih modela koji ne samo da ne gubi svoju popularnost, već i ne prestaje izlaziti u raznoraznim varijacijama na temu samog sebe.
Kada bih se samo pokušao prisjetiti svih "specijalnih" verzija Gallarda koje je Lamborghini izbacio na tržište, vjerojatno bih se ubrzo pogubio, jer samo od 2003. do 2008. godine, tj. u sklopu prve generacije Gallarda, na tržište je predstavljen ogroman broj varijacija na temu i tipično talijanskih naziva kojima su isti bili označavani. No od 2008. do danas je situacija po tom pitanju još kudikamo kompleksnija, jer uz verzije Bicolore, Balboni, Super-Trofeo Stradale, Superleggera i Spyder Performante bilo ih je još podosta – svaki sa svojim nazivom i setom brojeva koji su označavali snagu i verziju pogona, bilo da se radi o onome na stražnje ili pak na sva četiri kotača.
No očito u sklopu svih tih varijacija na temu zbog kojih je Gallardo uporno iz godine u godinu nekako pokušavao ostati svježim, itekako ima mjesta za još jednu ili dvije.
Naime, obzirom na pedesetu obljetnicu postojanja ove slavne marke i već do sada predstavljene gore spomenute modele Aventador LP720-4 i Venano, u sklopu intervjua za američki magazin Road & Track održanog na kineskom salonu automobila, glavni i odgovorni čovjek Lamborghinija za područje sjeverne Amerike, g. Michael Lock, između redova dao je naznačiti još jedan u nizu specijalnih modela Gallarda – onaj kojime se tvornica nakon punih deset godina oprašta od aktualnog modela.
Doduše precizne informacije za sada ne postoje, no ako je suditi po riječima kako je "Ovaj posljednji "Hura" za Gallardo osmišljen kako bi puristima i štovateljima ove marke i modela pružio apsolutni užitak u vožnji", nekako mi se čini kako bi se moglo raditi o modelu koji bi po svemu sudeći trebao biti istovremeno sličan verziji Balboni i Super-Trofeo Stradale.
Istini za volju, deset godina proizvodnje jednog definitivno posebnog automobila izrazito sportskog karaktera nije mala stvar, jer ako gledam realno, u tih deset godina je npr. glavni Lamborghinijev konkurent Ferrari na tržište izbacio tri modela koji performansama pariraju Gallardu – 360 Modena, F430 i 458 Italia. Samim time bi po tome Gallardo kao model trebao biti poprilično dosadan i nezanimljiv, no iz nekog razloga ipak nije.
U pravilu bih jedan dio te priče mogao usmjeriti prema poprilično uglatom dizajnu Gallarda, koji je u usporedbi sa oblijim pristupom u smislu detalja i globala kod modela nekih drugih proizvođača takvih automobila nekako manje podložan zubu vremena, no to je ipak samo jedan mali dio priče koja je sama po sebi u domeni sportskih automobila jednostavno neobjašnjiva. Barem meni jest.
No bilo kako bilo, najvjerojatnije se radi o još ponešto lakšoj i koju konjsku snagu jačoj verziji Gallarda, kojom bi taj model u najboljem izdanju konačno otišao u povijesne knjige auto-industrije, a kada će se to konkretno dogoditi g. Lock nije dao naslutiti. Sve što znam jest da bi u sklopu ove najnovije, te u kombinaciji sa nekim prijašnjim najavama oko zamjene za Gallardo, cijela stvar trebala biti aktualna još ove godine.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images