Koenigsegg – kako izgleda stota Agera S?
U današnje recesivno i poprilično čudnovato vrijeme prodati stotinu primjeraka jednog milijun i kusur eura vrijednog automobila definitivno je umjetnost u svakom pogledu, no posebni automobili zaslužuju poseban tretman, pa stoga ne čudi kako je Agera jedan od tih automobila kojima je brojka sto uspjela u smislu prodaje. No kako proslaviti taj uspjeh?
Jednostavno – jednom ultra-mega-skroz posebnom verzijom istog automobila koja će se prodavati u nenormalno limitiranoj seriji i biti apsolutno poželjna svakom čudaku ovog svijeta koji ima oko milijun i pol Eura u banci i dobru volju probati ukrotiti preko 1,000 konja jak automobil.
Dakle, samim time rođena je "Hundra".
U pravilu Hundra je više nadimak nego naziv modela, obzirom da doslovan prijevod sa švedskog na hrvatski znači "stotinu", dok je zapravo riječ o još jednoj Ageri S kojom švedski proizvođač ludila na četiri kotača slavi stoti prodani primjerak.
Kada sam čuo da se Hundra sprema predstaviti svijetu, pomislio sam "eto još jednog po par komadića tkanine i drugačijom bojom karoserije drugačijem automobilu od originalnog", no ni sam nisam bio svjestan koliko sam se zapravo prevario, jer za razliku od npr. sto i jedne verzije "posljednje" Pagani Zonde ili pak još većeg broja "limitiranih verzija" Lamborghini Murcielaga, Hundra doista jest ono što je Christian von Koenigsegg najavio prije nekoliko mjeseci – jednu jedinu i apsolutno ultimativnu verziju Agere S kojom se slavi ono što je taj model uspio u smislu prodaje na globalnoj razini.
Naime, Hundra je za početak kompletno izrađena od karbona i to se ne stidi pokazati, obzirom da nije lakirana nego samo bezbojnim lakom u preko nekoliko slojeva. Naravno, postoje i drugi automobili koji su u takvom izdanju predstavljeni u svom "limitiranom" izdanju, no Koenigsegg je ipak otišao korak dalje i poigrao se sa nekolicinom zlatnih detalja – no ne samo polakiranih u zlatnu boju, već doista izrađenih od 24-karatnog zlata. Zlato je u svom izvornom i poprilično rafiniranom obliku takožer zaživjelo i na kompletnom ispušnom sistemu, na oprugama amortizera i stabilizatorima, te na pokojem dijelu interijera, dok je Karbon korišten na ama baš svemu ostalome što čovjek može vidjeti ili dotaknuti – uključujući i felge.
Naravno, Hundra je zbog korištenja svog tog silnog Karbona ponešto lakša, što pomalo utječe i na performanse već ionako bolesno jakog i ukupno 1,040 konjskih snaga jakog motora, koje sad iznose nešto manje stotinki u smislu ubrzanja od nule do stotke, te pokoji kilometar na sat više u smislu maksimalne brzine, no o kojim se konkretno brojkama radi, nitko za sada nije precizirao.
Ono što se zna jest činjenica da je proizveden jedan-jedini primjerak, dok za ostale fanatike koji Koenigsegg uzdižu u nebesa postoji limitirana knjižica nazvana "0 to 100 in 10 years" u kojoj se nalazi ukupno deset slika i potpis osnivača tvrtke, koju je za (sigurno) sitne novce moguće naručiti za kućnu kolekciju. Eto…barem nešto.
Dakle, potrošilo se novaca i novaca kako bi ovaj jedan-jedini primjerak doista obilježio zlatni pir u smislu prodajnih rezultata, zar ne?! Čak je i prava šteta što postoji samo jedan primjerak, iako istini za volju zapravo ne postoji ni taj, obzirom je nekom anonimnom kupcu upravo prodan za skoro dva milijuna eura.
Dakle, brojka 101 je tu, a koliko će Agera S još biti prodano, za sad neka ostane nepoznanica – barem dok uživamo u slikama ove stote koju nikad nećemo ni vidjeti na cesti.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images