KIA – Soul, Lady GaGa i Hrčci?!?
Iako naslov (i opet) zvuči totalno retardirano i nepovezano, vjerujte mi da u suštini drugačiji nije mogao biti, jer sva tri pojma u paketu jedne nove reklame zapravo imaju smisla.
Kao fan muzike u općenitom smislu, moram priznati da mi često jako smeta što kvalitetu glazbe i raspon glasa u novije vrijeme često zamjenjuju kontroverzni pristupi odjeći i ponašanju, te video-spotovi sa "sise i guzice" tematikom koja se preklapa iz jednog u drugi. Zapravo često ispada kako su J.S. Bach i ekipa kompozitora iz tog vremena zapravo bili glupi, jer su umjesto pisanja kompleksnih djela klasične glazbe mogli jednostavno posjetiti nekog kirurga i pokušati napraviti operaciju nečega što bi ih učinilo "ženstvenijima", te jednostavno osmisliti par konstantno preklapajućih tonova koji tvore par minuta jedne hit-pjesmice.
Ako već ništa drugo, tako definitivno ne bi umirali od gladi i ostavljali posao nedovršenim, zar ne?!
Dakle slobodan sam zaključiti kako je glazba od tih vremena do danas zapravo prošla fazu anti-evolucije, a primjera za to ima jako puno. No pustimo sad glazbu na momenat i posvetimo se nečemu što se zove "image".
Naime, masa proizvođača automobila je kroz godine uz određene modele vezala neke glazbenike zbog kojih su dotični modeli nekim novim kupcima možda zazvučali "cool". Među njima uvijek volim izdvojiti Volkswagenove rockerski-nastrojene varijacije na temu Golfa treće generacije pod nazivom "Bon Jovi", "Rolling Stones" i "Pink Floyd", koji su u osnovi zapravo bili identični kao bilo koja druga varijacija na temu spomenute generacije Golfa, samo s kojim sitnim komadićem opreme više za istu cijenu.
Takvo mi je brandiranje već svijetu dosadnih modela na zalasku zapravo oduvijek bilo smiješno, jer niti npr. jedan od tih rockerskih Golfova nije imao ni bolje ozvučenje u sklopu te novonastale liste standardne opreme, a kamoli utičnicu za gitaru ili nešto tome slično. Dakle sve je samo na imenu nekog rock-banda koji je za korištenje istog od strane VW-a dobio neku lovu i to je manje-više to.
No zašto to spominjem? Jednostavno zato što se skoro oduvijek na sve žive i nežive načine u smislu marketinga pokušava doskočiti novim kupcima određenih modela automobila, što je s jedne strane apsolutno logično, no često ispada krajnje blesavo i nepromišljeno, što Volkswagen sa svojim rockerskim "trojkama" savršeno dokazuje.
No nije samo to blesavo, jer marketing koji u današnje vrijeme prati auto-industriju zapravo uz konstantno laganje i izvrtanje činjenica pokušava i vizualno očaravati kroz reklame – bilo one statične (tj. u novinama i časopisima) ili pak kroz one kakve često gledamo na televiziji.
To je također često blesavo, jer "pogoditi" dobru reklamu ne može svatko, a i cenzuriranje i petljanje u dizajn od strane raznoraznih agencija za kontrolu ne pomaže baš previše, pa kao rezultatno stanje imamo reklame koje prikazuju neke plešuće robote koji se pretvaraju u Citroën C-nešto, kuglice boje koje okolo po gradu tijekom vožnje gađaju novi Nissan FuQashqai ili pak vječno statične Renaultove reklame koje često totalno bezlične modele prikazuju u totalno nerealnom izdanju koje bez korištenja Photoshopa i ne bi bilo moguće. Uglavnom bez veze.
Kada se pak pojavi neka hvale vrijedna reklama, najčešće je neka od gore spomenutih agencija za kontrolu sadržaja na televizijskim ekranima jednostavno ukine, pa se tako neke od ponajboljih reklama zadnjih godina jednostavno nisu našle na malim ekranima, jer nisu zadovoljavale nekog ili nešto.
Zato se pribjegava poznatima, jer tko će se jednom Justinu Bieberu koji npr. gol do pasa sjedi u novom Mercedesu CLA staviti zabranu na to pojavljivanje u medijima (iako to nitko normalan zapravo ne bi želio vidjeti)? Također, da se Marilyn Manson kojim slučajem odluči reklamirati Ladu riganjem vatre po interijeru za vrijeme vožnje, vjerujem da nitko ne bi rekao ni "A" (iako ni to nitko normalan ne bi želio vidjeti) i reklama bi se prikazivala bilo kad i bilo gdje, te u bilo kojem obliku. Tako to valjda treba biti.
No KIA je ipak odlučila iskoristiti najbolje od svih svjetova i napraviti reklamu koja možda nije vrijedna divljenja, no s jedne strane barem neće doživjeti zabranu (s obzirom na to da Lady GaGa samo pjeva i praktički se ne vidi tijekom nešto više od minute i pol, koliko reklama traje). Isto tako vjerujem kako će mnogi obožavatelji hrčaka reći "aaaaaaaaaaaaaaaaaa" kada ih vide kako u trenirkama pokušavaju smršavjeti tijekom trajanja reklame, a samim automobilom koji se ovom reklamom zapravo prezentira mnogi će biti zadovoljni, jer KIA Soul u svojoj najnovijoj inkarnaciji najavljenoj za 2014. godinu i opet izgleda fenomenalno.
Bilo kako bilo, pogledajte video, jer je reklama skroz simpatična, auto izgleda odlično, a dobra je opcija i mogućnost isključivanja zvuka ukoliko Vam se Lady GaGa zajedno sa svojom pjesmom "Applause" ne sluša ni pod razno.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: KIA.com, CarBuzz.com, Advertlog.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com