KIA – Hvale vrijedan koncept
Iako već godinama pojave konceptnih automobila i ne doživljavam pretjerano dramatično, obzirom da sam svjestan da ukoliko i dožive proizvodnju, da i neće baš pretjerano ličiti sami na sebe, no iz nekog meni nepoznatog razloga korejski me koncepti jako vesele. Pa eto, u svjetlu toga eto i još jedan koji mi je razvukao osmijeh na lice.
Ako se samo prisjetimo početka devedesetih godina, sjetit ćemo se i kakav je u lijepoj nam našoj otprilike bio omjer automobila proizvedenih na prostoru "starog kontinenta" i onih proizvedenih u Japanu. Jadan, zar ne?!
Istina, 1987. godine je taj omjer pojačan za nekolicinu Mitsubishija koji su nakon Univerzijade bili prodavani puku, no ništa se nije bitno mijenjalo i VW Golf ili pak Opel Kadett bili su i više nego poželjan prijevoz, dok s druge strane Honda Civic ili Nissan Sunny baš i nisu bili poželjni, jer "limarija im ne vrijedi k…" ili pak "to su prenabrijani motori". Uglavnom su predrasude krojile pristup automobilima koji su stizali iz Japana.
No Japanci su prije svega uporni, a s druge strane su i jako pametni, pa su ipak našli načina "pokoriti" svijet svojim automobilima i u današnje vrijeme (skoro) biti konkurentni u smislu prodajnih rezultata – možda ne sa VW Golfom ili Opel Astrom, no u svakom slučaju dosta bliže nego su bili.
E sad…zašto sam to sve ispričao?
Jednostavno, zato jer je u današnje vrijeme korejske proizvođače automobila često moguće usporediti s onim japanskim proizvođačima automobila iz vremena devedesetih, obzirom da se iz godine u godinu i iz modela u model sve više dokazuju kao ravnopravni automobili onima proizvedenim u EU, a često i za dosta manju cijenu od svojih europskih konkurenata po klasama.
Istina, možda servisnom mrežama npr. Hyundaija ili KIA-e njihovi vlasnici i nisu najzadovoljniji, a u smislu polovnih automobila do pokojeg rezervnog dijela i nije baš lako doći, no i dalje ne pričamo o nekim tragičnim ili pak u bilo kojem smislu poražavajućim podacima, pa se može progledati kroz prste, zar ne?
No ako ćemo realno gledati, pokude na konto korejskih automobila (baš kao i onih japanskih nekad) zapravo najčešće stižu u smislu imidža, jer "premium" automobili poput npr. Audija A4 ili pak BMW-a serije 3 uvijek su moderni i za njihove vlasnike se automatizmom pretpostavlja kako su "potkoženi" i imaju stila, dok su s druge strane vlasnici gabaritima sličnih automobila poput Subaru Impreze ili Mitsubishija Evo-nešto najčešće označeni kao "stritrejseri" (ili čak i gore od toga), a za kupce korejskih automobila takvih gabarita (dakle npr. KIA Optima) čovjek mora potrošiti sate i sate kako bi opravdao svoju kupnju ili potencijalan interes za taj automobil.
Dakle, korejski automobili nisu loši, samo ih prati epitet "jeftini" i samim time očito nisu dovoljno interesantni na domaćem tržištu.
No KIA je privolila jednog od ponajboljih dizajnera današnjice – čovjeka pod imenom Peter Schreyer koji je donedavno bio zaposlenik Audija i Volkswagena, te koji je uvelike pomogao da tvrtka stasa na tržište sa jednim novim i svježim pristupom dizajnu, odnosno predstavljanju novog smjera dopadljivih i "chic" automobila, kojima bi tvrtka dobila sasvim novi imidž među (potencijalnim) kupcima i time se pokušalo utjecati na još bolju prodaju. Stoga nikako ne čudi kako se na salonu automobila u Genevi itekako željno iščekuje KIA Provo Crossover Coupe Concept koji bi trebao direktno parirati automobilima poput Citroëna DS3 ili pak Mini Coopera, odnosno u nekim segmentima čak i Nissanovom istovremeno ružnom i uspješnom modelu Juke.
Detalja po pitanju motorizacije za sada uopće nema, a slike u pravilu i ne treba pretjerano opisivati, obzirom da služe za gledanje, no ono što je potrebno naglasiti jest gomila detalja na kojima se vizualna atraktivnost ovog koncepta zapravo bazira – za početak boja samog automobila koja odlično naglašava linije i zaobljenja karoserije, pa zatim sva sila detalja presvučenih u krom i narančastu boju kojima se dodatno naglašavaju dijelovi i detalji samog automobila s koje god strane da se isti gleda.
Dodajmo tome zanimljiva rješenja po pitanju prednjih i stražnjih svjetala i totalno čudan završetak prednje haube iznad onih prednjih, te tanke retrovizore koji nimalo ne kvare vizuru automobila u cjelini i već smo dobili nešto interesantno – kako u globalu, tako i u sklopu detalja koji globalu potpomažu na najbolji mogući način. Dakle, za sada apsolutno stojim kod toga da je Provo Concept jedan od ponajboljih konceptnih automobila koje sam zadnjih godina imao prilike vidjeti, no upravo u tome i jest problem.
Naime, iako u ovoj fazi Provo Concept izgleda fenomenalno, isto tako sam sklon okladiti se u neki vitalni organ kako ovaj koncept u pravilu s konačnim proizvodom (ako ga uopće i bude) ima otprilike 20% veze (i to sam puno rekao), u čemu zapravo i vidim najveći problem, jer iako je npr. model ProCeed sasvim pristojno-izgledajući automobil, bojim se da bi i Provo u svojoj finalnoj verziji namijenjenoj prodaji mogao izgledati kastrirano u usporedbi sa konceptom s kojim je predstavljen svijetu.
No to su samo nagađanja (iako oklada stoji ukoliko nekome treba Bubreg, a ima vremena čekati konačnu verziju modela Provo).
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Tumblr.com, CarBuzz.com i Google Images