Hoće li Renaultov A110-50 u proizvodnju?
Dobre vijesti! Renault će izgleda na bazi De´zir koncepta ipak osloboditi ovu zvjerčicu od 400 konja. No mislimo da je od toga ipak puno bitnija vijest sažeta u daljnjem tekstu…
Dakle, ako čitate ovo i pitate se "kakav je ono drugi auto u pozadini" to bi značilo da niste nikad čuli za Alpine, i može Vam biti jako neugodno nazivati se osobom koja voli automobilistički svijet, jer Alpine je za Renault bio ono što su danas npr. AMG za Mercedes-Benz, STi za Subaru ili pak Abarth za Fiat – skupina "pomaknutih ljudi" sa čudnim smislom za praktičnost, ali zato orijentiranih prema snazi automobila, što je u vrijeme kada je Alpine A110 pobjeđivao na relijima bilo jedino bitno.
Jasnije?
E sad možemo i dalje o modelu A110-50 o kojem je u ovom tekstu riječ…
Dakle, automobil o kojem se ovdje radi, pokušaj je da se na svjetsku pozornicu onih najposebnijih među proizvođačima i brandovima vrati slavno ime Alpine, no ne ostaje sve samo na tome, jer za razliku od dosadašnjih pokušaja ekskluziviranja pojedinih modela, ovo je kompletno nov automobil, a ne samo jedan u nizu Renault Sport produkata plave (da bi sličili na Gordinije) ili u novije vrijeme žute boje sa par naljepnica viška.
U Renaultu otvoreno kažu; "Ako sada ne uspijemo u dovođenju Alpine natrag na scenu, nikada ni nećemo uspjeti." A to bi bila šteta. Jer Renault trenutno beskompromisno vodi u prenošenju F1 tričarija na svoje cestovne automobile, i to se vidi. Megane RS, Clio Sport, Twingo 133…sve su to automobili koji po nečemu drže rekorde, a sigurni smo da će i A110-50 (ako se u međuvremenu glavešine iz Renaulta ne predomisle od izdavanja ovog modela) biti uvelike poseban automobil.
Za sad se govorka o detaljima poput Space Frame šasije, manje od 900 kg i 3.5-litarskom i centralno smještenom V6 motoru s 400 konja, no "Radio Mileva" kaže jedno, a realnost je ipak često drugačija, pa bi realno bilo očekivati neku od modificiranih verzija 2-litarskog turbo motora iz Megane-a i nešto manje od tone. No i to bi trebalo biti sasvim dovoljno da A110-50 (p)ostane živahan – pogotovo ako se sjetimo što je u svoje vrijeme bio u stanju raditi Renault Sport Spyder sa omjerom mase i snage koji je "tu negdje" sa ovim modela A110-50 koji tek treba doći.
Doduše nije sve tako bajno, jer u Renaultu priznaju da je projekt oživljavanja Alpine kao marke, kao i izbacivanje ovog revolucionarnog automobila na cestu, potrebno vrbovati još jednog partnera u obliku Nissana koji s Renaultom već godinama proizvodi automobile kao partner. No ukoliko do zelenog svjetla dođe i proizvodnja krene, dodatno je zanimljiv detalj kako će se čak A110-50 proizvoditi u Dieppeu, gdje se nalazila i stara tvornica Alpine.
Uglavnom, zvuči interesantno i simpatično, te se doista nadamo da od A110-50 neće ostati još jedno slovo na papiru bez stvarnog rezultata, jer bi to definitivno bila šteta.
…a za sada je dovoljno poželjeti jedan primjerak ispred zgrade i nadati se da zlatne ribice postoje u onom bajkovitom smislu.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak