Ford – još jedan presloženi Mustang
Neki će možda reći da favoriziram Ford Mustang, obzirom se svako toliko neki prerađeni ili manje-više tvornički primjerak nađe na ovim stranicama u obliku opisa ili najave, no nije tako. Fora je samo u tome što je Mustang za razliku od mnogih drugih modela iz novokomponirane „Muscle-Car“ ere nekako najčešće prisutan i upravo na tom modelu masa se tvrtki itekako često na Mustangu odlučuje nešto raditi ili dorađivati. Pa u toj maniri, eto još jednog primjerka.
Tvrtka Steeda AutoSports već je godinama prisutna sa svojim preradama i doradama modela marke Ford. U današnje vrijeme se u sklopu njihovog proizvodnog kataloga dijelova nalazi doista svega i svačega, bilo da se radi o modelu Mustang, ili pak onima pod nazivima Fusion, Fiesta i Focus.
Ograničenja po pitanju smjera zapravo i nema, jer Steeda proizvodi i u kombinaciji sa svojim partnerima iz godine u godinu nudi doista mali milijun dijelova vezanih uz ovjes, motor, mjenjački sklop, usisni i ispušni sustav, te hrpetinu elektroničkih pomagala. No tvrtka Steeda AutoSports nije poznata samo zbog popisa dodataka za Fordove modele, već je glavni adut ove tvrtke iz američke savezne države Floride uvijek bio pristup klijentima. Tako se za klijente često organiziraju raznorazni eventi poput Track-day varijacija na temu utrkivanja sa štopericom, Drag-utrke geodetskog tipa, te Dyno-day eventi gdje ekipa jednostavno svrati do garaže i izmjeri snagu svojih Mustanga gdje god da su slagani i dorađivani. Kažu, ne boje se konkurencije, jer su apsolutno uvjereni u kvalitetu onoga što rade i na taj način ljudima koji entuzijastički pripadaju Mustang-klanovima diljem Amerike pružaju uvid u tu istu kvalitetu i garantiranu snagu modela koji su iz ove tvrtke izašli na cestu.
Naravno, obzirom se SEMA Show i dalje (s pravom) reklamira kao najveći sajam tuninga i svega onog što uz tuning-scenu ide, i Steeda AutoSports na tom ogromnom sajmu ima svoj izlagački prostor.
No za razliku od Forda koji je u kombinaciji s tvrtkom Shelby potvrdio kako će na svom izlagačkom prostoru imati ukupno 52 automobila, tvrtka Steeda bi na svom trebala imati samo četiri – dva Mustanga, Fiestu i Focus.
Iz same tvrtke dolazi informacija kako Fiesta i Focus na SEMA Showu još uvijek neće biti kompletno dorađeni modeli, obzirom se na nekim poljima još uvijek radi, no oba Mustanga će zato izaći u punom sjaju pred javnost i mali milijun novinara iz cijelog svijeta.
No iako se radi o dva komada ovog vječnog američkog automobila, jedan se doista posebno ističe.
Za razliku od imena kakva raznorazne tuning-tvrtke često daju svojim preradama Mustanga, Steeda svom primjerku nije dala ime (tj. nadimak), već je u tom smislu njihov crni Mustang ostao u tvorničkom izdanju i s tvorničkim sufiksima. Pod sufiksima naravno podrazumijevam GT, Boss 302, te GT500, koji možda i jest Shelbyeva oznaka, no obzirom je Shelby danas uz Mustang vezan koliko npr. AMG uz neki Mercedesov model, sve je jasno, zar ne?!
Steeda Mustang jedan je od onih automobila koji nisu unaprijed razvikani od strane svojih tvoraca i tone suhoparnih rečenica u katalogu i objavama za medije. Dapače, tvorci ovog automobila odabrali su pristup kojime će kupci dijelova ponuđenog paketa ili pak paketa u cjelini moći sami reći riječ-dvije o onome što voze i svemu što su im prerade i dorade od strane ove tvrtke donijele u život.
Zapravo jedino što se u najavama dalo pročitati od konkretnijih stvari jest navod kako je Steeda Mustang u ovoj varijaciji na temu motorom biti baziran na Shelbyevom GT500, te kako će snaga istog njihovim preradama sa 662 konjske snage narasti na 725 konja, odnosno oko 800 uz daljnji razvoj motora na njihovim valjcima i od strane njihove ekipe tijekom sljedećih mjeseci.
Istina, nekako su mi te brojke malo prenapuhane, no kada se sjetim prijašnjih varijacija na temu Mustanga sa Steeda AutoSports potpisom i svega onog što sam posljednjih godina imao prilike pročitati o toj tvrtki, nekako ipak vjerujem u te izjave.
Dakle snaga je tu i uz nju će brojke po pitanju trajanja ubrzanja od nule do stotke poprilično pasti, te bi brojka koja označava maksimalnu brzinu ovog automobila mogla itekako narasti, ali ono po čemu je meni osobno ovaj Mustang zapravo zapeo za oko jest novi set optičkih dodataka kakve sam do sada navikao gledati u nekom nastavku „Need for Speed“ serijala igara. Nazvan „5.0 Widebody“, ovaj set optičkih dodataka ne podrazumijeva samo novi izgled i pokoju varijaciju na temu usisnika u prednjem braniku ili pak difuzora na onom stražnjem, već je naglasak zapravo na boku samog automobila, gdje se nalaze proširenja rubnjaka od ukupno 15 centimetara na prednjim, te oko skoro 20 cm na stražnjim rubnjacima. Samo po sebi to izgleda fenomenalno (što se da vidjeti na fotografijama) no s druge strane ima i funkciju, obzirom se na završecima osovina na ovom automobilu nalaze ogromni 22-inčni kotači. Kako tvorci kažu, ideja je bila ovaj Mustang izopačiti do krajnjih granica, no s druge strane i „očuvati tu izopačenost „na duge staze“, obzirom uz izgled trebaju ići i performanse, a to jednostavno ne podrazumijeva samo prerade na motoru, već i na ovjesu i kočionom sustavu.“.
Rekao bih da je to ispravno razmišljanje, no i dalje samo teorija oko ovog automobila, jer za razliku od dosadašnjih uradaka takvog tipa, od strane tvrtke Steeda AutoSports još uvijek nisu provedena sva testiranja do kraja. Do skorašnjeg SEMA Showa u Las Vegasu trebalo bi sve skupa biti testirano i postavljeno kako treba, no kao što je to i inače praksa ove tvrtke, entuzijasti i klijenti će dati svoje mišljenje.
Do tada svi zajedno možemo gledati fotografije na kojima ovaj Mustang doista izgleda j**no dobro.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Steeda.com