Ford – apsolutna umjetnost
„Početna točka moguće stvarnosti“ bila bi baza kojom vlasnik pokušava opisati sve ono što je dovelo do jednog od najposebnijih Mustanga koje sam ikad imao prilike vidjeti. Dobrodošli u zonu „glasne i brze umjetnosti“ uobličene u Ford Mustang „Martini“.
Krajem 1964. godine, Ford Mustang je odnio prvo i drugo mjesto unutar svoje klase na tadašnjem „Tour de France“ Rallyu i to je ušlo u povijest i među mnogima jednostavno na neki način palo u zaborav. No protagonistu ove priče taj je uspjeh bio sasvim dovoljan da započne jedna sasvim nova priča koja podrazumijeva Mustang u jednom od najposebnijih izdanja ikad viđenih u smislu ovog automobila.
Martini Racing jedno je od najlakše pamtljivih imena u svijetu auto-sporta. Još od davne 1962. godine, kada se to ime po prvi puta pojavljuje u smislu Alfa Romea SZ Tronica do današnjih vremena, kada se dizajn i boje koje zajedno s njime označavaju jedno posebno alkoholno piće nalaze na najnovijoj uzdanici u svijetu super-automobila tvrtke Porsche. Dakle preko pedeset godina tradicije, mali milijun osvojenih prvih mjesta na utrkama i prvenstvima diljem svijeta i kroz isto tako mali milijun različitih formi utrkivanja – od GT-utrka, preko nebrojenih nastupa na 24 sata Le Mansa, Rallya, DTM-a i Formule 1, a 1973. godine je Martini Racing sa svojim nepogrešivo unikatnim dizajnom bio prisutan i na utrkama glisera. Dakle Martini & Rossi su doista svijet auto-sporta obilježili za sva vremena i na najbolji mogući način.
Kroz godine, Martini Racing boje u svijetu utrkivanja ponosno su nosili nebrojeni modeli marke Porsche, Alfa Romeo, Lancia, Brabham, Lotus i Ford, pa stoga ne čudi ideja na koju je došao Steve Strope kao tvorac ovog doista posebnog, unikatnog, brzog i prelijepog Mustanga.
Dizajnom je ovaj Mustang čist, bez ikakvih dodataka koji svoje mjesto ne bi na njemu stvarali privid modernih vremena i time „stršali“ na bilo koji način, a Martini Racing boje na predivnoj bijeloj podlozi „sjele“ su na ovaj automobil poput masline u Vermouth i automobil zaokružile kao jednu predivnu cjelinu. No dizajn je nešto često podložno promjenama (iako sumnjam da će ih u smislu ovog automobila ikada biti), dok je motor ono što ovaj Mustang uz sve posebnosti čini i popriličnim raritetom.
Naime, pod poklopcem motora nalazi se jedan od tzv. „Indy“ motora koji su 1965. godine nastali kao plodovi ljubavi između tvrtki Ford i Lotus. Dotični motor osmislile su i dizajnirale dvije legende – sir Colin Chapman i Len Terry za Lotus 38 koji je 1965. godine krenu osvajati Ameriku na legendarnoj utrci Indianapolis 500.
To je ujedno bio prvi bolid s centralno smještenim motorom koji je ikada pobijedio konkurenciju tadašnjih američkih bolida s motorom sprijeda, te je time ne samo ušao u legendu, već je i Amerima pokazao „kako se to radi“, usput promoviravši Jima Clarka kao jednu od legendi za volanom trkaćeg automobila.
Pisati navode poput „brutalan“, „glasan“, „poseban“ i slično mislim da u kontekstu ovog Mustanga nema ama baš nikakvog smisla, jer je ionako sve rečeno u sklopu video uratka isto toliko fenomenalne i predane ekipe pod nazivom „Petrolicious“ koji svakog tjedna na svom mjestu pod suncem portala YouTube iznova fasciniraju svojim pronalascima na četiri kotača, te kroz njihove vlasnike ostatku entuzijastičke populacije u smislu automobila itekako daju razloga za nekontrolirano ispuštanje sline, osmjehe od uha do uha i neku vrst sjete upakirane na najsavršeniji mogući način.
Iskreno, o ovom bi automobilu i ekipi koja ga je snimila, mogao bih napisati ogroman broj rečenica, jer sam njihovim radom i odabirom automobila i entuzijasta koji ih svojom pričom dodatno oživljavaju iz tjedna u tjedan iskreno fasciniran. No ne bih htio kvariti dojam, pa iz tog razloga od ovog momenta nadalje jednostavno stavljam tipkovnicu „u ler“ i prepuštam vam da s osmjehom na licu proživite šest minuta koliko traje ovaj video-uradak.
Uživajte.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, RideLust.com, CarBuzz.com i Google images
VIDEO: YouTube.com