BMW – nema više narudžbi za M3
U svijetu u kojem se svakim danom sve više i više vlasti obračunava s brzinom, a eko-mentalisti šize "na najjače", moram priznati da me ugodno iznenadila vijest koja govori o prodaji (još uvijek) aktualnog modela M3 generacije E9x.
Posljednja generacija BMW-a M3 s oznakama E90, E92 i E93 pojavila se prije šest godina na salonu automobila u Genevi i istog momenta podijelila fanove M-oznake u kombinaciji s brojkom tri na one koji se kunu u apsolutnu superiornost i upotrebljivost – kako na stazi, tako i u svakodnevnom životu, te na one koji su pokušali prekrižiti taj automobil kao nešto što u biti ne nastavlja tradiciju koju je desetljećima prije započeo izvorni M3 E30.
Moje je mišljenje da su i jedna i druga frakcija u pravu, iako moram priznati da je razloga "za" puno više nego onih "protiv".
No to od prije par dana više i nije neka bitna stavka, s obzirom na to da su (vjerovali ili ne) svi planirani i proizvedeni primjerci rasprodani i BMW više ne prima narudžbe.
U pravilu je BMW M3 jedan od "onih" automobila koje ili volite ili mrzite, no sama pojava tog automobila na cesti oduvijek je izazivala svojevrsno strahopoštovanje. Doduše, u našim su krajevima za volanom takvih automobila najčešće sjedili ljudi koji sami po sebi ne zaslužuju ni plug u rukama (s obzirom na to da s njime najvjerojatnije ne bi znali što bi uopće radili) i često se vozače takvih automobila gledalo kao bahate i umišljene likove kojima prometna pravila u svom općenitom smislu zapravo ne znače ništa, no s druge strane to nema veze sa samim automobilom koliko s vozačkom kulturom, tako da ne bih brkao pojmove u tom smislu.
Nepobitna je činjenica kako je BMW M3 jedan od uvjerljivo najcjenjenijih automobila svih vremena, što se iz generacije u generaciju dokazivalo u mnogim segmentima upotrebljivosti i svega ostalog što "pravi" M-automobil zapravo čini.
Sama činjenica da je M3 u sklopu E9x generacije prodan do posljednjeg primjerka definitivno ide u prilog svem onom pozitivnom čega se mogu sjetiti vezano uz taj automobil, pa moram priznati da tim više smeta činjenica kako se novi model više neće zvati M3, već M4 – poput Shermanovog tenka iz II. svjetskog rata.
Naravno, u sklopu novog modela biti će prisutna sva sila najnovijih tehnoloških dostignuća kojima se BMW u sklopu smjera djelovanja tvrtke ionako diči iz godine u godinu, pa je tako za početak najavljen sasvim novi elektromehanički servo sustav skretanja umjesto onog hidrauličnog koji je do danas bio aktualan.
Naravno, biti će tu još hrpa novotarija o kojima je nedavno govorio glavni i odgovorni čovjek BMW-ovog M-odjela, gdin. Friedrich Nitschke, no novotarije zapravo nisu ono što bi sve nas poklonike modela M3 (odnosno M4) trebalo zanimati, već bi nam glavno polje interesa trebalo biti usmjereno prema tome hoće li od jednog od najagilnijih automobila svih vremena nastati "lijena krava" ili će novi model zadržati barem dio onoga što je prošle modele zajedno s ovim aktualnim činilo toliko posebnima.
Za sada stoji izjava g. Nitschkea kako novi M4 ne bi trebao imati pogon na sva četiri kotača, te bi samim time trebao istovremeno zadržati upravljivost i brutalnost prošlih modela.
No iskreno, iako uopće ne sumnjam kako će novi model biti jedan od najprodavanijih M-modela svih vremena, ne mogu si pomoći a da se ne upitam hoće li taj isti novi model doista ostati makar nadaleko vjeran izvornom konceptu, od koje g se BMW iz godine u godinu sve više i više odmiče.
Odgovor na to pitanje za sad još ne zna nitko, no rujan više i nije toliko daleko, a samim time ni salon automobila u Frankfurtu, gdje bi novi M4 trebao biti premijerno prikazan javnosti, tako da će odgovori uslijediti uskoro.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net, BimmerPost i Google Images