BMW – M5 u posebnoj izvedbi
Koliko su se u zadnje vrijeme stvari pomaknule u smislu ekskluzivnosti određenih varijacija na temu nekih od modela automobila, toliko je čest slučaj da cijela priča oko ekskluzivnosti ispadne pomalo blesava. Uglavnom, eto jednog (mogućeg) primjera za takvu tezu.
Kada je Chris Bangle tijekom jedne noćne more izmislio E60 generaciju BMW-ove 5-ice, svijet je ostao šokiran. Naravno, određen broj zaljubljenika u BMW mogli su bez problema prihvatiti novi i "kontroverzan" pristup u smislu dizajna jedne limuzine, no s druge strane BMW-puristi imali su probavne smetnje još godinama nakon inicijalne prezentacije.
Za mene E60 predstavlja jedan od onih automobila za koje bih rado da se izbrišu iz novije povijesti, jer nakon univerzalno lijepog E39 koji je sa svih strana i iz svih kuteva bio upravo ono što je BMW serije 5 trebao biti, E60 je ispao kao ružno pače.
Da, uvijek će biti onih koji će Bangleovu monstruozu opravdavati riječima poput "to je znak nekih novih vremena" i slično, no za taj dio ekipe je čak i sam BMW dao objašnjenje kada je Chris Bangle nakon peticije potpisane od strane nekoliko milijuna ljudi dobio otkaz.
Realno gledano, u obranu prošle generacije "petice" zapravo mogu spomenuti samo jednu stavku, a ta se ukratko svodi na fenomenalan V10 motor koji je pogonio isto tako fenomenalno brz BMW M5. Iako apsolutno prekompliciran, interijerom i dalje pomalo plastičan i dizajnom ništa manje ružan, E60 M5 ipak će u povijesnim knjigama ostati kao jedna od najluđih opcija prijevoza četvero ljudi na četiri kotača, jer brzinu, ubrzanje i sve moguće sile pri ulascima u zavoje i kočenja jednostavno nije moguće opisati riječima. Da, M5 prošle generacije doista je bio toliko dobar i brz, no ako ću biti skroz iskren, jedva sam čekao da se iz BMW-a pojavi nasljednik 5-ice.
BMW serije 5 u svojoj posljednjoj generaciji konačno je naslijedio svog "kontroverznog" prethodnika prije tri godine i svijetu automobila ponovno pokazao kako zapravo automobil u sklopu te klase treba izgledati. Iako moram priznati da sam u Audi A6 svojevremeno bio poprilično zaljubljen, a ni Mercedes E-Klase nije baš bio za baciti, u usporedbi s ta dva automobila u smislu 5-ice zapravo usporedbe i nema, jer dok Audi plijeni pozornost detaljima, a Mercedes novim imidžem, BMW je tu istovremeno poprilično konzervativan i istovremeno moderan, što me privuklo "na prvu".
Doduše u maniri smanjivanja troškova, ekološke osviještenosti i sličnih modernih problematika, BMW je u sklopu najjače verzije 5-ice skinuo dva cilindra i dodao dva Turbo-punjača, što je rezultiralo snagom od nekih 560 konja kojima se M5 itekako diči, no s obzirom na dizajn i sve ono što cijela priča oko aktualnog modela serije 5 govori, bazna je činjenica da je aktualna generacija 5-ice jedan doista prelijep automobil.
No što je s faktorom ekskluzivnosti?
U pravilu je M5 sam po sebi jedna poprilično ekskluzivna verzija 5-ice, no u maniri današnje auto-industrije gdje se automobili u smislu ekskluzivnosti često svode na koji komadić opreme viška, par konjskih snaga više ili pak neku opciju obojenja eksterijera, eto i BMW-a s jednom "posebnom" verzijom M5-ice.
Nazvana "Nighthawk", ova je M5-ica u svojih deset primjeraka namijenjena kosookim kupcima koji nastanjuju Japan. Iskreno ne znam što se u BMW-u događa zadnjih godina, jer M5 "Nighthawk" je nakon 1-ice "Fashionista", te posebne verzije serije 5 i serije 7, već četvrta limitirana verzija nekog modela striktno za japansko tržište. No pustimo špekulacije i vratimo se tematici.
Naime, "Nighthawk" donosi nekolicinu za ovaj model 5-ice unikatnih opcija poput "Frozen Black Matte" boje, 20-inčnih kotača također polakiranih u matte-crnu boju, adaptivnog sustava LED-svjetala, crne "bubrege", te dorađen ispušni sustav. Dakle radi se o nekolicini detalja kojima se ova verzija razlikuje od bilo koje dosadašnje, zar ne?! No ima još.
Interijer je izveden s crnim detaljima, tj. "Carbon" trimom, u kombinaciji sa "Sakiru Orange" kožnim presvlakama sjedala, što sve zajedno u kombinaciji s poprilično zacrnjenim eksterijerom automobila zapravo izgleda odlično i jako kontrastno.
Pod haubom se nalazi tzv. "Competition Package", što u prijevodu znači da je 4,4-litarski Twin-Turbo V8 motor ojačan za dodatnih 15 konjskih snaga, što pak u prijevodu na jezik akceleracije govori o 4,2 sekunde potrebne za ubrzanje od nule do stotke (odnosno 0,1 sekundi brže od originala bez "Competition Package" opcije). Maksimalna brzina ostaje ista, tj. limitirana na 250 kilometara na sat, tako da se po tom pitanju i nema nešto posebno za naglašavati.
U smislu ovjesa i nije dorađivano baš pretjerano puno toga, no zato se poradilo na kočionom sustavu koji za početak u "Nighthawk" verziji dolazi u obliku ogromnih karbonsko-keramičkih diskova.
Dakle kada bi se pogledalo realno i "hladne glave", BMW M5 "Nighthawk" je i dalje apsolutno prelijep automobil, no koliko je prelijep, toliko je u ovoj verziji i poprilično pretenciozan. Naime, dodatne stavke opreme i personalizacije tek deset primjeraka ovog automobila definitivno su zamjetne, no kada sam pogledao ukupnu cijenu, moram priznati da sam skoro pao na dupe, s obzirom na to da BMW M5 "Nighthawk" košta skoro duplo više novaca u odnosu na "standardni" M5 (ako taj automobil uopće mogu tako nazvati). Da, razumijem ekskluzivnost i jasno mi je da je (najvjerojatnije) već svih deset primjeraka rasprodano, no s druge strane mi nije jasno do kada će se pojam ekskluzivnosti vezati uz tek pokoju konjsku snagu više i par stavki opreme kakvom ne raspolaže niti jedna druga varijacija na temu određenog modela automobila.
Nije li cijela priča oko današnjih "limitiranih" serija prvenstveno stavljena u kontekst intelektom limitiranih potencijalnih kupaca? Baš me zanima što Vi mislite…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: BMW.com, SuperCars.net, CarBuzz.com, Flickr.com i Google Images