BMW – “Big Purp” M3 u režiji tvrtke AutoCouture
Već je šest godina prošlo otkad je na auto-salonu u Genevi otpočela priča oko najnovije inkarnacije legendarnog BMW-ovog modela M3. U sklopu tih šest godina od konceptne je faze do danas aktualni model BMW-a M3 malo po malo prerastao u legendu kojom su se pozabavile mnoge tuning-tvrtke diljem svijeta. I zapravo taman kad sam mislio da je aktualni model već pomalo dosadio svima, eto novog iznenađenja…
Kada netko u sklopu rečenice spomene New Jersey, moram priznati da je tuning-tvrtka posljednja stvar koja mi pada na pamet. Prije bih se sjetio retardirane tv-emisije u sklopu koje sisate raspuštenice sa tonom žbuke na licu gube dan za danom na tulumima ili u obližnjem modernom frizeraju, a s druge strane ni gangsterski filmovi smješteni na to područje "predgrađa" New Yorka (iako se zapravo radi o zasebnoj državi) nisu daleko od prvih asocijacija.
No to sad sve nije bitno, jer vjerovali ili ne, u New Jerseyu postoji tvrtka koja se bavi tuningom, a naziva se AutoCouture.
Kratak opis te tvrtke koja na polju tuninga djeluje tek nekoliko godina podrazumijeva određene marke kojima se zaposlenici i njihovi suradnici zapravo bave. Prije svega tu je riječ o nekim europskim markama automobila poput BMW-a, Mercedes-Benza, Volkswagena, Audija i Porschea, a od nedavno se priča proširila i na marke poput Ferrarija i Lamborghinija.
Komponente koje gdin. Salvatore Benanti ugrađuje u sklopu popisa modifikacija na automobile svojih klijenata moraju po svemu biti najbolje, a upravo ta je osnovna misao-vodilja postala prepoznatljiva među auto-entuzijastima diljem Amerike, obzirom AutoCouture kao tvrtka iz dana u dan posluje sve bolje i bolje.
Konkretan uradak koji mi je neki dan zapeo za oko zapravo je svoj život na cesti otpočeo kao jedan "običan" BMW M3 E92, no nizom prerada i dorada u smislu apsolutno svih komponenata ovog automobila, ovaj M3 postao je nešto doista posebno.
Za početak se nije pretjerivalo ni u kojem smislu, te ekipa iz AutoCouture garantira svakodnevnu upotrebljivost, bilo da se radi o danu provedenom na utrkama ili u u sklopu svakodnevnih obveza poput shoppinga ili vožnje klinaca u vrtić. Doduše, obzirom da BMW M3 kao automobil poprilično dobro poznajem, nekako sumnjam u te tvrdnje, no za sada recimo da vjerujem da je navod istinit.
Eksterijerom prije svega valja spomenuti boju – po mom skromnom mišljenju onu najljepšu koju je BMW ikad predstavio na nekom od svojih automobila. Naravno, radi se o tzv. "Techno Violet" ljubičastoj boji (ili "ljubičastoj s efektom" kako bi rekle naše knjižice vozila), koja je svojom prvom pojavom krasila BMW M5 E39. Osim boje (koja onako usput rečeno na ovom automobilu savršeno izgleda) lista prerada po pitanju eksterijera i nije pretjerano dugačka, no o efektnosti iste samim pogledom na fotografije i ne treba puno raspravljati.
Radi se prije svega o optičkim detaljima preuzetim sa EU-verzije M3 E92, no uz dodatke poput Mode Carbon GTS Variant II splittera prednjeg branika, Mode Carbon difuzora i Vorsteinerove stražnje haube, što u kombinaciji sa dorađenim prednjim farovima tvrtke LightModz jedno s drugim savršeno paše.
Doduše, ovom automobilu njegova modna osviještenost nije inicijalna nit-vodilja, pa je iz tog razloga set preinaka većinom izrađen od Karbona zapravo samo bonus priči koja se nalazi pod poklopcem motora.
U originalu S65 motor pod haubom M3 E92 na nekih 8,400 okretaja u minuti proizvodi maksimalnu snagu od nazivnih 414 konjskih snaga, no ovdje se radi o nešto većim brojkama prije svega zbog činjenice kako se u originalu prirodno aspiriranom stroju u smislu boljeg disanja dodao ESS Tuning VT2-650 kompresor.
Snaga je sa 414 konja narasla na ukupno 700 konja, što je pak sasvim dovoljno za oko 3,5 sekunde u sklopu kojih ovaj M3 ubrzava do stotke i nastavlja ubrzavati do nekih 330 kilometara na sat.
Točne brojke je teško reći, obzirom je "Big Purp" (kako je od milja ovaj automobil dobio nadimak) još uvijek u fazi testiranja, no ako je vjerovati riječima tvoraca i zdravoj logici, vjerujem kako navedene brojke nisu daleko od stvarnih.
Kako bi sav taj novonastali kaos pod haubom mogao kontrolirati na cesti, ovjes je zajedno sa komponentama kočionog sistema dorađivan detalj po detalj. Prije svega treba spomenuti KW ClubSport amortizere i opruge kojima ovaj automobil prema riječima svojih tvoraca "grize cestu", čemu itekako pomažu stabilizatori marke Racing Dynamic, a u konačnici i 18-inčne Volk TE37-SL felge i Hankook Ventus gume najnovije generacije.
Zapravo me zbunjuje podatak da se radi o inč manjim kotačima od onih kakvi na M3 E92 dolaze u originalu, no i za to postoji dobro objašnjenje u smislu dodatnog poboljšanja performansi samog automobila u sklopu ovog seta prerada.
Interijerom prevladava svojevrsni hommage onome što BMW Motorsports iz godine u godinu dovlači na stazu, pa se tako u sklopu interijera poigravalo sa bojama kakve prevladavaju na trkaćim automobilima.
Naravno, poradilo se i na određenim kompomentama u smislu kojih ovako dorađeni M3 E92 u određenim momentima ne samo da sliči na trkaći automobil, već se tako i ponaša, pa ću u toj maniri prije svega spomenuti sjedala. Radi se o Recaro Sportster CS sjedalima presvučenim u Fox Red kožu naručenu iz tvrtke Xclusiv Autosport, a ostatak automobila je sa svoje unutrašnje strane presvučen u svijetlo i tamno plavu boju, kako bi se cijeli interijer zaokružio u "M" bojama.
Ukrasne letvice u sklopu interijera više nisu u Carbon-Look varijanti, već su polakirane u bijelu boju sa istom shemom plavih i crvenih detalja kojima se interijer zapravo savršeno zaokružuje, tako da "Big Purp" osim izvana doista i sa svoje unutrašnje strane izgleda jako dobro.
Detalji oko cijene prerada nisu poslani u sklopu najave, pa obzirom se pretpostavkama se ne bih bavio, taj ću dio priče radije ostaviti otvorenim. Uostalom, ne znam baš koliko bi se ljudi iz naših krajeva odlučilo posjetiti gazdu Salvatorea i tamo presložiti svoj M3 E92, pa je možda i bolje izostaviti špekulacije oko cijena, obzirom da o njima u sklopu kratkog opisa ovog automobila ionako nije riječ.
Najbitnije je da usprkos malom milijunu prerađenih M-ova "Big Purp" itekako dobro parira, zar ne?!
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images