Audi – MTM-ova vizija modela S8
Iako uvijek tvrdim kako je prva generacija Audija A8 bila apsolutno najljepša, moram priznati da se protiv ovog MTM-ovog uratka ni najmanje ne bih bunio. Da, prednji su farovi i dalje prenakićeni i odvratni, no uz taj jedan razlog „protiv“ postoji 650 razloga „za“.
Tvrtku Motoren Technik Mayer GmbH, odnosno MTM ne treba posebno predstavljati. Ukratko, to je tvrtka koja se od sada već davne 1990. godine posvetila preradama modela iz tadašnje VAG-grupacije, a u današnje vrijeme slovi kao jedna od najpoznatijih i najcjenjenijih tvrtki s područja tuninga u Njemačkoj i puno šire.
Proizvođača i modela koji su prošli MTM-ov tretman nabildavanja ima doista jako puno, pa obzirom bi lista jednostavno bila previše dugačka za nabrajanje, spomenimo samo neke poput marki Audi, Volkswagen, Lamborghini, Porsche, i McLaren, te nekoliko u smislu snage poprilično prema brzini usmjerenih modela poput Bentleya Continental GT, Venturija GT3, te rekordera u smislu cestovnog automobila uobličenog u Audi TT BiMoto, koji je sa svojih 1,000 konjskih snaga i maksimalnom brzinom od 393 kilometara na sat MTM prije nekoliko godina etablirao kao jednu od najsposobnijih tvrtki u segmentu tuninga.
Posljednji u nizu bolesno dorađenih modela koji se prije svega mogu pohvaliti brutalnim ubrzanjima, nenormalnim maksimalnim brzinama i silama kočenja od kojih lice otpada s glave, uobličen je u Audi S8.
Sa svojih tvorničkih 520 konjskih snaga koje S8 u svojoj posljednjoj generaciji izvlači iz 4-litarskog V8 twin-turbo motora, reklo bi se da je za jedan automobil tih gabarita i inicijalne namjere sva ta snaga sasvim dovoljna, no u MTM-u očito ne misle tako, jer su dorade na motoru, sistemu usisa i ispuha, te sitnim optimizacijama rezultirale ukupnom snagom od 650 konja.
Naravno, uz snagu je s tvorničkih oko 650 NM maksimalni okretni moment narastao na 800 NM, što se već na prvi pogled čini sasvim dovoljno da se u slučaju zabijanja papučice gasa u pod planeta počne vrtjeti u suprotnom smjeru.
No to su samo teoretske brojke koje svoje značenje imaju u sklopu „Top Trumps“ karata s automobilima ili pak na nekom forumu gdje se raznorazni ego-triperi kroz brojke natječu tko ima većeg, dok u stvarnom svijetu te brojke ipak treba objasniti kroz realno mjerljive podatke. Srećom, u MTM-u itekako dobro znaju što rade, pa je tako rezultatno stanje u obliku vremena ubrzanja moguće izraziti u ravno četiri sekunde od nule do sto kilometara na sat, dok je maksimalna brzina s elektroničkim putem limitiranih 250 kilometara na sat narasla na skoro 300.
Reklo bi se da je sve zajedno sasvim dovoljno da se jedna limuzina pretvori u raketu, zar ne?!
Dakle snaga je narasla, okretni moment tjera kotače da savijaju asfalt po kojem se voze, no pametni će ljudi pitati što je napravljeno u smislu održavanja dotičnih kotača na cesti u zavojima, odnosno po pitanju ovjesa i kočionog sustava.
U pravilu bi se pukim nabrajanjem moglo reći da je zapravo napravljeno relativno malo toga, no takav bi zaključak bio itekako kriv, jer za početak su sami kotači iz svog originalnog dezena zamijenjeni MTM-ovim ultra-lakim 21-inčnim kotačima nazvanim „BiMoto“ .
Zatim je standardni ovjes S8-ice zamijenjen MTM-ovim zračnim ovjesom nazvanim F-Cantronic, uz koji naravno obavezno dolazi i sva sila dodatnih dijelova koji svojim preinakama i doradama potpomažu ukupnom dojmu istovremene udobnosti i sportskog „štiha“.
Kočnice su također nešto veće i jače, te s bušenim i rezanim diskovima u kombinaciji prema riječima tvoraca zaustavljaju ovaj Audi „brže nego bi čovjek pomislio da je to uopće moguće“. Je li uputno tvorcima vjerovati na riječ u tom segmentu ili ne iskreno ne znam, no sudeći po tisućama zadovoljnih klijenata i svoj sili modela koji su prošli slične kure ojačavanja, rekao bih da se u MTM i u tom smislu možemo poudati bez razmišljanja.
Za kraj naravno dolazi šećer u obliku cijene, no s obzirom na mnoge druge proizvođače u segmentu tuninga tu zapravo slijedi i najveće iznenađenje, jer cijena od 155,000 Eura se u usporedbi s mnogima u tom polju djelovanja zapravo i ne čini toliko visokom – pogotovo ako se uzme u obzir da je sam Audi S8 u svom tvorničkom izdanju uračunat u cijenu.
Da, vjerujem da velikom broju ljudi ovakav automobil zapravo ne treba i da onima koji bi ga možda i htjeli gledati u vlastitoj garaži isti zbog cijene jednostavno ispada nedostižan, no ponekad u takvim projektima realnost nema nikakvog upliva, već je dovoljno cijeniti trud i rezultat koji je i u slučaju ovom modela od strane MTM-a ispao impresivan u svakom pogledu.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: MTM-Online.de