Audi – A5 DTM stiže u Essen
Prema najavama od strane ovog proizvođača, ukupno 300 primjeraka ove specijalne edicije modela A5 stižu u prodaju paralelno s prezentacijom u jednom od paviljona ovogodišnjeg Essen Motor Showa, a priča vezana uz model zapravo je vezana uz proslavu ovogodišnjeg konstruktorskog naslova prvaka u DTM-u.
Možda ćete se sjetiti da je prošle godine u isto ovo vrijeme na tržište luksuza i limitiranih verzija stigao BMW M3 u specijalnoj i slavljeničkoj formi, te polakiran u matte-crnu boju, kojim se zapravo slavilo tri ukupna naslova pobjednika u DTM-u za 2012. godinu.
Posebno se slavilo za volanom genijalnog i inače izuzetno simpatičnog vozača po imenu Bruno Spengler, koji mi je u jednom kratkom razgovoru na prošlogodišnjem Essen Motor Showu spomenuo kako mu je „pomalo neugodno što će baš svaki od primjeraka iz te limitirane serije M3 imati njegovo ime na boku“. No to je bila 2012. godina, tijekom koje je BMW dominirao na stazama u konkurenciji Deutsche Tourenwagen Meisterschafta, a ove su se godine u BMW-u malo opustili, jer je Audi preuzeo dominaciju i model A5 postavio na prvo mjesto DTM-trona.
Ove sam godine DTM pratio dosta često i s posebnom pozornošću i iako sam dominaciju Audija vidio itekako zorno, nisam očekivao da će se krajem godine pojaviti slavljenički model, jer ako već ništa drugo, šuška se kako je u pripremi novi A5, što u prijevodu znači kako je ovaj aktualni zapravo na zalazu.
Doduše takav potez nije ništa čudno s obzirom na sve otvoreniji rat koji Audi i BMW iz godine u godinu imaju između sebe, ali opet je s druge strane malo glupo baš u tolikoj mjeri kopirati konkurenciju – tim više što je BMW ponudio svoj top-model „trojke“ u slavljeničkoj verziji, dok Audi svoju bazira isključivo na modelu A5, umjesto na S5 ili RS5 koji bi označavali sam vrh ponude tog modela.
Dakle hrpu dodane snage i dorade po pitanju ovjesa ne možemo očekivati, no s obzirom na cijenu koja bi za ovaj slavljenički model trebala narasti za popriličnu sumu novaca viška, što se konkretno dobiva?
Hm…pa i ne baš puno toga.
Izuzev nadimka „DTM Champion“ koji će u obliku pločice stajati uz kromiranu oznaku A5 negdje na automobilu, u ponudi će se naći tri boje ekskluzivno odabrane samo za ovaj model, tj. ovu varijaciju na temu. Nazvane „Misano red“, „Daytona gray“ i „Glacier white“ u pravilu se radi o pomalo matte-shemama crvene, sive i bijele boje, što u kombinaciji s posebnim novim dezenom kotača veličine 20 inča i ne bi trebalo izgledati loše, no problem je u tome što je to zapravo manje-više sve od prerada i dorada u ovoj specijalnoj, ultra-limitiranoj i iznimno slavljeničko-orijentiranoj verziji modela A5.
Preinaka na motoru nema, ovjes je isti kakav je i bio, a čak se ne spominje niti hoće li DTM-Champion A5 biti pogonjen Dieselskim ili benzinskim motorima. U sklopu interijera automobila također se neće naći ništa novo izuzev pločice s brojem, što apsolutno razočarava, jer su u sklopu ionako paprene cijene iz Audija mogli pokazati malo dobre volje i ponuditi nešto iz popisa dodatne opreme, ako već ne nešto sasvim novo. Dakle kad se sve skupa zbroji i oduzme, ovo zapravo i nije toliko slavljenički model, koliko očit višak 300 komada modela A5, kojih se Audi pošto-poto želi riješiti s „lagera“. Ispričavam se unaprijed svim zaljubljenicima u Audi, no tako do doista izgleda, jer pobijediti konkurenciju u jednoj od najkompetitivnijih trkaćih serija na svijetu i nakon toga biti toliko veseo da ni ne spomeneš svog fantastično sposobnog vozača koji je naslov prvaka oteo najvećem konkurentu, za mene je apsolutno smiješno. Dapače, ako bih radio usporedbu s nekom drugom situacijom, napraviti ovakav "slavljenički" model i ponuditi ga bez ikakve ekskluzivne opcije u smislu performansi ili opreme za mene je kao da u sklopu donacije nekoj ustanovi koja se bavi problemima djece sa specijalnim potrebama umjesto specijalnih didaktičkih igračaka pošaljem one prastare japanske brojalice, jer njih imam nekoliko komada u podrumu. To ne samo da je glupo i smiješno, već na neki način i bezobrazno, zar ne?!
Jer dok se BMW prošle godine makar malo potrudio s par konja viška pod poklopcem motora, te doista hrpetinom opcija koje su za višak novaca namontirali na specijalnu ediciju modela M3 na zalazu, Audi je cijeloj priči očito pristupio kroz odjel računovođa i marketinga, umjesto kroz oči entuzijasta kakvima se konstantno prezentiraju javnosti.
Tužno s obzirom na činjenicu da je nekoć Audi bio jedan od najbeskompromisnijih proizvođača automobila na svijetu po pitanju utrkivanja, te je obilježio nekoliko era i serija natjecanja na raznoraznim podlogama. No ta su vremena očito završila i svi uspjesi nadalje idu samo i isključivo u korist prodaje automobila, čijim vlasnicima nije toliko bitno što im automobil na cesti može, već što na njemu sve piše.
Šteta što na ovom modelu čak i ne piše previše toga, no pretpostavljam da jednostavno nije bilo inspiracije za napisati puno toga – baš kako je te iste inspiracije očito falilo kod same ideje i ponude ovog „specijalnog“ modela na tržište.
Mislim da bi zapravo najbolji opis ovog „specijalnog“ modela Audija A5 bio sažet u samo jednoj riječi – tužno.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Audi.com, Edmunds.com i Google Images