AMG – pogon na sva četiri kotača postaje standard
Već uz sam spomen nekog od većih modela koji iz AMG-a dolaze u obliku modificiranih Mercedesovih automobila prvenstveno podrazumijeva velik motor naprijed i pogon koji se prijenosom snage tog motora na kotače itekako muči straga. No uskoro bi stvari mogle biti drugačije…
Prema najavama koje smo nedavno primili, kupci s viškom novaca i povećanom željom za isticanjem, kojima "normalni" Mercedesovi automobili jednostavno nisu dovoljno, počeli su se buniti zbog tradicionalnog pristupa u AMG-u, koji u pravilu ima jednostavnu filozofiju: "strpaj veliki V8 motor naprijed i spoji ga na pogon stražnjih kotača".
Da, nama koji smo od malih nogu AMG-ove dorade na Mercedesima doživljavali kroz emocije i nemamo ništa protiv takve tradicije (iako je često poprilično samoubilačka, ako se nas pita), današnji kupci razmaženi dvozonskim klimama, infra-crvenim radarima i sličnim glupostima koje su danas sinonim za luksuz i opremljenost, jednostavno "ne puše" tradiciju u kojoj se njihov automobil napravi na način da ima tonu njima neiskoristivih konja, te se vlastitog automobila za koji su iskrcali nogu i ruku u financijskom smislu, jednostavno boje voziti.
Istina, iako Mercedes-Benz kao slavna marka sa ogromnim trkačim portfoliom i hrpetinom pobjeda i rezultata koji svjedoče toj iznimnoj trkaćoj povijesti, u stvarnom svijetu nekako nikad nije baš skroz parirao konkurenciji u obliku npr. Audija ili BMW-a. To kažemo jednostavno zato jer dok se npr. u Audiju muka mučila sa raznoraznim optimizacijama "Quattro" pogona i sve se podredilo apsolutnom gripu, a u BMW-u je sve nekako bilo podređeno apsolutnom vozačkom guštu kroz savršen balans pri bolesnim ubrzanjima za koja su njihovi "M" modeli bili u stanju, u AMG-u se uvijek nekako tapkalo u mraku po pitanju stava koji bi trebalo zauzeti, jer veliki V8 motor i fotelje umjesto sjedala ne znače vozački gušt, već eventualno udobno i iznenadno samoubojstvo za volanom.
Zadnjih godina se doduše stvari pomalo mijenjaju, no i dalje ne pretjerano puno, jer dok je npr. AMG C63 jedan od onih fenomenalnih automobila kojima smo zadnjih godina svjedočili na tržišu, isti je i dalje totalno lud i divlji u vožnji, što očito razmaženim fotelja-style fanovima Mercedesovih automobila s AMG-značkom nikako ne odgovara.
U pravilu, do sada je AMG svoje uratke isporučivao sa pogonom na sva četiri kotača u obliku M-Klase, G-Klase i GL-Klase, no uskoro se gama automobila sa pogonom na sve kotače širi i na novu A-Klasu, a zatim i na C i E-Klasu u dogledno vrijeme, a govorka se sve glasnije i kako bi u bližoj budućnosti i S-Klasa i CLS modeli mogli biti pogonjeni na isti način. Dakle slobodno možemo ustvrditi kako će zapravo manje-više cijela gama serijskih Mercedesovih automobila biti i u AMG-ovom programu po pitanju pogona na sva četiri.
Iako (prije nego zlobnici ustvrde da zapravo pričamo gluposti) Mercedesov "4Matic" sistem pogona na sva četiri kotača svoju funkciju odrađuje savršeno u tvorničkim modelima, AMG ipak i dalje zadržava svoju V8-filozofiju, a snagama kakve se dobivaju iz dorađenih AMG-ovih motora, Mercedesov se pogon jednostavno ne može nositi, pa sama najava pogona na sva četiri kotača u smislu AMG-a prije svega podrazumijeva 4Matic bazu uz određene dorade, a onda tek neke nove pothvate u smislu tehnoloških rješenja kakva bi se u smislu pogona na AMG-ovim izvedenicama Mercedesa mogla naći u budućnosti.
Obzirom da već spomenuti Audi sa svojim Quattro pogonom ima pokrivene sve RS-modele u ponudi, Maserati razvija kompletno novi 4WD sustav, a iz BMW-a sve glasnije stižu vijesti kako bi novi F10 M5 u svojoj facelift-verziji mogao dobiti pogon na sva četiri kotača, zdrava logika nalaže da ukoliko Mercedes želi ostati konkurentan sa svojim AMG-modelima, morat će učiniti isto. Te činjenice je prije svih ostalih svjestan glavni i odgovorni inžinjer po pitanju pogona u AMG-u, gospodin Friedrich Eichlers koji zagovara teoriju evolucije po pitanju snage, no istovremeno cilja i na upotrebljivost iste kroz nova rješenja koja prije svega podrazumijevaju pogonski sklop.
Vidjet ćemo kako će to izgledati, no u ovim vremenima i dalje izuzetno cijenimo trenutnu filozofiju koja podrazumijeva sa što je više moguće snage opteretiti zadnje (pogonske) kotače, jednostavno zato jer je ista pojam AMG-ove tradicije i upornosti koje zajedno znače neke od najposebnijih automobila današnjice.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Mercedes-Benz.com, Audi.com, Bmw GmbH i Google Images